Test 2019 Suzuki Jimny – miasto, autostrada, prezentacja auta (5-bieg. manual, Comfort+)
Co obejrzycie w wideo (linki do poszczególnych sekcji):
1. 1:32 – pierwsze wrażenia, jazda po mieście
2. 8:04 – jazda po autostradzie
3. 13:57 – 140 km/h!
4. 17:20 – prezentacja auta, wnętrze, jak siedzi się z tyłu i bagażnik
5. 31:00 – przyszpieszenie, kontynuacja testu na autostradzie
6. 33:37 – podsumowanie
W niniejszym teście opowiem o moich wrażeniach z jazdy najnowszym Suzuki Jimny. Będzie trochę po mieście i autostradzie, powiem o komforcie i zużyciu paliwa oraz o innych moich wrażeniach. Pokażę wnętrze auta, jak siedzi sie z przodu i z tyłu oraz co zostało z bagażnika. Wazne: brak testu Offroad! To sa tylko wrazenia z jazd po miescie i autostradzie.
Zapraszam do oglądania!
Uwaga: w związku, że podczas szybszej jazdy mój recorder dźwięku poczuł się nieco przeciążony, polecam włączyć napisy, żeby móc lepiej zrozumieć, co mówię (szczególnie podczas jazdy z dużą prędkością). Dźwięk nagrany jest za pomocą mikrofonu binauralnego, więc najlepiej jest słuchać testu na słuchawkach. Dzięki temu lepiej można wczuć się w klimat jazdy.
__________________________________
Wesprzyj mój kanał na patreon, każda najmniejsza kwota pozwoli na realizację lepszych materiałów: https://www.patreon.com/autofascynacje
Stałym patronom serdecznie dziękuję!
I jak zawsze zapraszam do wspierania, oglądania i brania udziału w dyskusjach. Jeśli jeszcze nie zaabonowałeś mojego kanału, również zapraszam!
Importowane z Youtube Przedmioty które powinny być zauważone przed kupnem samochodu w Warszawie. Zobacz, co nasi mechanicy biorą pod uwagę podczas inspekcji pojazdu.
Szczegóły dotyczące samochodu – Cała dokumentacja sprzedawcy jest sprawdzana, a informacje o samochodzie uzupełnia ekspert.
Stan zdrowia – Nasz ekspert zmierzy grubość lakieru na każdej części karoserii oraz zmierzy odstępy między nowymi a używanymi.
Czy Szkło jest w dobrym stanie. – W ramach kontroli pojazdu sprawdzamy szybę pod kątem uszkodzeń i odnotowujemy datę uszkodzenia.
Warunki oświetleniowe – Oświetlenie pojazdów, w tym reflektory i tylne światła, jest pod naszym ścisłym nadzorem.
Stan kół i opon – Nasz specjalista określa, czy koła i opony mogą być ponownie użyte. Koła i opony to dwie najważniejsze części samochodu.
Co się dzieje w komorze silnika? Nasz mechanik przeprowadzi dokładną kontrolę płynów roboczych, elementów konstrukcyjnych i osiągów silnika pojazdu.
Wyposażenie i wnętrze… Cały sprzęt w Warszawie będzie dokładnie sprawdzany pod kątem prawidłowego funkcjonowania.
Przejedźiemy się samochodem, zrobimy też serię testów – Nasz specjalista przeprowadzi dokładną jazdę próbną, aby upewnić się, że osiągi pojazdu są na najwyższym poziomie.
Kontrola podwozia – Do dokładnego zbadania podwozia wykorzystywana jest niezależna stacja diagnostyczna.
Diagnostyka systemów komputerowych – Do sprawdzenia samochodu zostanie wykorzystany komputerowy test diagnostyczny.
Robienie zdjęć w celu prowadzenia ewidencji – Podczas badania zrobimy wiele zdjęć pojazdu zarówno wewnątrz, jak i na zewnątrz.
Sprawdzone-auto.pl zajmuje się pomocą w sprawdzeniu aut przed zakupem. Zamów opinie i oceny aut. Sprawdzenie auta przed kupnem to pierwsza rzecz, o jakiej powinniśmy pomyśleć, zanim nastawimy się na jazdę nową zdobyczą. Sprawdzanie samochodu z pozoru wydaje prostym tematem ale potrzebny jest mechanik specialista.
Jak na testera samochodów wypadało by rozróżniać klasy samochodów. Jimny to oczywiście samochód terenowy a nie SUV. Dosyć zasadniczy błąd.
