Importowane z Youtube Przedmioty które powinny być zauważone przed kupnem samochodu w Warszawie. Zobacz, co nasi mechanicy biorą pod uwagę podczas inspekcji pojazdu.
Szczegóły dotyczące samochodu – Cała dokumentacja sprzedawcy jest sprawdzana, a informacje o samochodzie uzupełnia ekspert.
Stan zdrowia – Nasz ekspert zmierzy grubość lakieru na każdej części karoserii oraz zmierzy odstępy między nowymi a używanymi.
Czy Szkło jest w dobrym stanie. – W ramach kontroli pojazdu sprawdzamy szybę pod kątem uszkodzeń i odnotowujemy datę uszkodzenia.
Warunki oświetleniowe – Oświetlenie pojazdów, w tym reflektory i tylne światła, jest pod naszym ścisłym nadzorem.
Stan kół i opon – Nasz specjalista określa, czy koła i opony mogą być ponownie użyte. Koła i opony to dwie najważniejsze części samochodu.
Co się dzieje w komorze silnika? Nasz mechanik przeprowadzi dokładną kontrolę płynów roboczych, elementów konstrukcyjnych i osiągów silnika pojazdu.
Wyposażenie i wnętrze… Cały sprzęt w Warszawie będzie dokładnie sprawdzany pod kątem prawidłowego funkcjonowania.
Przejedźiemy się samochodem, zrobimy też serię testów – Nasz specjalista przeprowadzi dokładną jazdę próbną, aby upewnić się, że osiągi pojazdu są na najwyższym poziomie.
Kontrola podwozia – Do dokładnego zbadania podwozia wykorzystywana jest niezależna stacja diagnostyczna.
Diagnostyka systemów komputerowych – Do sprawdzenia samochodu zostanie wykorzystany komputerowy test diagnostyczny.
Robienie zdjęć w celu prowadzenia ewidencji – Podczas badania zrobimy wiele zdjęć pojazdu zarówno wewnątrz, jak i na zewnątrz.
Sprawdzone-auto.pl zajmuje się pomocą w sprawdzeniu aut przed zakupem. Zamów opinie i oceny aut. Sprawdzenie auta przed kupnem to pierwsza rzecz, o jakiej powinniśmy pomyśleć, zanim nastawimy się na jazdę nową zdobyczą. Sprawdzanie samochodu z pozoru wydaje prostym tematem ale potrzebny jest mechanik specialista.
Related
18 thoughts on “Toyota Auris Touring Sports 1.8 Hybrid Comfort (2016) – test [PL] [ENG sub] | Project Automotive”
pikanie podczas cofania można wyłączyć z poziomu kierowcy 😉
Spalanie w trasie nie jest tak duże jak podaje autor- na trasie moja toya hybrydowa pali 4,5l i to bez wisiłku w trybie standardowym (nie eco). Wartości powyżej 5,5l pojawiają się dopiero na ekspresówkach i autostradzie, ale i tak trzeba się nastarać, aby było wiecej niż 6,5l (jadąc przepisowo). Za to w mieście to już jest karuzela doznań. Na krótkich przejazdach (kilka km) to około 5,5l, na dluższych bez problemu 4,5, chyba, że stoi się w korku i hybryda nie ma z czego odzyskać energii hamowania… bo stoi :). Przy trybie eco i lekkiej nodze, która nnych doprowadza do szaleństwa (nie więcej niż 50km/h) w zwykłym ruchu miejskim bez permanentnego korka można osiągnąć 4l, a mocna się starając 3,5l.
Wszystko ładnie pięknie, ale pojawiło się kilka półprawd/ nieprawd. Spalanie – realnie 4,5-5 (max około 5,1-5,3) zimą do około 6 ( z grzaniem na postojach – Taxi). Wszystko zależy od przyzwyczajenia i myślenia w czasie jazdy oraz okiełznania sportowych zapędów i wyścigu od czerwonego do czerwonego. W trasie na autostradzie czy drodze ekspresowej spalanie to od 5-7 litrów w zależności od prędkości (polecam wtedy tryb "power" bo i tak nie ma różnicy w spalaniu ale dynamika pomaga przy przyspieszaniu) 645 kilometrów Poznań-Dziwnów-Poznań (przez trasę S3 i autostradę A6) spalanie z dystrybutora 4,8 l/100km przy jeździe normalnej tj. na S3 120-140 to samo na A6, na pozostałych drogach jazda normalna, bez szaleństwa ale też bez zamulania . Przypominam że auto zapakowane po dach.
Zaślepka od USB – jest sylikonowa i wypada, ale się nie urywa !! No chyba że trafi na nadpobudliwego użytkownika.
