Loading…

Sprawdzamy Auto Przed Zakupem

Mechaniki z dojazdem do Auta
Kontakt
Normy akumulatorów oraz test prądu rozruchowego

Normy akumulatorów oraz test prądu rozruchowego



W  jaki sposób producenci akumulatorów definiują prąd rozruchowy (CCA), którego wartość wskazują na etykiecie oraz dlaczego występują odchylenia podczas testowania nowego akumulatora za pomocą ręcznego testera? Odpowiedzi na te pytania udzielamy w filmie.

W filmie znalazł się fragment naszego kursu e-learningowego poświęconego podstawowej wiedzy o akumulatorach, w którym wyjaśniamy zasady funkcjonowania akumulatorów.
Dlaczego zdolność rozruchowa niektórych akumulatorów wynosi tylko 600 A, a nie 900 A pomimo tego, że są tej samej wielkości? Najprostszym wyjaśnieniem tych różnic jest sposób przeprowadzania testów. Norma europejska EN 50342 określa wymagania ogólne i metody badań służące do obliczenia znamionowej zdolności rozruchowej (CCA). Wszystkie akumulatory VARTA projektowane są według tej normy. Jednak samo określenie, że jest to norma europejska, pozwala przypuszczać, że na świecie obowiązują także inne normy. W tym filmie omówimy pokrótce różne normy, których znajomość jest przydatna podczas serwisowania samochodów marek azjatyckich lub amerykańskich. Objaśnimy także szczegółowo jak wygląda badanie zdolności rozruchowej wykonywane w naszym laboratorium. Wiedząc to zrozumiesz też, dlaczego wynik odczytany na ręcznym testerze akumulatorów może odbiegać od wartości znamionowej i dlaczego podczas testowania akumulatora tak ważny jest wybór odpowiedniej normy.

Jeśli chcesz dowiedzieć się jeszcze więcej o różnych testerach akumulatorów, ich funkcjach i poprawnej obsłudze, obejrzyj następujące wideo: https://youtu.be/u_nNUFl4jZo

Znasz już różne standardy konstrukcji akumulatorów i procedurę ich testowania według normy EN.
Mając tę wiedzę rozumiesz także, dlaczego warunkiem uzyskania poprawnych wyników testu akumulatora jest wprowadzenie poprawnych informacji do testera.

Importowane z Youtube Przedmioty które powinny być zauważone przed kupnem samochodu w Warszawie. Zobacz, co nasi mechanicy biorą pod uwagę podczas inspekcji pojazdu.

Szczegóły dotyczące samochodu – Cała dokumentacja sprzedawcy jest sprawdzana, a informacje o samochodzie uzupełnia ekspert.

Stan zdrowia – Nasz ekspert zmierzy grubość lakieru na każdej części karoserii oraz zmierzy odstępy między nowymi a używanymi.

Czy Szkło jest w dobrym stanie. – W ramach kontroli pojazdu sprawdzamy szybę pod kątem uszkodzeń i odnotowujemy datę uszkodzenia.

Warunki oświetleniowe – Oświetlenie pojazdów, w tym reflektory i tylne światła, jest pod naszym ścisłym nadzorem.

Stan kół i opon – Nasz specjalista określa, czy koła i opony mogą być ponownie użyte. Koła i opony to dwie najważniejsze części samochodu.

Co się dzieje w komorze silnika? Nasz mechanik przeprowadzi dokładną kontrolę płynów roboczych, elementów konstrukcyjnych i osiągów silnika pojazdu.

Wyposażenie i wnętrze… Cały sprzęt w Warszawie będzie dokładnie sprawdzany pod kątem prawidłowego funkcjonowania.

Przejedźiemy się samochodem, zrobimy też serię testów – Nasz specjalista przeprowadzi dokładną jazdę próbną, aby upewnić się, że osiągi pojazdu są na najwyższym poziomie.

Kontrola podwozia – Do dokładnego zbadania podwozia wykorzystywana jest niezależna stacja diagnostyczna.

Diagnostyka systemów komputerowych – Do sprawdzenia samochodu zostanie wykorzystany komputerowy test diagnostyczny.

Robienie zdjęć w celu prowadzenia ewidencji – Podczas badania zrobimy wiele zdjęć pojazdu zarówno wewnątrz, jak i na zewnątrz.

Sprawdzone-auto.pl zajmuje się pomocą w sprawdzeniu aut przed zakupem. Zamów opinie i oceny aut. Sprawdzenie auta przed kupnem to pierwsza rzecz, o jakiej powinniśmy pomyśleć, zanim nastawimy się na jazdę nową zdobyczą. Sprawdzanie samochodu z pozoru wydaje prostym tematem ale potrzebny jest mechanik specialista.

Dodaj komentarz

Zadzwoń!