So the highway RPM , speed ,sound and fuel consumption is exactly the same as my Mazda 3 Sedan from 2005 :))) Also my mixt fuel consumption is at around 7.5-7.9 max.But this also has nice 4×4 and it looks like a mini G-klass ? Im sold :))
Ciekawe czy wyjdzie wersja w cabrio, wie Pan coś na ten temat? Brał bym chyba wtedy kredyt 😉 Dziękuję za test, mi się podobał byłem ciekawy jak daje radę w trasie 😉
I like your videos. keep it up 👍👍👍
Test Ok.
Jeździłem na trasie. Przy 120 niestety pali ok. 10l. Optymalnie względem hałasu to 90-100km/h oraz ok 8-9ltr. Nie jest prawdą, to co mówi prowadzący o zużyciu paliwa. Trzeba zejść na ziemię i zaakceptować realia.Nie wariujmy z czasem oczekiwania. Okazuje się, że styczniowe zamówienia już płyną. Coś wydaje mi się że celowo robią hucpę z zamówieniami, aby podbić sprzedaż. Jaka satysfakcja dla kupującego,że zdobył tak trudno dostępny towar. Mają zbyt to uruchmią kolejną linię montażową. Nie dajmy się zwariować.
Bardzo dobry materiał ! Nie przejmuj się komentarzami , ludziom nie wygodzisz , jakoś oglądałem na smartfonie jedna słuchawka w uchu i wszystko słyszałem nie wiem co ludzie mają za badziewie że nie słyszą.
Mógłbyś nakręcić o możliwościach radia i jego wszystkich funkcjach ? I coś bliżej o reflektorach LED ? Najwyższa wersja ma takowe.
Byłem u dilera Suzuki i na tą chwilę czas oczekiwania dobija do dwóch lat….Poczekam mam czas , zapisany już jestem 😀
to nie jest suv tylko mała zwinna terenówka, chyba nie wiesz do czego zostały stworzone suzuki jimny i samuraj… a test na trasie czy autostradzie to śmiech bo nie jest on do tego stworzony tylko do jazdy po terenie…łapa w dół i straciłem prawie 40 minut swojego życia
Ten samochodzik to mały WÓŁ ROBOCZY, a nie auto do wygodnego szpanowania. Suzuki poszło pod prąd i nie zbudowało miejskiego bubla dla nowobogackich siks, żeby mogły jeździć ma zakupy i dobrze. Pod karoserią, to nadal stary dobry Jimny, solidna konstrukcja. Brawo Suzuki.
bezsensu – przecież to auto do orki a nie na bane
Kurde, ma coś w sobie ten samochodzik, że chciałoby się go mieć.
…but…but…where are those subtitles?!?
trafiłem tutaj przez przypadek i muszę przyznać, że jest konkretnie, rzeczowo a na słuchawkach to czuję się jakbym jechał z Tobą. Jest sub i łapka w górę. Pozdrawiam
To jest 4 czy 5 osoby
Gdyby zamiast na właściwościach terenowych skupili się bardziej na komforcie z mocniejszym, cichszym silnikiem to byłby hit. Taka G klasa bieda edyszyn. Idealne do miasta i nie męczące w trasie (przy większym silniku). Brałbym go.
27:11 Prawdopodobnie w instrukcji obsługi jest napisane, jak pochylić przedni fotel do przodu z tylnej kanapy, bez wciskania ręki między oparcie i drzwi 😉
Niestety nikt ich czyta, więc trzeba będzie poświęcać dłoń…
Nie dałem rady obejrzeć tego testu. Po 1 – chwilami tragiczny dźwięk, po 2 wypadało by się do testu przygotować merytorycznie.
To nie jest żaden SUV ani auto miejskie (choć wolałbym jeździć po mieście Jimny niż jakimś Seicento czy innym Yarisem) ludzie ogarnijcie się, Jimny zawsze był i będzie małym autem terenowym. W tych autach liczą się możliwości pokonywania błota, zalanych dróg czy zasp śnieżnych a komfort jest na ostatnim miejscu i to widać (prześwit zawieszenie koła itd) słychać (hałas silnika opon i piasek z nadkoli) oraz czuć (drgania czy podskoki krótkiego autka). SUV to zupełnie Inna kategoria, nie jest to żaden miejski SUV.
