Loading…

Sprawdzamy Auto Przed Zakupem

Mechaniki z dojazdem do Auta
Kontakt
Jaki olej silnikowy wybrać? (Choosing Engine Oil - ENG subs)

Jaki olej silnikowy wybrać? (Choosing Engine Oil – ENG subs)



Olej silnikowy. Jaki wybrać? Jaki olej dolać w sytuacji awaryjnej? Jakie funkcje spełnia olej silnikowy? O co chodzi z long-life? O tym i o wielu innych kwestiach związanych z olejami silnikowymi rozmawiam z Damianem Śmigielskim – mechanikiem, architektem, fanem motoryzacji, internetowym trollem 🙂

Kanał Damiana Śmigielskiego:
https://www.youtube.com/channel/UCzxvSC5B9jPySJhieJjKNyg
Blog Damiana Śmigielskiego:
http://www.damiansmigielski.pl
Instagram Damiana Śmigielsiego:
https://www.instagram.com/spalinowy

Pomóż mi robić lepsze testy:
http://patreon.com/marekdrives
http://www.paypal.me/MarekDrives

Możesz mnie śledzić na:
www.wieruszewski.com
facebook.com/marekdrives
@mwieruszewski
plus.google.com/+GarazOtwarty/
instagram.com/marek_drives
#MarekDrives

Importowane z Youtube Przedmioty które powinny być zauważone przed kupnem samochodu w Warszawie. Zobacz, co nasi mechanicy biorą pod uwagę podczas inspekcji pojazdu.

Szczegóły dotyczące samochodu – Cała dokumentacja sprzedawcy jest sprawdzana, a informacje o samochodzie uzupełnia ekspert.

Stan zdrowia – Nasz ekspert zmierzy grubość lakieru na każdej części karoserii oraz zmierzy odstępy między nowymi a używanymi.

Czy Szkło jest w dobrym stanie. – W ramach kontroli pojazdu sprawdzamy szybę pod kątem uszkodzeń i odnotowujemy datę uszkodzenia.

Warunki oświetleniowe – Oświetlenie pojazdów, w tym reflektory i tylne światła, jest pod naszym ścisłym nadzorem.

Stan kół i opon – Nasz specjalista określa, czy koła i opony mogą być ponownie użyte. Koła i opony to dwie najważniejsze części samochodu.

Co się dzieje w komorze silnika? Nasz mechanik przeprowadzi dokładną kontrolę płynów roboczych, elementów konstrukcyjnych i osiągów silnika pojazdu.

Wyposażenie i wnętrze… Cały sprzęt w Warszawie będzie dokładnie sprawdzany pod kątem prawidłowego funkcjonowania.

Przejedźiemy się samochodem, zrobimy też serię testów – Nasz specjalista przeprowadzi dokładną jazdę próbną, aby upewnić się, że osiągi pojazdu są na najwyższym poziomie.

Kontrola podwozia – Do dokładnego zbadania podwozia wykorzystywana jest niezależna stacja diagnostyczna.

Diagnostyka systemów komputerowych – Do sprawdzenia samochodu zostanie wykorzystany komputerowy test diagnostyczny.

Robienie zdjęć w celu prowadzenia ewidencji – Podczas badania zrobimy wiele zdjęć pojazdu zarówno wewnątrz, jak i na zewnątrz.

Sprawdzone-auto.pl zajmuje się pomocą w sprawdzeniu aut przed zakupem. Zamów opinie i oceny aut. Sprawdzenie auta przed kupnem to pierwsza rzecz, o jakiej powinniśmy pomyśleć, zanim nastawimy się na jazdę nową zdobyczą. Sprawdzanie samochodu z pozoru wydaje prostym tematem ale potrzebny jest mechanik specialista.

49 thoughts on “Jaki olej silnikowy wybrać? (Choosing Engine Oil – ENG subs)

  1. w EUROPIE Nie ważny jest SILNIK czy Klient który zapłaci za naprawę Silnika czy podzespołów
    Ważne jest środowisko i utylizacja Olei tak jak z wypalaniem PDF wynalazek szkodliwy
    ale jak trzeba go wypalać i płacić w serwisie to Ekologów nie interesuje i puszczanie w atmosferę SYFU przez GODZINE ale wy za to zapłacicie i oto chodzi swoim czasem i KASĄ tak napędza się gospodarkę. EUROPEJSKA.

