Loading…

Sprawdzamy Auto Przed Zakupem

Mechaniki z dojazdem do Auta
Kontakt
Jak powstają linie do produkcji samochodów? - Fabryki w Polsce

Jak powstają linie do produkcji samochodów? – Fabryki w Polsce



W przemyśle, szczególnie w branży automotive, niezwykle istotne są wysoka jakość wykonania, czas cyklu produkcji i termin realizacji projektu. Odpowiednie efekty uzyskiwane są m.in. dzięki pracy zautomatyzowanych linii, wyposażonych w roboty przemysłowe. Ich praca jest spektakularna.

My przyjrzymy się jak takie linie powstają. W tym celu odwiedziliśmy zakład firmy Taskoprojekt, integratora zautomatyzowanych linii produkcyjnych.

Sprawdzimy jak powstają linie, za pomocą których w fabryce będą łączone w całość elementy karoserii samochodu. W skład linii wchodzą przede wszystkim przyrządy, w których pozycjonowane są poszczególne części oraz roboty, wykonujące zadane operacje: od pobierania detali, przez podawanie ich do stanowiska bazującego, po wykonywanie operacji łączenia części. Łączenie może odbywać się poprzez technologie spawania, zgrzewania, spawania laserowego, klejenia czy nitowania.

Zobaczmy zatem jak przebiegają prace. Zaczynamy od działu projektowego. Tutaj powstaje koncepcja całej linii oraz poszczególnych stanowisk, wchodzących w jej skład. Następnie modele 3D przechodzą weryfikację na etapie symulacji. W ten sposób można sprawdzić, czy projekt został wykonany poprawnie, czy robot ma pełną dostępność do wszystkich operacji, a także zweryfikować ergonomię i bezpieczeństwo pracy operatora.

Dokumentacja techniczna zaprojektowanych urządzeń trafia do Działu Produkcji. Do wyprodukowania linii potrzebne są m.in. blachy, profile, rury stalowe i aluminiowe. Również elementy z tworzywa sztucznego.

Materiały do produkcji są cięte. Następnie spawa się z nich konstrukcje urządzeń wchodzących w skład linii. Tutaj widzimy ramę przyrządu. Kształty kątowników, wsporników, płytek wycinane są z blachy za pomocą strumienia wody. Część z nich jest gięta.

W centrach obróbczych CNC przygotowywane są elementy, dzięki którym w przyrządzie będzie można mocować części. Tutaj widzimy jak frezowane są elementy mechaniczne. Obrabiane są także części z tworzywa sztucznego – będą przytrzymywać widoczne części karoserii. W podstawie urządzenia wiercone są otwory montażowe.

Po malowaniu sprawdzana jest dokładność wykonania powierzchni i otworów. Rama przyrządu jest mierzona za pomocą skanera 3D. Pomiary wykonywane są z dokładnością nawet do 5 setnych mm. Pomiary dużych przyrządów, w których będą łączone np. elementy pociągów, wykonywane są za pomocą laser trackera.

Czas na montaż. Widzimy jak krok po kroku powstaje przyrząd. Montowane jest całe oprzyrządowanie, a więc siłowniki, elementy bazujące i dociskające, a także pneumatyka oraz osprzęt elektryczny. Po zmontowaniu przyrząd jest regulowany.
Dalej odbywają się testy funkcjonalne urządzenia, m.in. sprawdzane jest działanie sekwencji zamykania.

Mamy gotowy przyrząd, czas na stanowisko zrobotyzowane. Urządzenia dostarczane są przez producentów współpracujących z integratorem. Są to m.in. Fanuc, ABB, Kuka, Fanuc robots.

Podczas konfiguracji sprawdzana jest komunikacja między urządzeniam. Roboty będą wykonywały operacje łączenia elementów karoserii w technologii zgrzewania i klejenia.

Gdy linia zrobotyzowana jest już połączona w całość można przeprowadzić testy funkcjonalne, trwające kilkanascie dni. Po tym czasie będzie można ją zaimplementować w fabryce samochodów. Industry 4.0

Zastosowanie zautomatyzowanych linii ma przede wszystkim zagwarantować szybki czas produkcji, pełną powtarzalność, bezpieczeństwo i ergonomię pracy operatorów, a także zapewnić ograniczenie kosztów w zakładzie produkcyjnym.

Fabryki w Polsce to podróż po zakładach produkcyjnych znajdujących się na terenie Polski. Można więc śmiało powiedzieć, że zwiedzamy przemysł w Polsce. Inspirowaliśmy się popularnym programem „Jak to jest zrobione?”, znanym z telewizyjnego kanału Discovery. Co tydzień wspólnie z naszymi widzami odwiedzamy zakład produkcyjny, żeby sprawdzić jak przebiega wybrany proces produkcji. Co tydzień na nasz kanał trafia bowiem film dokumentalny, z którego dowiadujecie się jak produkowane są m.in. maszyny, zawiesia linowe, jachty, druty, okna, rozjazdy kolejowe, grzejniki, styropian itd. Pewnie interesuje was też, jak powstaje jedzenie? Na naszym kanale pokazaliśmy m.in. parówki, stained glass Pepsi, Prince Polo, chipsy Lay’s, paluszki, musztardy, keczup, majonez, sery i wiele innych. To niesamowite jak pasjonująca potrafi być produkcja. Tak wiele interesujących informacji niesie z sobą nauka i technika. Co tydzień bowiem poznajecie z nami ciekawostki, jakie kryją w sobie fabryki. Przed nami fabryka nie ma żadnych tajemnic.product design

Odkrywajcie z nami nowe fabryki, w które obfituje cała Polska.

