Zawieszenie to po prostu bebechy pod samochodem? Cóż, nie do końca…
Wybierz się w wyjątkową podróż do świata projektowania i strojenia zawieszeń, czyli zapraszam do kolejnego odcinka z serii typu „Tak to jest zrobione”.
Importowane z Youtube Przedmioty które powinny być zauważone przed kupnem samochodu w Warszawie. Zobacz, co nasi mechanicy biorą pod uwagę podczas inspekcji pojazdu.
Szczegóły dotyczące samochodu – Cała dokumentacja sprzedawcy jest sprawdzana, a informacje o samochodzie uzupełnia ekspert.
Stan zdrowia – Nasz ekspert zmierzy grubość lakieru na każdej części karoserii oraz zmierzy odstępy między nowymi a używanymi.
Czy Szkło jest w dobrym stanie. – W ramach kontroli pojazdu sprawdzamy szybę pod kątem uszkodzeń i odnotowujemy datę uszkodzenia.
Warunki oświetleniowe – Oświetlenie pojazdów, w tym reflektory i tylne światła, jest pod naszym ścisłym nadzorem.
Stan kół i opon – Nasz specjalista określa, czy koła i opony mogą być ponownie użyte. Koła i opony to dwie najważniejsze części samochodu.
Co się dzieje w komorze silnika? Nasz mechanik przeprowadzi dokładną kontrolę płynów roboczych, elementów konstrukcyjnych i osiągów silnika pojazdu.
Wyposażenie i wnętrze… Cały sprzęt w Warszawie będzie dokładnie sprawdzany pod kątem prawidłowego funkcjonowania.
Przejedźiemy się samochodem, zrobimy też serię testów – Nasz specjalista przeprowadzi dokładną jazdę próbną, aby upewnić się, że osiągi pojazdu są na najwyższym poziomie.
Kontrola podwozia – Do dokładnego zbadania podwozia wykorzystywana jest niezależna stacja diagnostyczna.
Diagnostyka systemów komputerowych – Do sprawdzenia samochodu zostanie wykorzystany komputerowy test diagnostyczny.
Robienie zdjęć w celu prowadzenia ewidencji – Podczas badania zrobimy wiele zdjęć pojazdu zarówno wewnątrz, jak i na zewnątrz.
Sprawdzone-auto.pl zajmuje się pomocą w sprawdzeniu aut przed zakupem. Zamów opinie i oceny aut. Sprawdzenie auta przed kupnem to pierwsza rzecz, o jakiej powinniśmy pomyśleć, zanim nastawimy się na jazdę nową zdobyczą. Sprawdzanie samochodu z pozoru wydaje prostym tematem ale potrzebny jest mechanik specialista.
Related
45 thoughts on “Zawieszenie jak gitara – tak się stroi amortyzatory! #TakToJestZrobione”
Zawieszenie to po prostu bebechy pod samochodem? Cóż, nie do końca…
Wybierz się w wyjątkową podróż do świata projektowania i strojenia zawieszeń, czyli zapraszam do kolejnego odcinka z serii typu "Tak to jest zrobione".
Podziękowania dla Tenneco – partnera dzisiejszego odcinka:
Bardzo ładny i ciekawy materiał przy współpracy z Tenneco (Monroe). Może kiedyś uda też się nagrać coś podobnego jednak z marką Tenneco (WALKER) w której mam przyjemność pracować 🙂 Myślę, że układy wydechowe WALKER np. katalizatory, filtry cząstek stałych (DPF) i tłumiki, to również ciekawy temat dla widzów 🙂
Fajnie oglądać film o fabryce,w której budowie brało się udział. Na samym początku budowy,nawiezlismy tysiące ton gruzu i kruszywa pod utwardzenie terenu na którym stoi fabryka 🙂 Dzięki Zachar za ten film 💪
Taki sobie odcinek. Niby fajny temat, ale wykonanie przypomina typowy materiał promocyjny. W dodatku ta podnieta tych pracowników jest żenująca w odbiorze. To powód do smutku, że Rzeczypospolita stała się tezerwuarem taniej siły roboczej dla zagranicznych montowni, a nie do dumy. Polskie dobre firmy Zachar promuj!