Wycie ? Taka specyfika samochodu w którym silnik spalinowy chodzi tylko wtedy kiedy auto potrzebuje moc…. naprawdę inne samochody przyspieszają bezszelestnie ? Nie róbcie sobie jaj. Przy prędkościach powyżej 120km/h to może zawyje ale na moment. Denerwuje was "pikanie" przy cofaniu – wystarczy w serwisie poprosić o dezaktywację tego. Ja tego nie mam i jest tylko dźwięk czujników parkowania.
Bagażnik ? W powyższej prezentacja samochód ma podstawową podłogę. Niestety autor nie zadał sobie trudu żeby poinformować, że można wyjąć górną podłogę a wtedy bagażnik zatapia się o około 10-15 cm niżej. Jechałem na wakacje (4 osoby) w tym małe dziecko z wózkiem i się zabraliśmy. Oczywiście po zastosowaniu pionowej rolety.
Porównanie z dieslem ? Bez sensu. Tutaj nie ma DPF/FAP, koła dwumasowego, sprzęgła, turbiny, alternatora, rozrusznika, ciągłego kombinowania z jakością zatankowanej ropy, klekotu i wibracji, hałasu. W tym aucie odpoczywam w pracy.
Baterie. Zauważyłem że musiały się sformatować po zakupie. Jak Toyota poprawi ich wydajność to będzie bajka, choć jest i tak nieźle. Często na odcinkach 30-50 km spalanie potrafi wyjść poniżej 4 l /100km. I to regularnie, bez dodatkowej filozofii przy jeździe. Dużo zależy od dynamiki ruszania oraz częstotliwości tego przyspieszania (duże korki i częste podjeżdżanie bo światłą są oddalone od siebie).
Z tym wyciem silnika przy przyśpieszaniu to przesada, owszem słychać go…ale nie jest to jakość szczególnie denerwujące i to tylko kwestia przyzwyczajenia. Auris Hybrid to nie auto dla "wariatów drogowych". To auto dla ludzi jeżdżących spokojnie, którzy nie lubią Diesla a chcą mieć do Diesla zbliżone spalanie. Ja nigdy nie przepadałem za Dieslowskim klekotem, dlatego zdecydowałem się na hybrydę. Dla mnie przekładnia e-cvt to bardzo fajna sprawa i jestem z niej zadowolony. Przyśpieszanie i jazda odbywa się bardzo płynnie a przejście między napędami elektrycznym i spalinowym jest bardzo płynne i szybkie.
W moim Aurisie TS Hybrid, przy moim stylu jazdy spalanie waha się od 3.5 do maksymalnie 7 litrów przy jeździe po autostradzie lub jeździe na nierozgrzanym silniku na krótkich dystansach. Aby mieć niskie spalanie trzeba się trochę przyłożyć do tematu, poczytać fora internetowe, pooglądać filmy na youtube z toyotą Prius np. Zapoznać się z techniką jazdy Pulse and Glide, zapoznać się z działaniem systemu hybrydowego. Potem należy nieco poćwiczyć. Mi opanowanie Aurisa zajęło jakieś 300 – 400km. Na silniku elektrycznym można jechać do ok. prędkości 70km/h, potem załącza sie już silnik elektryczny. W trybie ev można jechać na elektrycznym tylko do 40km/h, przydatne jest to na parkingach, grażach podziemnych, cichym wjeździe i wyjeździe z posesji. Stanie w korkach tym autem to czysta przyjemność 🙂
Kilka przykładów spalania:
Trasa 760km Bawaria – Polska, jazda przez czechy, prędkości na autostradzie 130-140, na pozostałych drogach zgodnie z przepisami, spalanie 4.8 do maksymalnie 5.5
Trasa 80km, z dużą ilością wiosek po drodze, lato, jazda zgodnie z przepisami, spalanie 3,5
Jazda po mieście w lecie z włączoną klimą w średnim natężeniu ruchu spalanie 3,8 – 4,5
Zima, trasa 200 km w obrębie Bawarii, autostrada + pozostałe drogi, spalanie 4,5
Moja żona np, nie osiaga takich wyników, ponieważ nie rozumie zasady działania napędu i po prostu jedzie. Jej średnie spalanie w jeździe do pracy z autostradą na odcinku ok 32km to 6 – 7 l/100.
Ogólnie w lecie moje średnie spalanie to 4 – 5.5 l/100km, w zimie może być większe ze względu na niskie temperatury, dodatkowe opory w postaci błota, śniegu, wody na drodze i wymuszonego działania silnika poprzez ogrzewanie. Przy jeździe na krótkie dystanse w zimie w ogól nie korzystam z ogrzewania, włączam tylko podgrzewanie fotela.