Sprawdź również nasze inne filmy, polecamy :
Jak powstaje PEPSI? – Fabryki w Polsce
Jak powstaje kombajn New Holland? – Fabryki w Polsce
Jak powstaje filtr powietrza, paliwa, kabinowy? – Fabryki w Polsce
Jak powstają parówki Sokołów? – Fabryki w Polsce

#fabrykiwpolsce #roboty #motoryzacja

Importowane z Youtube Przedmioty które powinny być zauważone przed kupnem samochodu w Warszawie. Zobacz, co nasi mechanicy biorą pod uwagę podczas inspekcji pojazdu.

Szczegóły dotyczące samochodu – Cała dokumentacja sprzedawcy jest sprawdzana, a informacje o samochodzie uzupełnia ekspert.

Stan zdrowia – Nasz ekspert zmierzy grubość lakieru na każdej części karoserii oraz zmierzy odstępy między nowymi a używanymi.

Czy Szkło jest w dobrym stanie. – W ramach kontroli pojazdu sprawdzamy szybę pod kątem uszkodzeń i odnotowujemy datę uszkodzenia.

Warunki oświetleniowe – Oświetlenie pojazdów, w tym reflektory i tylne światła, jest pod naszym ścisłym nadzorem.

Stan kół i opon – Nasz specjalista określa, czy koła i opony mogą być ponownie użyte. Koła i opony to dwie najważniejsze części samochodu.

Co się dzieje w komorze silnika? Nasz mechanik przeprowadzi dokładną kontrolę płynów roboczych, elementów konstrukcyjnych i osiągów silnika pojazdu.

Wyposażenie i wnętrze… Cały sprzęt w Warszawie będzie dokładnie sprawdzany pod kątem prawidłowego funkcjonowania.

Przejedźiemy się samochodem, zrobimy też serię testów – Nasz specjalista przeprowadzi dokładną jazdę próbną, aby upewnić się, że osiągi pojazdu są na najwyższym poziomie.

Kontrola podwozia – Do dokładnego zbadania podwozia wykorzystywana jest niezależna stacja diagnostyczna.

Diagnostyka systemów komputerowych – Do sprawdzenia samochodu zostanie wykorzystany komputerowy test diagnostyczny.

Robienie zdjęć w celu prowadzenia ewidencji – Podczas badania zrobimy wiele zdjęć pojazdu zarówno wewnątrz, jak i na zewnątrz.

Sprawdzone-auto.pl zajmuje się pomocą w sprawdzeniu aut przed zakupem. Zamów opinie i oceny aut. Sprawdzenie auta przed kupnem to pierwsza rzecz, o jakiej powinniśmy pomyśleć, zanim nastawimy się na jazdę nową zdobyczą. Sprawdzanie samochodu z pozoru wydaje prostym tematem ale potrzebny jest mechanik specialista.

37 thoughts on “Jak powstają linie do produkcji samochodów? – Fabryki w Polsce

  1. Zastanawiasz się nad udziałem w programie Fabryki w Polsce? Podpowiemy i pokażemy przykłady, jak może wyglądać film o Twojej firmie.
    Prześlij dane kontaktowe na adres 👉piotr.kupiec@fabrykiwpolsce.pl👈
    Piotr skontaktuje się z Tobą i opowie, jak wygląda realizacja materiału.

    Zobacz, co u nas słychać 👇
    Facebook: http://bit.ly/2ur7xLQ
    LinkedIn: http://bit.ly/3m4NlKH
    Portal: https://fabrykiwpolsce.pl

    Subskrybuj kanał: http://bit.ly/2trnVPE

  2. Bardzo interesujący film. Podobnie powstają części samochodowe, też kiedyś oglądałem podobny film. Co do części to ja kupuję je w IPARTS – to sklep internetowy, gdzie dostępnych jest ponad 2 mln produktów pochodzących od sprawdzonych producentów. Jeśli ktoś poszukuje to serdecznie polecam 😉

  3. W 2019 roku uczestniczyłem przy pracach montażowych na nowej hali Mercedesa w Bremen, dwa poziomy, na każdym z nich ponad 300 takich robotów…oczywiście Kuka, od wolnostojących po jeżdżących na platformach w tandemach..tam samo ustawianie linii do produkcji (programowanie) trwać będzie ~ 2.5 roku więc te 14 dni testów to chyba mowa o kilu robotach na jednym małym stanowisku.

  4. Kolejny "dyrektor" firmy, który czyta z wikipedii xD
    A tak to super zakład, chciałbym kiedyś pracować jako programista w takim zakładzie…

  5. Maszyny robią maszyny do robienia maszyn. Wiecie co to oznacza? To oznacza, że najpierw spierd***ła ludzkość i władzę przejęły maszyny. Potem TE maszyny spier*****ly jeszcze bardziej i inne lepsze zajęły ich miejsce. Czyli jesteśmy służącymi naszych służących.
    A czemu jesteśmy ich służącymi? Bo bez nich by nas nie było. A przynajmniej technologia skończyłaby się na kamieniu. Słaba opcja prawda?
    TO JEST POWALONE

Dodaj komentarz

Zadzwoń!