Loading…

Sprawdzamy Auto Przed Zakupem

Mechaniki z dojazdem do Auta
Kontakt
Przyszłość motoryzacji tworzona jest... u nas, w Polsce. I nie chodzi o elektryki!

Przyszłość motoryzacji tworzona jest… u nas, w Polsce. I nie chodzi o elektryki!



Polacy nie gęsi i swoją motoryzację mają? Może nie do końca, ale to właśnie u nas tworzone i rozwijane są motoryzacyjne technologię przyszłości… i wcale nie chodzi o samochody elektryczne.

Dowiedz się więcej o Centrum Inżynieryjnym Elektroniki ZF i dołącz do jednego z zespołów ► https://bit.ly/3I7wEcc

Sprawdź kogo aktualnie ZF szukamy do zespołu R&D, wyślij CV i twórz rozwiązania mobilności jutra ► https://bit.ly/3hxyh86

Oficjalne gadżety i koszulki ► https://povagowani.pl
Film się spodobał? ► Łapka w górę i subskrypcja!
Współpraca / Cooperation ► povagowani@gmail.com
Wesprzyj moją pracę ► http://patronite.pl/povagowani

––––––––––––––––––––––––––––––
FB ▸ http://facebook.com/povagowani/

Instagram ▸ http://instagram.com/povagowani/
––––––––––––––––––––––––––––––

This video is fair use under copyright law because it is transformative in nature, uses no more of the original than necessary and has no negative effect on the market for the original work.

––––––––––––––––––––––––––––––

All music under Creative Commons — Attribution 3.0 Unported — CC BY 3.0

––––––––––––––––––––––––––––––

Lista wykorzystanych materiałów. Warto subskrybować i oglądać ich filmy!
The list of videos used in this film. Be sure to watch them and subscribe!

Importowane z Youtube Przedmioty które powinny być zauważone przed kupnem samochodu w Warszawie. Zobacz, co nasi mechanicy biorą pod uwagę podczas inspekcji pojazdu.

Szczegóły dotyczące samochodu – Cała dokumentacja sprzedawcy jest sprawdzana, a informacje o samochodzie uzupełnia ekspert.

Stan zdrowia – Nasz ekspert zmierzy grubość lakieru na każdej części karoserii oraz zmierzy odstępy między nowymi a używanymi.

Czy Szkło jest w dobrym stanie. – W ramach kontroli pojazdu sprawdzamy szybę pod kątem uszkodzeń i odnotowujemy datę uszkodzenia.

Warunki oświetleniowe – Oświetlenie pojazdów, w tym reflektory i tylne światła, jest pod naszym ścisłym nadzorem.

Stan kół i opon – Nasz specjalista określa, czy koła i opony mogą być ponownie użyte. Koła i opony to dwie najważniejsze części samochodu.

Co się dzieje w komorze silnika? Nasz mechanik przeprowadzi dokładną kontrolę płynów roboczych, elementów konstrukcyjnych i osiągów silnika pojazdu.

Wyposażenie i wnętrze… Cały sprzęt w Warszawie będzie dokładnie sprawdzany pod kątem prawidłowego funkcjonowania.

Przejedźiemy się samochodem, zrobimy też serię testów – Nasz specjalista przeprowadzi dokładną jazdę próbną, aby upewnić się, że osiągi pojazdu są na najwyższym poziomie.

Kontrola podwozia – Do dokładnego zbadania podwozia wykorzystywana jest niezależna stacja diagnostyczna.

Diagnostyka systemów komputerowych – Do sprawdzenia samochodu zostanie wykorzystany komputerowy test diagnostyczny.

Robienie zdjęć w celu prowadzenia ewidencji – Podczas badania zrobimy wiele zdjęć pojazdu zarówno wewnątrz, jak i na zewnątrz.

Sprawdzone-auto.pl zajmuje się pomocą w sprawdzeniu aut przed zakupem. Zamów opinie i oceny aut. Sprawdzenie auta przed kupnem to pierwsza rzecz, o jakiej powinniśmy pomyśleć, zanim nastawimy się na jazdę nową zdobyczą. Sprawdzanie samochodu z pozoru wydaje prostym tematem ale potrzebny jest mechanik specialista.

41 thoughts on “Przyszłość motoryzacji tworzona jest… u nas, w Polsce. I nie chodzi o elektryki!

  1. mam takie systemy w swoim aucie (Lancia thema II) fajnie że są ale w 90% przypadków, "panikują" dodając adrenaliny jeździe. Mam tu na myśli wykrywanie obiektów i ostrzeżenia o pilnym hamowaniu ('brake" na tablicy i głośny sygnał dźwiękowy w kabinie) np na rondzie czy na szykanach ze słupkami i same tworzą w pewien sposób zagrożenie – ponieważ sam widzę np na rondzie barierkę na wprost, ale wiem że zaraz włączę sie do ruchu ronda skręcając przed barierką (lub jakimś ozdobnikiem ronda) kierując się w prawo, to samo z szykanami pomiędzy pasami ruchu np. na przejściach dla pieszych,na których są jakieś barierki, czy inne ograniczniki… oczywiście biorę to "na klatę" , ale w ruchu miejskim, gdzie usiane drogi mamy rondami, zaczyna być upierdliwe i przy pewnym pułapie nasycenia, przestaje pełnić swoja funkcje ostrzegacza przed realnym niebezpieczeństwem, usypiając czujność (po 20 "fałszywych alarmach, mamy mniejszą skłonność do uwierzenia ze niebezpieczeństwo jest realne… Wiosek… myślę, ze zasadnym y było skojarzenie rozwoju nad systemami samochodów z inżynierami od projektowania infrastruktury rozwoju dróg (np budowa rond płaskich bez "dodatków", bo jak przegapię a nie ma samochodów na rondzie, to najwyżej wjadę na trawę na wyspie i już (będzie co najwyżej wstyd), niż przy 20 tym alarmie , znając jego dotychczasowe powody wzbudzenia, przywalić w nieoświetlonego rowerzystę który wjechał na rondo pasami dla pieszych…