Ogólnie jestem z tego samochodu bardzo zadowolony, bo jest zawsze gotowy natychmiastowo do jazdy, jest bardzo cichy we wnętrzu, fajnie się go prowadzi, ma całkiem przyzwoity system audio (design 2016) i jest oszczędny przy rozsądnej i spokojnej jeździe w trybie eko. Chętnie sprawiłbym sobie druga hybrydę jako drugi samochód a najchętniej auto z czystym napędem elektrycznym (oczywiście na lokalne wycieczki w okolicach miejsca zamieszkania).
P.S. Ludzie którzy narzekają na to auto najprawdopodobniej nigdy nim nie jeździli….albo "słyszeli" od znajomego, przeczytali na forum itp. 🙂
Dokładnie na ten model poluję 🙂 W tym samym wyposażeniu oraz kolorze 🙂 Zapewne w grudni zacznie się szał promocji. Elegancko zmontowany film. Super recka. Niczego nowego się nie dowiedziałem, ponieważ już za dużo o nim wiem :), ale i tak łapka w górę, bo robota zawodowa. Pozdrawiam.
pikanie podczas cofania można wyłączyć z poziomu kierowcy 😉
Jest to identyczny silnik jak Prius 3?
Ale on po krawężniku poszedl jak nic
Przy skrzyni manualnej, silnik wyje niemiłosiernie na każdym biegu podczas przyspieszania… A nikt tego w ten sposób nie określa.
Bagażnik chyba w civic to 600 l razen z tym zagłębieniem pod podłogą bagażnika , a bez ile ma ?
Great review, and thanks for the subtitles
sadly, my 2000 golf mk4 1.6l does 0-100 in 10.0 sec , this in 11.2 …
Spalanie w trasie nie jest tak duże jak podaje autor- na trasie moja toya hybrydowa pali 4,5l i to bez wisiłku w trybie standardowym (nie eco). Wartości powyżej 5,5l pojawiają się dopiero na ekspresówkach i autostradzie, ale i tak trzeba się nastarać, aby było wiecej niż 6,5l (jadąc przepisowo). Za to w mieście to już jest karuzela doznań. Na krótkich przejazdach (kilka km) to około 5,5l, na dluższych bez problemu 4,5, chyba, że stoi się w korku i hybryda nie ma z czego odzyskać energii hamowania… bo stoi :). Przy trybie eco i lekkiej nodze, która nnych doprowadza do szaleństwa (nie więcej niż 50km/h) w zwykłym ruchu miejskim bez permanentnego korka można osiągnąć 4l, a mocna się starając 3,5l.
Che vuol dire "SPALANJE"?
Lo sento ripetere spesso
Thanks for the English sub. Good work! Greetings from LIthuania
thanks for the english subtitle! keep doing, thumb up!
Wszystko ładnie pięknie, ale pojawiło się kilka półprawd/ nieprawd. Spalanie – realnie 4,5-5 (max około 5,1-5,3) zimą do około 6 ( z grzaniem na postojach – Taxi). Wszystko zależy od przyzwyczajenia i myślenia w czasie jazdy oraz okiełznania sportowych zapędów i wyścigu od czerwonego do czerwonego. W trasie na autostradzie czy drodze ekspresowej spalanie to od 5-7 litrów w zależności od prędkości (polecam wtedy tryb "power" bo i tak nie ma różnicy w spalaniu ale dynamika pomaga przy przyspieszaniu) 645 kilometrów Poznań-Dziwnów-Poznań (przez trasę S3 i autostradę A6) spalanie z dystrybutora 4,8 l/100km przy jeździe normalnej tj. na S3 120-140 to samo na A6, na pozostałych drogach jazda normalna, bez szaleństwa ale też bez zamulania . Przypominam że auto zapakowane po dach.
Zaślepka od USB – jest sylikonowa i wypada, ale się nie urywa !! No chyba że trafi na nadpobudliwego użytkownika.
Wycie ? Taka specyfika samochodu w którym silnik spalinowy chodzi tylko wtedy kiedy auto potrzebuje moc…. naprawdę inne samochody przyspieszają bezszelestnie ? Nie róbcie sobie jaj. Przy prędkościach powyżej 120km/h to może zawyje ale na moment.
Denerwuje was "pikanie" przy cofaniu – wystarczy w serwisie poprosić o dezaktywację tego. Ja tego nie mam i jest tylko dźwięk czujników parkowania.
Bagażnik ? W powyższej prezentacja samochód ma podstawową podłogę. Niestety autor nie zadał sobie trudu żeby poinformować, że można wyjąć górną podłogę a wtedy bagażnik zatapia się o około 10-15 cm niżej. Jechałem na wakacje (4 osoby) w tym małe dziecko z wózkiem i się zabraliśmy. Oczywiście po zastosowaniu pionowej rolety.
Porównanie z dieslem ? Bez sensu. Tutaj nie ma DPF/FAP, koła dwumasowego, sprzęgła, turbiny, alternatora, rozrusznika, ciągłego kombinowania z jakością zatankowanej ropy, klekotu i wibracji, hałasu. W tym aucie odpoczywam w pracy.