Fajny test tylko na moim lapku Bang&Olufsen słabo Pana słychać, audio zbiera więcej odgłosów pracy silnika i otoczenia niż Pana monologu.
prawie jak mietek G
Obejrzałem test z przyjemnością. Kilka bardzo fajnych i ciekawych uwag, których faktycznie nie znalazłem w innych testach. Mam Jimnyego poprzedniej wersji i ten z pewnością będzie jego następcą. Dodam od siebie kilka zdań. Nadkola z tyłu w modelu 2019 w stosunku do poprzedniej wersji są tak nisko poprowadzone, by można było z tyłu stworzyć płaską podłogę przy złożeniu siedzeń (trzeba dodatkowo zdjąć zagłówki). To bardzo przydatne, gdy chce się czasem przespać w samochodzie. W obecnej wersji jest z tym gorzej, dlatego brawa konstruktorom Suzuki za takie rozwiązanie. Dobrze, że w końcu jest w samochodzie tempomat. Czasem jeżdżę nim w góry 400 km., w tym 250 ekspresówkami i w końcu będzie trochę wygodniej. Odnośnie prędkości autostradowych, to nikt nie powinien oczekiwać, że auto terenowe, na ramie, o krótkim rozstawie osi będzie super, hiper, przy prędkościach pow. 120 km/h. Moja obecna prędkość na ekspresówkach tym autem to około 110 km/h, co wystarcza do sprawnego poruszania się. Szkoda, że nie zajrzałeś pod auto, ciekawi mnie czy kabelki doprowadzające impuls do reduktora też są jak w obecnym modelu poprowadzone na zewnątrz (bardzo łatwo je pourywać, co jest bolączką mojej wersji, po ich zerwaniu dokupiłem osłonę reduktora), ale sprawdzę sobie to, jak auto będzie u dealera. Dla mnie jest to bardzo wszechstronne auto, można nim poruszać się w naprawdę trudnym terenie, jak i na autostradzie. Kupiłem go z uwagi na hobby fotograficzne i związane z tym wyjazdy fotograficzne praktycznie w każdy weekend w trudny teren, dzięki niemu zamiast maszerować z całym sprzętem foto w jakieś miejsce, mogę znacznie bliżej podjechać. Moja żona też go lubi zwłaszcza w mieście, za zwrotność, dobą widoczność i łatwość wjeżdżania na krawężniki 😉 Narzeka tylko zimą, bo jak wiadomo 4×4 na asfalcie można używać w jimnym tylko, gdy asfalt nie jest czarny (pokrywa go śnieg, błoto pośniegowe, gołoledź), ale jako, że mamy drugie auto, to bierze na zimę większą suze – Grand Vitarę II, a jimnikiem po śliskiej nawierzchni jeżdżę ja 🙂 Na koniec zdanie na temat bagażnika. Faktycznie jest mały, by się wybrać na wakacje trzeba dokupić dachowy. Przynajmniej w mojej wersji jest tak, że mieszczą się w nim dwie średniej wielkości walizki ułożone obok siebie, lub jedna duża, którą można położyć dłuższym bokiem np. na łóżeczku turystycznym dziecka i będzie jeszcze wystarczająca widoczność przez lusterko centralne. Gdy jechałem nim na wakacje (na pokładzie żona i syn – miał wtedy 3 lata – wyjazd na 3 tygodnie), spokojnie się zmieściliśmy, z tym, że cześć bagaży – 3 walizki średniej wielkości jechały z tyłu na siedzeniu obok pasażera, umocowane dodatkowo pasem bezpieczeństwa, a duża walizka i zwinięte łóżeczko turystyczne dziecka w bagażniku, no i cześć rzeczy w bagażniku dachowym. Od czasu kupienia Grand Vitary II jeździmy nią na wakacje, ale może kiedyś jeszcze żonę przekonam do jimnika 😉 Pozdrawiam i wszystkiego dobrego w nowym roku 🙂
Nie rozumiem sensu produkowania takich aut w tych czasach. To nie lata 60 te.
Jakość dźwięku jest tragiczna, nie dotrwałem do końca nagrania! Pan chyba nie wie do czego jest to autko. To jest mała terenówka, o czym świadczą jej podzespoły. A nie samochód do jazdy 140km/h po autostradzie. Trzeba było zabrać samochód do lasu a nie na autostradę.
z danych producenta skrzynia MT : 1 bieg 4,425 : 2 bieg 2,304: 3 bieg1,674: 4 bieg 1,19: 5 bieg 1,000: Bieg wsteczny 5,151 Przełożenie przekładni głównej 4,090; przełożenie skrzyni H 1,000 Przełożenie skrzyni (L)2,002
Skrzynia automatyczna AT :1 bieg 2,875 2 bieg 1,568 3 bieg 1,000 4 bieg 0,697 wsteczny 2,300 przełożenie przekładni głownej 4,300 skrzynia biegi H 1,320 skrzynia biegi L 2,644
Testujący jadąc autostradą stwierdził że przy prędkości 140 km/h ma 4300 obr/min i faktycznie męczący temat tak z 600 km gnać. Jednak przy skrzyni AT prędkość 140km/h
wychodzi z przeliczeń powinna być na poziomie 3000 obr /min co powinno skutkować lepszym komfortem przelotów i mniejszym zużyciem paliwa . Proszę więc o test Jimniego z skrzynią AT i litości lepiej nagrany przez testującego sygnał dźwiękowy w filmie.