Miałem okazję pracować w Tenneco w Gliwicach, w tzw. E3C przez 6 lat. Fajnie posłuchać dawnych kolegów i koleżankę z pracy. Firma już w 2014 roku (centrala w Belgii), robiła zawieszenie do McLarena, bodajże MP4-12C, a teraz widzę, że zakład w Gliwicach przejął również R&D tego typu zawieszeń, tak to przynajmniej wygląda na filmie. Brawo! Materiał bardzo fajny, profesjonalnie zrobiony. Sporo komentarzy nawiązuje do "czytania z kartki" ale nie uważam żeby to źle wyszło, wręcz przeciwnie, jest konkretnie i na temat. Moją uwagę bardziej zwrócił fakt, że występujące osoby nie patrzą do kamery. W sumie to chyba najlepiej wyszedł materiał w czasie jazdy G klasą, tak najbardziej naturalnie. Przydałoby się jeszcze podać dane oraz stanowiska występujących osób, a nie tak incognito ich prezentować 😉 Pozdro! 🙂
Świetny materiał, może Rivian postawi europejską fabrykę R1S (dream car) w Polsce?:) Trzymam za nich kciuki, choć po IPO zjechali na giełdzie i trafili na najgorszy moment na rozpoczęcie produkcji masowej.
Oglądam i nie wiem czemu ale jakoś mnie, występujące osoby by nie zachęciły, no może gostek po 16 minucie. Jedyny który był naturalny i nie recytował tekstu. Co nie znaczy że inni nie umieją lub nie są zdolni. Pewnie to wyśmienici inżynierowie ale nie "piarowcy". Niech na początek Tenneco zatrudni kogoś z twoich gości co opowiadają o swoich "rodzynkach" Ci dopiero maja skin:) A tacy z pewnością zachęca zdolnych młodych do współpracy:) Może to jest swego rodzaju problemem dla Tenneco. Kiedyś miałem ciekawy pakiet ich akcji. Zarobić to się nie za bardzo dało i w sumie to dobrze że sprzedałem bo od 2018 to tylko z jazd i zjazd. Nie za bardzo wiadomo czemu, bo mają dość dobre produkty ale konkurencja okazuje się lepsza. Może właśnie dlatego że nie koniecznie umieją zachęcić młodych , zdolnych i lubiących wyzwania. No bo recytowaniem to się laury zdobywa, ale na apelach szkolnych:)
Od samego początku zastanawiałem się nad sensem tego filmu. Im dalej tym bardziej byłem przekonany ze to chodzi o wakaty:). Nie to nic złego, a wręcz bardzo dobrze, bo niby gdzie szukać ludzi z powołaniem do aut jak nie na takich kanałach a i tworzy się pewną …sam nie wiem jak powiedzieć……pewne zainteresowanie u młodych/ skin, potencjalnych pracowników. Ja poproszę o więcej takich wątków około produkcyjnych.
Występujący to świetni inżynierowie pełni pasji. Amortyzator to bardzo ciekawy produkt o którym mało kto myśli przy zakupie samochodu , a szkoda! Bo jak była mowa w filmie zle zestrojony potrafi skutecznie zohydzić jazdę 🙂 Pozdrawiam wszystkich zaangażowanych w film ! Jest świetny
Prototypy Rivianów jeżdżą już jakiś czas, można było je zobaczyć m.in. w serii "Long Way Up" o podróży elektrykami z Patagonii do LA. Pewnie już wtedy miały podzespoły z Gliwic…
Bardzo lubię, gdy powstają u Ciebie odcinki z cyklu "Z czego zbudowane są samochody i jak te podzespoły się projektuje i produkuje". Tą czysto edukacyjną część Twojej działalności Zacharze po prostu uwielbiam i bardzo Cię za to szanuję. To jest potrzebne, wartościowe i świetnie przygotowane, nakręcone a potem zmontowane. Dla mnie sztos! Dziękuję, pozdrawiam i wbijam kciuka w górę! 😉
Ten, kto miał styczność z maszynami Offroad wie, ze zawias to jest połowa sukcesu Co mi dadzą 300 KM przy słabym,dobijającym zawieszeniu ? Pytając każdego zawodnika o to co woli zmienić w aucie/motocyklu – zawias czy silnik z seryjnego na akcesoryjny to każdy wam powie ze zawieszenie.
Zachar Świetny odcinek ale wiem jakiej wiedzy nam potrzeba w kolejnych odcinkach. TECHNOLOGIA ZABEZPIECZENIA ANTYKOROZYJNEGO 👍 Nikt nie potrafi tego porządnie zrobić, brakuje ludzi którzy świadczą usługi zabezpieczenia antykorozyjnego samochodów, a gdy już ktoś to robi to najczęściej partacz który rdze zaszpachluje, pomaluje i za miesiąc lub 2 pojawiają się oznaki korozji.
Noooo, ten odcinek jest nakręcony pode mnie, technicznego wariata. Życzył bym sobie nawet dużo więcej niuansów technicznych, ale zdaję sobie sprawę, że dla większości, nie byłoby to ciekawe. Uwielbiam rozkminiać rozwiązania techniczne, szczególnie przełomowe. Smaczki, jakie są stosowane w samochodach, bywają fascynujące, a ciekawe rozwiązania, trafiają szybko do aut.
