Wrażenia z jazdy nowym Focusem ST Line 1.0EB 125KM. Silnik ma jedynie 3 cylindry w tym 1 może być odłączany w czasie jazdy np ze stałą prędkością.
Niespodzianka dla widzów: obejrzyjcie film a otrzymacie dodatkowy rabat na zakup nowego auta w RE-WO Lubin – więcej info w filmie.
Pierwsze wrażenia z macania Focusa MK4 zostaną opublikowane w kolejnym odcinku.
PS.
Czy też sądzicie że nowy Focus MK4 to krzyżówka i30 z Tipo? Dajcie znać w komentarzach jak wam się podoba nowy Ford Focus mk4?
Importowane z Youtube Przedmioty które powinny być zauważone przed kupnem samochodu w Warszawie. Zobacz, co nasi mechanicy biorą pod uwagę podczas inspekcji pojazdu.
Szczegóły dotyczące samochodu – Cała dokumentacja sprzedawcy jest sprawdzana, a informacje o samochodzie uzupełnia ekspert.
Stan zdrowia – Nasz ekspert zmierzy grubość lakieru na każdej części karoserii oraz zmierzy odstępy między nowymi a używanymi.
Czy Szkło jest w dobrym stanie. – W ramach kontroli pojazdu sprawdzamy szybę pod kątem uszkodzeń i odnotowujemy datę uszkodzenia.
Warunki oświetleniowe – Oświetlenie pojazdów, w tym reflektory i tylne światła, jest pod naszym ścisłym nadzorem.
Stan kół i opon – Nasz specjalista określa, czy koła i opony mogą być ponownie użyte. Koła i opony to dwie najważniejsze części samochodu.
Co się dzieje w komorze silnika? Nasz mechanik przeprowadzi dokładną kontrolę płynów roboczych, elementów konstrukcyjnych i osiągów silnika pojazdu.
Wyposażenie i wnętrze… Cały sprzęt w Warszawie będzie dokładnie sprawdzany pod kątem prawidłowego funkcjonowania.
Przejedźiemy się samochodem, zrobimy też serię testów – Nasz specjalista przeprowadzi dokładną jazdę próbną, aby upewnić się, że osiągi pojazdu są na najwyższym poziomie.
Kontrola podwozia – Do dokładnego zbadania podwozia wykorzystywana jest niezależna stacja diagnostyczna.
Diagnostyka systemów komputerowych – Do sprawdzenia samochodu zostanie wykorzystany komputerowy test diagnostyczny.
Robienie zdjęć w celu prowadzenia ewidencji – Podczas badania zrobimy wiele zdjęć pojazdu zarówno wewnątrz, jak i na zewnątrz.
Sprawdzone-auto.pl zajmuje się pomocą w sprawdzeniu aut przed zakupem. Zamów opinie i oceny aut. Sprawdzenie auta przed kupnem to pierwsza rzecz, o jakiej powinniśmy pomyśleć, zanim nastawimy się na jazdę nową zdobyczą. Sprawdzanie samochodu z pozoru wydaje prostym tematem ale potrzebny jest mechanik specialista.
Related
32 thoughts on “Wrażenia z jazdy Nowy Ford Focus MK4 ST Line 1.0 Ecoboost 125KM test”
zrobiłem takim silnikiem 230.000 km. ten silnik wstaje od 2 tys RPM i kręci się go do 6 tys RPM i jest dynamika a Ty kręcisz do do 4.5 i oceniasz dunamikę 🙂 Pomyłka.
Jeździłem takim – potwornie głośno z okolic tylnych nadkoli. Słychać to prawdopodobnie na filmie a w testach mówią że super wyciszone! Takie testy są szkodliwe. Moja opinia- fatalna pozycja za kierownicą, bardzo mały bagażnik, bardzo głośno w środku (nie od silnika tylko od opon). Poprzednia wersja było o niebo lepsza moim zdaniem.
Wygląda nieźle, ale czekam na ciekawsze silniki. 1,5 3cyl odpada. Ciekawe czy doniesienia o nowym RS MK4 400KM z napędem hybrydowym ujrzą światło dzienne.
Z forum mnie kojarzysz więc wiesz, że swojego MK3 Titanium X 1.6EB 182KM raczej nie zmienie na MK4 😀 Jest dużo detali w których można się zakochać od razu, ale jest za dużo rzeczy które mi nie pasują. O ile posiedzieć i "podotykać" to już to porobiłem, tak czeka mnie jeszcze jazda próbna (niestety w dzień w którym miałem sobie pojeździć zabrakło obsługi ASO i chcieli mnie przełożyć na sobotę w którą nie miałem jak się wybrać aby sobie pojeździć). Spróbuję nagrać sobie auto na odrobinę dłużej (chociaż z kilka godzin).