  2. Słowo syntetyczny w terminologii chemicznej oznacza produkt reakcji powstały w wyniku reakcji syntezy substratów chemicznych. Bazy olejów hydrocrakowanych nie powstają w wyniku syntezy – skład chemiczny się nie zmienia, następuje hydorizomeryzacja substratu wyjściowego, którym jest olej mineralny. Dla odbiorcy końcowego ważniejsze powinno być to, że chociaż świeży olej hydrocrakowany może mieć parametry zbliżone do oleju z baz PAO czy estrowych, to stabilność tych parametrów w funkcji czasu i warunków eksploatacji oleju jest nieporównywalnie gorsza na niekorzyść olejów hydrocrackowanych. Jest słuszność w tym, że np. w Niemczech nazywanie olejów hydrocrackowanych syntetycznymi jest zakazane. Nie jest prawdą, że oleje na bazach PAO są być droższe od olejów hydrocrackowanych.

  3. Liźnięcie tematu
    “Eneos czy cholera wie."… no ludzie.. Marka stara jak świat, a w Europie nadal wyprane mózgi przez koncerny. Nie… Lepiej syfiastego castrola z Tesco 🙂
    Panie Marku… Praktycznie na każdym forum danego modelu jesrt temat olejowy. i ludzie których bawi motoryzacja i ich samochód roztrząsają temat olei w jeszcze bardziej dogłěbny sposób niż na filmie także proszę się nie dziwić, że są "tacy ludzie"…. ci ludzie oglądają tež pana testy… więc radzě profesjonalność. 🙂

  4. Strasznie smutne pieprzenie… 'olej hydrocrackowany również jest olejem o bardzo dobrej jakości' – to jest ta sama retoryka, która pozwala dosłownie na każdym oleju z czystym sumieniem napisać olej silnikowy najwyższej jakości… no to jak to jest- motul czy milers jest tak samo dobry jak royal purple czy red line- no przecież to najgłupsze co można powiedzieć. Można bezpiecznie powiedzieć, ze do większości samochodów, z jakimi mieliśmy i będziemy mieli do czynienia nie ma sensu kupować jakichś olejów za ponad 250zł za bańkę bo najzwyczajniej w świecie nie odczujemy tego, ale mówienie, że te oleje są tak samo dobre sprawia, że nie umiem traktować takiej osoby jako kogoś kompetentnego w temacie.

  5. Chlopaki oleje HC sa inne niz PAO z Estrami poniewaz molekuly sa inaczej pogropowane. Wziazania miedzy czasteczkowe sa nie regularne jak to jest w przypadku prawdziwego syntetyka. Trwalosc oleju pozostawia tez wiele do zyczenia niejednokrotnie badania labolatoryjne wykazaly szybkie pogorszenie wlasciwosci nawet po 4-6 tys. km olej byl juz kiepski. Natomiast prawdziwy syntetyk po 10 tys. km nie utracil wiele swoich wlasciwosci. Cena tej podroby z ropy tez kolo 100 zł za 5L. Syntetyki od 200 zł za 4-5L oleju. Prosze przesledzic ceny takich producentow jak millers, amsoil, xado, royal purple, penrite, fuchs, redline itp.

  6. Częściej niż ze zbyt częstą wymianą oleju, spotykam się w Polsce z teoriami spiskowymi na temat tego że producenci każą zmieniać olej zbyt często. Czy temat nie zmieniania oleju lub zmieniania go znacznie rzadziej niż zaleca producent był lub będzie poruszany na kanale?

  7. Mam pytanie o normę ACEA
    Czy jeżeli samochód wymaga normy ACEA A3 to można zalewać olej z normą ACEA C3 ?
    W internetowym narzędziu doboru oleju 90% firm zaleca do silnika mojego samochodu olej ACEA C3, natomiast w książce obsługi producent zaleca A3 lub wyższe.
    Gdzieś jeszcze czytałem, że A5 nie zastępuje A3 i nie można stosować A5 w silnikach wymagających A3 ze względu na inną lepkość tych olejów.
    Czy to prawda?
    Czy norma C3 "zawiera" w sobie A3 ?(coś jak norma vw 507/504 która spełnia wymagania wcześniejszych norm)

  8. Nie chciał bym kupić samochód w którym olej silnikowy był wymieniany co 30/ 40 tys. km rozbieram silniki i wiem co mówię syf i degrengolada po 100 czy 150 tys. zaczyna robić się problem .zamiast silnik przejechać 400 czy 500tys przeżera 150tyś do remontu.