Zawieszenie to po prostu bebechy pod samochodem? Cóż, nie do końca…
Wybierz się w wyjątkową podróż do świata projektowania i strojenia zawieszeń, czyli zapraszam do kolejnego odcinka z serii typu "Tak to jest zrobione".
Podziękowania dla Tenneco – partnera dzisiejszego odcinka:
https://www.tenneco.com
Monroe – Intelligent Suspension (https://monroeintelligentsuspension.com)
https://www.linkedin.com/company/tenneco/mycompany/
Bardzo ładny i ciekawy materiał przy współpracy z Tenneco (Monroe). Może kiedyś uda też się nagrać coś podobnego jednak z marką Tenneco (WALKER) w której mam przyjemność pracować 🙂 Myślę, że układy wydechowe WALKER np. katalizatory, filtry cząstek stałych (DPF) i tłumiki, to również ciekawy temat dla widzów 🙂
Swietny odcinek! Dobrze wiedzieć, że taka fabryka która pordukuje takie rzeczy znajduje się w moich rodzinnych Gliwicach 🙂
Fajnie oglądać film o fabryce,w której budowie brało się udział. Na samym początku budowy,nawiezlismy tysiące ton gruzu i kruszywa pod utwardzenie terenu na którym stoi fabryka 🙂
Dzięki Zachar za ten film 💪
niezłe, niezłe 👍
Podaj jeszcze raz Zachar maila w sprawie c5 Carlsoon
Taki sobie odcinek. Niby fajny temat, ale wykonanie przypomina typowy materiał promocyjny. W dodatku ta podnieta tych pracowników jest żenująca w odbiorze. To powód do smutku, że Rzeczypospolita stała się tezerwuarem taniej siły roboczej dla zagranicznych montowni, a nie do dumy. Polskie dobre firmy Zachar promuj!
Miałem okazję pracować w Tenneco w Gliwicach, w tzw. E3C przez 6 lat. Fajnie posłuchać dawnych kolegów i koleżankę z pracy. Firma już w 2014 roku (centrala w Belgii), robiła zawieszenie do McLarena, bodajże MP4-12C, a teraz widzę, że zakład w Gliwicach przejął również R&D tego typu zawieszeń, tak to przynajmniej wygląda na filmie. Brawo! Materiał bardzo fajny, profesjonalnie zrobiony. Sporo komentarzy nawiązuje do "czytania z kartki" ale nie uważam żeby to źle wyszło, wręcz przeciwnie, jest konkretnie i na temat. Moją uwagę bardziej zwrócił fakt, że występujące osoby nie patrzą do kamery. W sumie to chyba najlepiej wyszedł materiał w czasie jazdy G klasą, tak najbardziej naturalnie. Przydałoby się jeszcze podać dane oraz stanowiska występujących osób, a nie tak incognito ich prezentować 😉 Pozdro! 🙂
Świetny materiał, może Rivian postawi europejską fabrykę R1S (dream car) w Polsce?:) Trzymam za nich kciuki, choć po IPO zjechali na giełdzie i trafili na najgorszy moment na rozpoczęcie produkcji masowej.
Siema 😍
Oglądam i nie wiem czemu ale jakoś mnie, występujące osoby by nie zachęciły, no może gostek po 16 minucie. Jedyny który był naturalny i nie recytował tekstu. Co nie znaczy że inni nie umieją lub nie są zdolni. Pewnie to wyśmienici inżynierowie ale nie "piarowcy". Niech na początek Tenneco zatrudni kogoś z twoich gości co opowiadają o swoich "rodzynkach" Ci dopiero maja skin:) A tacy z pewnością zachęca zdolnych młodych do współpracy:) Może to jest swego rodzaju problemem dla Tenneco. Kiedyś miałem ciekawy pakiet ich akcji. Zarobić to się nie za bardzo dało i w sumie to dobrze że sprzedałem bo od 2018 to tylko z jazd i zjazd. Nie za bardzo wiadomo czemu, bo mają dość dobre produkty ale konkurencja okazuje się lepsza. Może właśnie dlatego że nie koniecznie umieją zachęcić młodych , zdolnych i lubiących wyzwania. No bo recytowaniem to się laury zdobywa, ale na apelach szkolnych:)
Od samego początku zastanawiałem się nad sensem tego filmu. Im dalej tym bardziej byłem przekonany ze to chodzi o wakaty:). Nie to nic złego, a wręcz bardzo dobrze, bo niby gdzie szukać ludzi z powołaniem do aut jak nie na takich kanałach a i tworzy się pewną …sam nie wiem jak powiedzieć……pewne zainteresowanie u młodych/ skin, potencjalnych pracowników. Ja poproszę o więcej takich wątków około produkcyjnych.