Miałem MK1 w kombi i prowadził się jak po szynach. W MK4 jest belka? To krok wstecz… Mam teraz Tipo i jeśli chodzi o wygląd to jest spoko. Tylko żeby przeszczepić mu zawiasy z Focusa… 😕
Gdyby te silniki 3 cylindrowe byly w hybrydzie to była by całkiem spoko opcja na auto po mieście, do pracy. Mam nadzieję ze RS'a nie zrobią na 3 cylindrach.
posiadam mk3 po lifcie 1.5 eb i po jedzie testowej taka sama wersja jak Ty stwierdzam, ze moj jest duzo lepszy. Pomijam kwestje silnika bo tu nie ma co porownywac. Ale zawias z belka to dramat, auto pluje przodem jak szalone, stracilo caly fan z jazdy jaki daje mk3 moze z wielowachaczem sie to zmieni. Biegi szczegolnie 1, 3, 5 wchodza jak w Peugeotach masakra… no i wyciszenie tez jest duzo gorsze niz moim mk3 fl, strasznie slychac tyrkotanie tego 1.0, dobrze ze nowe audio b&o gra fajnie to mozna to zagluszyc 😉 nowe zegary nie do konca mi pasuja maja taki dziwny kat pochylenia, strasznie pionowo, z tylu troche wiecej miejsca, fajne fotele z przodu i kierownica. Ogolnie nie zamienielbym swojego na mk4.
Kilka kwestii: 1. Auto waży 1390 kg z silnikiem 1.0 ecoboost a nie prawie 1500 kg. 2. Nie ma mniejszych silników tylko są słabsze. 3. Czemu przy każdym ruszaniu próbujesz wyłączać hamulec ręczny? Przecież tam jest autohold (zatrzymujesz się i hamulec się zaciąga, ruszasz hamulec odpuszcza). 4.Według Ciebie jest cicho a według mnie głośno (w porównaniu do nowej astry i nowego ceeda). Polecam pójść na jazdy próbne do Opla i KIA. W poprzednim Focusie mk3 fl z silnikiem 1,5 ecoboost jest ciszej. 5.Zawieszenie jest dużo gorsze niż w ceedzie, jest za miękkie jak na wersję ST-line a w zakrętach bardzo płuży przodem, zapewne to przez belkę z tyłu. 6. Układ kierowniczy jak na wersję ST-line jest za mocno wspomagany. 7. Fotele dużo mniej wygodne niż w Astrze i mają gorsze trzymanie boczne. Na plus dla Forda: świetna kierownica, fajnie grający B&O, HUD, skrzynia, głośna praca silnika i słabe wyciszenie. Odbyłem jazdę próbną Focusem w identycznej specyfikacji i od razu po jeździe udałem się na jazdę Ceedem stąd moje spostrzeżenia. [EDIT] Przy okazji polecam się troszkę lepiej przygotować do kolejnych jazd bo z wagą problem, jaka skrzynia (trzeba było zerknąć), co zmienia tryb sport to chyba tylko reakcję na gaz.
Brak głosu
Nie ma dzwięku w tym filmiku! 🙁
No spoko ale bez dźwięku to nie da się oglądać
po co wrzucasz film bez dźwięku?
Nie ma głosu
brak dźwięku 🙁
coś zyebałeś z dźwiekiem
Czy tylko ja słyszę dźwięk do momentu jazdy, a później cisza?
wreszcie ktoś poszedł po rozum do głowy i zrobił pogłaszanie/przyciszanie audio z lewej strony kierownicy.
chyba z tą masą tego fokusa coś pomieszałeś hahaha
zrobiłem takim silnikiem 230.000 km. ten silnik wstaje od 2 tys RPM i kręci się go do 6 tys RPM i jest dynamika a Ty kręcisz do do 4.5 i oceniasz dunamikę 🙂
Pomyłka.
Jeździłem takim – potwornie głośno z okolic tylnych nadkoli. Słychać to prawdopodobnie na filmie a w testach mówią że super wyciszone! Takie testy są szkodliwe. Moja opinia- fatalna pozycja za kierownicą, bardzo mały bagażnik, bardzo głośno w środku (nie od silnika tylko od opon). Poprzednia wersja było o niebo lepsza moim zdaniem.
Fajny test, pozdrawiam!
Jak widzę, jak pan dojeżdża do skrzyżowania, to wiem, czemu ludziom tak szybko padają w focusach akumulatory.
nie dałem rady obejrzeć do końca … potrenuj, poczytaj , zanim coś wrzucisz sam najpierw obejrzyj – powodzenia
Wygląda nieźle, ale czekam na ciekawsze silniki. 1,5 3cyl odpada. Ciekawe czy doniesienia o nowym RS MK4 400KM z napędem hybrydowym ujrzą światło dzienne.