  9. Z doświadczenia wiem, że jak wymienisz olej przed zimą, to uchronisz się od problemów z odpalaniem. Jak nie wymienisz, to w mroźny poranek masz ruletkę uda się, albo i nie.

  10. Idąc tym tokiem myślenia na temat wymiany oleju to może trzeba nakazać ludziom zużyty olej samochodowy wykorzystywać w kuchni do smażenia kotletów 🙂 – taki żarcik nie mogłem sie powstrzymać . A tak serio utylizacja oleju jest aż tak skomplikowana i kłopotliwa ?? Przecież dodaje sie go do lepików asfaltowych i nie tylko a nawet ponownie do olejów samochodowych po odpowiednim przetworzeniu ,sama cena skupu przepracowanego oleju to nawet 1 zł za litr wiec raczej gdyby byłby taki problem z przetworzeniem tego surowca raczej nikt by za niego nie płacił ,nie jestem ekspertem w temacie ale i filtr oleju po 30 tyś km zapewne nie wygląda najlepiej a to dość ważny element wyłapujący zanieczyszczenia z silnika , podobnie sam silnik jak może wyglądać po tym przebiegu od środka (już pare takich widziałem i nie jest "dobrze" chociaż nigdy nie wiadomo co było lane wcześniej do silnika tak naprawdę bo klient raczej sie nie przyzna do błędu a i same oleje są tak podrabiane że …..) Dopiero test długodystansowy porównawczy dałby 100% dowody,podobnie można powiedzieć że olej olejowi nie równy itd. szczerze – dla świętego spokoju jednak po 15 tyś max wymiana oleju a utylizacją tak bym sie jednak nie przejmował o wiele więcej szkodzą piece na paliwa kopalniane niż samochody jeśli mowa o smogu.

  11. Uwielbiam zadawanie kilku pytań na raz, a następnie zadawanie kolejnych, gdy rozmówca odpowiedział tyko na część z tych poprzednich. Jak to w końcu jest z tą lepkością oleju? 5:35

  12. Mnie zawsze zastanawia czemu ASO leje olej ponad maksymalny stan jak płacimy stała kwotę za usługę. Tak miałem w Skodzie i Alfa Romeo, jaki jest tego cel i czy te 2 mm ponad znak max nie wpływa negatywnie na silnik?

  13. Gorąca prośba by nie robić juz klapsów 🙂 podczas nagrania, dla słuchających na słuchawkach lub w aucie przy dobrym nagłośnieniu to okropne doświadczenie daje po uszach i można się przestraszyć 🙂 dziękuję 🙂

  14. A pytanie, na które nikt na razie nie odpowiedział mi jednoznacznie, z całą pewnością i popierając argumentem innym, niż (producent tak nie zaleca):
    Czy silnikowi może zaszkodzić użycie oleju o szerszym zakresie klasy lepkościowej, niż ten w instrukcji, np 0W40 lub 5W50 dla silnika, do którego producent zaleca 5W40?

    Ja np. stosuję taką praktykę odkąd mam własne samochody i zastanawiam się, czy nie lepiej dać sobie z tym spokój, kiedy przesiądę się na coś nowocześniejszego. Aktualnie jeżdżę Fiatem z silnikiem 1.4 Fire 16v 95KM oraz Citroenem 2.0 16v 140KM, oba z LPG. W obu przypadkach producent zaleca 5W40 co 20 tys km, a ja leję 5W50 co 10 tys. km o odpowiednim oznaczeniu normy jakościowej. Wcześniej jeździłem Peugeotem 1.6 8v 90KM z instalacją wtrysku podtlenku azotu i tam zamiast 10W40 lałem 10W60.