8:08 logo samochodu widoczne 8:20 cyk zamazane 😆
Występujący to świetni inżynierowie pełni pasji. Amortyzator to bardzo ciekawy produkt o którym mało kto myśli przy zakupie samochodu , a szkoda! Bo jak była mowa w filmie zle zestrojony potrafi skutecznie zohydzić jazdę 🙂
Pozdrawiam wszystkich zaangażowanych w film ! Jest świetny
Pawel
Wow
Elektryki to i tak będą kiedyś niszą . A odcinek spoko
Dawno nie oglądałem czegoś z takim zaciekawieniem . Widać , że pracownicy firmy " jarają się " tym co robią – takich specjalistów nam potrzeba !
Wszystko ładnie wszystko pięknie tylko jakiś tak sztucznie, reklamowo, nienaturalnie.
To się chwali!
Rozwój technologii jest szokujący , wydaje się , że już nic nie można ulepszyć , a jednak … 🙂
Szkoda, że w Polsce tylko projektujemy a kto inny produkuje i zarabia na naszym R&D.
Z powodu tego ich czytania gotowego tekstu nie mogę tego oglądać.
Jak by tak Tomek Mydłowski o tych amorach opowiedział to by było coś.
10:20 czasem rekord seryjnego samochodu na torze Nürburgring nie należy do Model S Plaid? a nie AMG mercedesa?
W tym materiale mamy mało pasji i dużo marketingu.. Nie polecam.
Dzięki za super odcinek, gratuluję i najlepszego…
Prototypy Rivianów jeżdżą już jakiś czas, można było je zobaczyć m.in. w serii "Long Way Up" o podróży elektrykami z Patagonii do LA. Pewnie już wtedy miały podzespoły z Gliwic…
Pięknie wszyscy z karteczki lecą
Bardzo lubię, gdy powstają u Ciebie odcinki z cyklu "Z czego zbudowane są samochody i jak te podzespoły się projektuje i produkuje". Tą czysto edukacyjną część Twojej działalności Zacharze po prostu uwielbiam i bardzo Cię za to szanuję. To jest potrzebne, wartościowe i świetnie przygotowane, nakręcone a potem zmontowane. Dla mnie sztos! Dziękuję, pozdrawiam i wbijam kciuka w górę! 😉
Dzięki za uświadamianie, co tam mamy "pod spodem"…
czy w tej firmie muszą mieć wydziarane ręce >>?
Wszystko super, fajnie i w ogóle, ale teraz nasuwa mi się pytanie czy zrobią mi zawieszenie najnowszej technologi do mojego poloneza.
0:32 cieszę się, że jestem w mniejszości. Czy ktoś wie o jakichś elastyczniejszych amortyzatorach do fiesty mk7?
Panowie ładnie, bo płynnie i przekonująco przeczytali swoje kwestie do kamery. Nie czepiajmy się jednak szczegółów, bo firma robi ogromne wrażenie.
Dzieki za extra video 👍 jakieś szanse na wiecej technicznych video jw w przyszłości?
Ten, kto miał styczność z maszynami Offroad wie, ze zawias to jest połowa sukcesu
Co mi dadzą 300 KM przy słabym,dobijającym zawieszeniu ?
Pytając każdego zawodnika o to co woli zmienić w aucie/motocyklu – zawias czy silnik z seryjnego na akcesoryjny to każdy wam powie ze zawieszenie.
Super odcinek, więcej filmów o technice! 😃
Z jakiego państwa jest ten opowiadający chłopak? ( ten z tatułarzami)
Zachar Świetny odcinek ale wiem jakiej wiedzy nam potrzeba w kolejnych odcinkach.
TECHNOLOGIA ZABEZPIECZENIA ANTYKOROZYJNEGO 👍
Nikt nie potrafi tego porządnie zrobić, brakuje ludzi którzy świadczą usługi zabezpieczenia antykorozyjnego samochodów, a gdy już ktoś to robi to najczęściej partacz który rdze zaszpachluje, pomaluje i za miesiąc lub 2 pojawiają się oznaki korozji.
W końcu coś o technice 👍
Przemówienie końcowe godne trudnych spraw 🙂
A jednak można robić klasę światową w POLSCE.
Witam serdecznie 🍀☘👍
Super odcinek, fajnie że polskie umysłu maja realny wpływ na rzeczywistość motoryzacyjna świata.
Noooo, ten odcinek jest nakręcony pode mnie, technicznego wariata.
Życzył bym sobie nawet dużo więcej niuansów technicznych, ale zdaję sobie sprawę, że dla większości, nie byłoby to ciekawe.
Uwielbiam rozkminiać rozwiązania techniczne, szczególnie przełomowe. Smaczki, jakie są stosowane w samochodach, bywają fascynujące, a ciekawe rozwiązania, trafiają szybko do aut.
Dziękuję 🙂
… dzięki … , naprawdę interesujący materiał … .