Baterie. Zauważyłem że musiały się sformatować po zakupie. Jak Toyota poprawi ich wydajność to będzie bajka, choć jest i tak nieźle. Często na odcinkach 30-50 km spalanie potrafi wyjść poniżej 4 l /100km. I to regularnie, bez dodatkowej filozofii przy jeździe. Dużo zależy od dynamiki ruszania oraz częstotliwości tego przyspieszania (duże korki i częste podjeżdżanie bo światłą są oddalone od siebie).
Z tym wyciem silnika przy przyśpieszaniu to przesada, owszem słychać go…ale nie jest to jakość szczególnie denerwujące i to tylko kwestia przyzwyczajenia. Auris Hybrid to nie auto dla "wariatów drogowych". To auto dla ludzi jeżdżących spokojnie, którzy nie lubią Diesla a chcą mieć do Diesla zbliżone spalanie. Ja nigdy nie przepadałem za Dieslowskim klekotem, dlatego zdecydowałem się na hybrydę. Dla mnie przekładnia e-cvt to bardzo fajna sprawa i jestem z niej zadowolony. Przyśpieszanie i jazda odbywa się bardzo płynnie a przejście między napędami elektrycznym i spalinowym jest bardzo płynne i szybkie.
W moim Aurisie TS Hybrid, przy moim stylu jazdy spalanie waha się od 3.5 do maksymalnie 7 litrów przy jeździe po autostradzie lub jeździe na nierozgrzanym silniku na krótkich dystansach. Aby mieć niskie spalanie trzeba się trochę przyłożyć do tematu, poczytać fora internetowe, pooglądać filmy na youtube z toyotą Prius np. Zapoznać się z techniką jazdy Pulse and Glide, zapoznać się z działaniem systemu hybrydowego. Potem należy nieco poćwiczyć. Mi opanowanie Aurisa zajęło jakieś 300 – 400km. Na silniku elektrycznym można jechać do ok. prędkości 70km/h, potem załącza sie już silnik elektryczny. W trybie ev można jechać na elektrycznym tylko do 40km/h, przydatne jest to na parkingach, grażach podziemnych, cichym wjeździe i wyjeździe z posesji. Stanie w korkach tym autem to czysta przyjemność 🙂
Kilka przykładów spalania:
Trasa 760km Bawaria – Polska, jazda przez czechy, prędkości na autostradzie 130-140, na pozostałych drogach zgodnie z przepisami, spalanie 4.8 do maksymalnie 5.5
Trasa 80km, z dużą ilością wiosek po drodze, lato, jazda zgodnie z przepisami, spalanie 3,5
Jazda po mieście w lecie z włączoną klimą w średnim natężeniu ruchu spalanie 3,8 – 4,5
Zima, trasa 200 km w obrębie Bawarii, autostrada + pozostałe drogi, spalanie 4,5
Moja żona np, nie osiaga takich wyników, ponieważ nie rozumie zasady działania napędu i po prostu jedzie. Jej średnie spalanie w jeździe do pracy z autostradą na odcinku ok 32km to 6 – 7 l/100.
Ogólnie w lecie moje średnie spalanie to 4 – 5.5 l/100km, w zimie może być większe ze względu na niskie temperatury, dodatkowe opory w postaci błota, śniegu, wody na drodze i wymuszonego działania silnika poprzez ogrzewanie. Przy jeździe na krótkie dystanse w zimie w ogól nie korzystam z ogrzewania, włączam tylko podgrzewanie fotela.
Ogólnie jestem z tego samochodu bardzo zadowolony, bo jest zawsze gotowy natychmiastowo do jazdy, jest bardzo cichy we wnętrzu, fajnie się go prowadzi, ma całkiem przyzwoity system audio (design 2016) i jest oszczędny przy rozsądnej i spokojnej jeździe w trybie eko. Chętnie sprawiłbym sobie druga hybrydę jako drugi samochód a najchętniej auto z czystym napędem elektrycznym (oczywiście na lokalne wycieczki w okolicach miejsca zamieszkania).
P.S. Ludzie którzy narzekają na to auto najprawdopodobniej nigdy nim nie jeździli….albo "słyszeli" od znajomego, przeczytali na forum itp. 🙂
Io voto NO!
Dokładnie na ten model poluję 🙂 W tym samym wyposażeniu oraz kolorze 🙂 Zapewne w grudni zacznie się szał promocji. Elegancko zmontowany film. Super recka. Niczego nowego się nie dowiedziałem, ponieważ już za dużo o nim wiem :), ale i tak łapka w górę, bo robota zawodowa. Pozdrawiam.
The best review so far about this car
Great review. Could you add sub-titles in English? Dziękuję Ci bardzo
Najtaniej i najekologiczniej jest mieć samochód w gazie