1.0 125km to jest jakieś nieporozumienie, silnik po 100tyś bedzie do wymiany.
Jeszcze chwile i będą do samochodów dawać silniki od kosiarek 0.125cm3 i 150koni 10 tys kilometrów i silnik do wymiany.
A drążek zmiany biegów też tak nie fortunnie ustawiony nisko? Bo w mk2 i mk3 jest wygodnie bo nie trzeba ręką szukać.
Z forum mnie kojarzysz więc wiesz, że swojego MK3 Titanium X 1.6EB 182KM raczej nie zmienie na MK4 😀
Jest dużo detali w których można się zakochać od razu, ale jest za dużo rzeczy które mi nie pasują.
O ile posiedzieć i "podotykać" to już to porobiłem, tak czeka mnie jeszcze jazda próbna (niestety w dzień w którym miałem sobie pojeździć zabrakło obsługi ASO i chcieli mnie przełożyć na sobotę w którą nie miałem jak się wybrać aby sobie pojeździć). Spróbuję nagrać sobie auto na odrobinę dłużej (chociaż z kilka godzin).
1.0 … chore
Co to za muzyka? 😍😍😍
FastLifeVlog brałbyś go z kołami 235/40 R18? Obawiam się dużych szumów z opon i sporej utraty komfortu.
Miałem MK1 w kombi i prowadził się jak po szynach. W MK4 jest belka? To krok wstecz… Mam teraz Tipo i jeśli chodzi o wygląd to jest spoko. Tylko żeby przeszczepić mu zawiasy z Focusa… 😕
🙂
Gdyby te silniki 3 cylindrowe byly w hybrydzie to była by całkiem spoko opcja na auto po mieście, do pracy. Mam nadzieję ze RS'a nie zrobią na 3 cylindrach.
Jakieś vlogi z foką rs jeszcze w planach? Pozdr
Żeby wyglądał tak jak jeździ, to byłby spoko autem. Niestety wizualnie paskudny.
Chciałem sobie posłuchać Twojego wydechu a tu lipa. Czemu skasowałeś ten film?
posiadam mk3 po lifcie 1.5 eb i po jedzie testowej taka sama wersja jak Ty stwierdzam, ze moj jest duzo lepszy. Pomijam kwestje silnika bo tu nie ma co porownywac. Ale zawias z belka to dramat, auto pluje przodem jak szalone, stracilo caly fan z jazdy jaki daje mk3 moze z wielowachaczem sie to zmieni. Biegi szczegolnie 1, 3, 5 wchodza jak w Peugeotach masakra… no i wyciszenie tez jest duzo gorsze niz moim mk3 fl, strasznie slychac tyrkotanie tego 1.0, dobrze ze nowe audio b&o gra fajnie to mozna to zagluszyc 😉 nowe zegary nie do konca mi pasuja maja taki dziwny kat pochylenia, strasznie pionowo, z tylu troche wiecej miejsca, fajne fotele z przodu i kierownica. Ogolnie nie zamienielbym swojego na mk4.
Kilka kwestii:
1. Auto waży 1390 kg z silnikiem 1.0 ecoboost a nie prawie 1500 kg.
2. Nie ma mniejszych silników tylko są słabsze.
3. Czemu przy każdym ruszaniu próbujesz wyłączać hamulec ręczny? Przecież tam jest autohold (zatrzymujesz się i hamulec się zaciąga, ruszasz hamulec odpuszcza).
4.Według Ciebie jest cicho a według mnie głośno (w porównaniu do nowej astry i nowego ceeda). Polecam pójść na jazdy próbne do Opla i KIA. W poprzednim Focusie mk3 fl z silnikiem 1,5 ecoboost jest ciszej.
5.Zawieszenie jest dużo gorsze niż w ceedzie, jest za miękkie jak na wersję ST-line a w zakrętach bardzo płuży przodem, zapewne to przez belkę z tyłu.
6. Układ kierowniczy jak na wersję ST-line jest za mocno wspomagany.
7. Fotele dużo mniej wygodne niż w Astrze i mają gorsze trzymanie boczne.
Na plus dla Forda: świetna kierownica, fajnie grający B&O, HUD, skrzynia, głośna praca silnika i słabe wyciszenie.
Odbyłem jazdę próbną Focusem w identycznej specyfikacji i od razu po jeździe udałem się na jazdę Ceedem stąd moje spostrzeżenia.
[EDIT] Przy okazji polecam się troszkę lepiej przygotować do kolejnych jazd bo z wagą problem, jaka skrzynia (trzeba było zerknąć), co zmienia tryb sport to chyba tylko reakcję na gaz.
Testowy egzemplarz powinien mieć wielowachacz z tyłu. Sorawdź dobrze specyfikację techniczną albo zajrzyj pod podwozie.