  15. Co do Longlife po 30000 może zrobić auto w Niemczech bo nie u nas gdzie większość nawet nie wie jak się zachować na autostradzie tak rzadko nią jeździ. Potwierdzam to o ciężarówkach, u nas we firmie zmieniamy co 100tyskm (trasy międzynarodowe)

  16. Bez sensu ten vlog rozwadnianie wody. Co komu da rozczulanie się nad takimi szczegółami parametrów oleju jak i tak prędzej czy później coś padnie w silniku bo Każde auto z zagranicy ma skręcony licznik. Oczywiście: tylko nie mój- powie typowy Kowalski bo przecież mój ma udokumentowany

  17. proste pytanie. czemu na tym samym oleju na niemieckiej etykiecie Hydrocraka pisze synthese technology i nigdy nie napiszą fully synthetic a na polskiej mozna napisac fully synthetic badz 100% synthetic?

    liqui molly nawet na legalu na swojej stronie rozgranicze te oleje

  18. Panowie trafiłem ostatnio na materiały youtubera "Piotr tester", gdzie pokazuje jak spisują się poszczególne oleje w pewnej maszynce testujacej. Olej LL 5w30 dedykowany przez grupę Vw spisal sie bardzo slabo w porównaniu do oleji w klasie 5w30 innych marek. Jestem zwolennikiem lania tego co zaleca producent lecz to co zobaczylem nieco mnie zaniepokoiło. Na logikę olej ktory bardziej chroni maly metalowy pręcik w praktyce lepiej chroni silnik. Zwracam się z serdeczna prosbą o dyskusję jak prosty test ścieralności ma się do norm producenta i technicznych zagwozdek.

  19. super, bardzo fajny oddcinek, czekam na następne
    podsuwam pomysł poruszony w oddcinku o filtrach czastek stałych w autach. mam Lagunę III z takim urządzeniem i żyję ze świadomością, że teoretycznie spaliny są w miarę czyste dzięki właśnie DPF i nie truję środowiska, ale …. raz na jakiś czas filtr sam się wypala – widzę jak auto przy 60km/h pali 12-13l/100km i wtedy czuć spaliny filtr jest bardzo rozgrzany itp. musze wyskoczyć na droge szybkiego ruchu i potrzymać silnik pracujący na średnich obrotach przez 15-20min – czyli w tym momencie bardzo truję środowisko jak się domyślam.
    jaki to ma sens dla ochrony środowiska?

  20. Panie Damianie uwielbiałem Pana programy w TVN Turbo nawet jeśli Pan majsterkowal a ja tego nie robię bo widać ze ktoś ma wiedzę inwie jak ja przenieść na robotę ale z całym szacunkiem nikt mi nie powie że w normalnej eksploatacji olej w aucie wytrzyma 30 tys wystarczy zobaczyć co spuszcza się po 10tys km a co po 30 , długie interwały wymiany oleju serwisy są po to by obnizac koszty utrzymania samochodu i wtedy flota która kupuje 30 samochodów mówi się im że przez długie interwały oszczędności na 30 samochodach sa tyle i tyle i później już nikogo nie interesuje co się dzieje z takim autem jak kończy gwarancję później ma się zepsuć …. jeśli chodzi o DPF po co sprzedaje się takie auto wiedząc że ktoś kto będzie je eksploatować w mieście zajedzie ten DPF w parę miesięcy to normalne jest pakować ludzi w kłopoty !? nie sądzę …Pozdrawiam Panie Damianie … Aha jeśli chodzi o ciężarówki z wymianami co 50 tys km jesli tir miał by zmieniać olej co 30 tys km byl by w serwisie na przeglądzie co 30 dni … który właściciel firmy transportowej by to płacił ? więc wmawia się że tak ma być …

  21. producenci leja wszedzie 5w30 mid lub lowSAPS. redukuja tym samym koszty. prawda jest taka ze lepkosc powinno sie dobierac do stylu jazdy i do danego silnika. po co lac olej chroniacy dpf do benzyny? taki olej niekonieczne chroni tak dobrze silnik jak dobry fullSAPS. Z kolei im wyzsza druga wartosc w lepkosci tym olej bardziej jest odporny na zrywanie filmu olejowego przy duzych v obrotowych. wiec do aut wysilonych powinno sie stosowac oleje xW40 lub 50 a nawet 60.

Dodaj komentarz

Zadzwoń!