Wiadomo coś kiedy pojawi się w salonach w PL?
BRAWO SUZUKI !!! Szkoda, że Pan Tester się tak męczy ! To nie jest auto dla każdego! To nie wózek na zakupy! Jak ktoś nie wie, że to nie na autostradę, to się zabije!!! Teraz czekam na takiego prawdziwka marki KIA !!! Może być nawet Sportage 😊 Rozmiar pierwszej generacji jest genialny zarówno na długość jak i szerokość. Pięcioczęściowe nadwozie! Powrót do starej szkoły byłby wskazany! Czyli na stałe RWD i dołączany manualnie przód bez centralnego mechanizmu różnicowego, reduktor, rama i wzdłużnie zamontowany silnik, przekładnia ślimakowa! Zabezpieczenie przed korozją jak w wersji Karmann i kupuję takie auto!!!
Aby złożyć przednie siedzenie siedząc z tyłu nie trzeba nigdzie sięgać ręką, wystarczy nogą pod siedzeniem nacisnąć dźwignię
Miałem okazję przejechać się tym samochodem w listopadzie. Uwagi do wnętrza: ciągłe uderzanie lewym łokciem o drzwi podczas kręcenia kierownicą, kieszenie w drzwiach bocznych pomieszczą notatnik, o jakichkolwiek butelkach można zapomnieć, brak konsoli środkowej dla przesiadających się ze zwykłej osobówki jest brakiem, blendy przeciwsłoneczne mikroskopijnej szerokości nie dają ochrony , no chyba, że ktoś siedzi z głową pod samym dachem, nie ma problemu z ustawieniem fotela dla osoby wyższej niż 180 cm. Brak bagażnika i jego zasłony. Z tyłu dużo widocznej malowanej blachy. Uwagi do jazdy: Niby 102 KM i małe auto, ale nigdzie tych koni nie widać, ślimakowa przekładnia kierownicza powoduje, że trzeba wykonać zdecydowanie większy ruch kołem kierowniczym by efektywnie skręcić, nie ma mowy o kierowaniu jedną ręka jak w przypadku przekładni zębatkowych, trzeba o tym pamiętać przed skrętem, bo jeśli się tego nie zrobi to po skręcie można wylądować na przeciwnym pasie ruchu. Precyzja zmiany biegów jak w starym Transicie z początku lat 90-tych. Podczas jazdy kręciłem się po mieście i pojechałem w lekki teren, chwilowe zużycie paliwa ani razu nie spadło mi poniżej 9-ciu litrów. Zawieszenie sztywne, za sztywne do jazdy do asfalcie. Auto zwrotne w terenie, w sumie wolałem je tam niż na asfalcie. Jednakże po opuszczeniu szutrowej drogi w czasie przyśpieszania już po asfalcie parę sekund było słychać obijanie się kamieni , które "zebrały " w terenie opony, o blachy podwozia i o ramę – czyli w osłon nadkoli w tym aucie nie ma. Stanowczo odradzam to auto tym, którzy chcieliby to auto używać w mieście albo na szosie , albo dla żony, której zamarzyła się terenówka do jazdy w mieście, bo fajne i siedzi się wysoko. Kupcie lepiej wtedy Captura albo coś podobnego, bo w mieście 4 x 4 nie potrzebujecie a i komfort takie auto jak własnie Captur gwarantuje zdecydowanie lepszy. Auto polecałbym tym, którzy mieszkają gdzieś dalej od dobrych dróg, na uboczu, gdzie nie ma gwarancji na szybkie odśnieżenie drogi albo potrzebują taki samochód w celach zawodowych np. leśnikom, weterynarzom itp..
Ciekawe kiedy zaczną sprowadzać z krajów unijnych używane,bo tam już pewnie mają wcześniej te auta..?
Naucz się nagrywać dźwięk, a potem dopiero kręć filmy. Coś tam mamroczesz pod nosem i na filmie słychać co piąte słowo. W ogóle to obciach upubliczniać film z takim dźwiękiem.
Wszystko fajnie, ale moim zdaniem troszke za malo o wygladzie zewnetrznym, a to chyba najwiekszy jego atut 🙂
Kup mikrofon kierunkowy i skieruj na siebie. Nie jest to wielki koszt a będzie wtedy pełen profesjonalizm.
Fajnie przeprowadzony test!wsiadłeś do tyłu zobaczyłeś tu tam!fakt jazda autostradowa niejest Jimiego atutem!ale ja swoim Disco też szybko niejeżdze bo 110km to maks powyżej głośno jak cholera!Auto ładne,noi tanie!Brawo za test