  2. Awaryjne hamowanie: wygląda bardzo pięknie, ale co z wydłużoną drogą hamowania w przypadku lodu, błota itp.? Kierowca zobaczy, że przed nim jest odcinek śliski, a sensory to rozpoznają ???

  3. Touran mało mi zębów nie wybił jak uznał że się do garażu nie zmieści, a zostało jeszcze ze 3cm luzu :P. Mimo wszystko uważam że warto mieć takie bajery w aucie.

  4. Dzięki za fajny materiał. Przez ten tempomat z asystentem, to mu kufer "pogiołem" . Po 3 km przestałem zwracać uwagę na stopy , błyskały jak kula na dyskotece. Jak się zorientowałem że hamuje to było za późno. Oczywiście że nie wina nie opracowanego systemu tylko moja bo to ja się bawię lampkami.

  5. 15:40 problemem sa przypadki kiedy probujesz ominac pojazd a samochod zaczyna ci hamowac… Mialem tak kilka razy w moim A250 z 2019…. Pomogl mi kilka razy z dohamowaniami ale tez kilka razy spowodolal "male zamieszanie". 🙂

  6. Przy prawidłowo ustawionych lusterkach martwe pole praktycznie nie istnieje w aucie osobowym. Niestety wiele osób ma źle ustawione lusterka przez co nie widzi co dzieje się w bezpośrednim otoczeniu samochodu.

  7. Juz widze jak te autonomiczne samochody wjezdzaja np na prom gdzie stoi czlowiek i pokazuje gdzie i jak wjechac. Nic nie zastąpi człowieka. Jezdzac Scania z 2017r z aktywnym tempomatem nie zlicze sytuacji kiedy ten super turbo inteligentny system zaczal hamowac bo zobaczyl na zakrecie znak albo w miescie zaparkowany samochod na luku czy na autostradzie jak ciezarowka z przodu zmienila pas. Tragedia, jedziesz sobie spokojnie a tu nagle samochod zaczyna hamowac.. W drugiej scanii z 2015 były takie same sytuacje, więc to nie jest jednostkowy przypadek. I nie znam nikogo kto by byl z tego zadowolony.. Ja jestem na nie. Samochód to samochód i czlowiek ma go prowadzic i mieć z tego przyjemność 😊💪

  8. Super film, bardzo mi się podoba. Jednak wolałbym zachęcać naszych specjalistów do współpracy z rodzimymi firmami, tym bardziej w obecnych czasach. Bo Polska myśl techniczna, zasługuje na to żeby została w kraju, Mimo tego że obce koncerny płacą więcej . Pozdrawiam i zachecam do wspierania polskiej myśli postępowej. Jak by to nie brzmiało 😎👍

  9. Tak najlepiej te systemy działają w ciągnikach siodłowych Mercedesa, nie dość że wyposażają je tylko w jeden czujnik to wystarczy że coś ten czujnik przesłoni na przykład odrobina padającego śniegu i zaczyna się niespodziewane i gwałtowne awaryjne hamowanie, efekty są takie że zestaw się może złamać a kierowca ma posiniaczony korpus od pasów bezpieczeństwa.
    Niema to jak oszczędność i brak redundancji systemów bezpieczeństwa!

  10. Dzieki za ciekawy film. Jako ciekawostke dodam jednak, ze poziom 5 w skali autonomicznosci nie jest tylko kwestia marzen lub planow, poniewaz np. w miescie Sion w Szwajcarii od roku 2016 po centrum, po publicznych drogach jezdza dwa w pelni autonomiczne autobusy o nazwie SmartShuttles (nie ma tam miejsca dla kierowcy). Pewnie ze takie rozwiazania nie sa jeszcze powszechne ze wzgledu na ich niedoskonalosci, ale jednak pokazuje to ze rozwoj spotykany na drogach jest o wiele dalej niz na poziomie 3.

  11. Oj Tak, musialem przyznac wyzszosc systemu awaryjnego hamowania raz. To ten 1 raz i jedyny ktory mialbym nie lada klopot, a tak bez kolizji skonczylo sie tylko na wzroscie cisnienia tetniczego ;).

    Mazda CX5. Jadac prawym pasem na 2 pasmowej drodze postawnowilem zmienic pas ruchu. Generalnie droga rutynowa ale przecinaja ja tory tramwajowe w poprzek. I nie ma na nich sugnalizacji. Ustepuje sie pierwszenstwa Tramwajowi gdy widac ze dojezdza do odcinka. W momencie gdy rozpoczalem manwer zmiany pasa oczywiscie patrzylem w boczne lusterko by sie upewnic ze moge zmienic pas. W tym samym czasie taksowkarz prze demna mocno zaczal hamowac bo zauwazyl nadjezdzajacy tramwaj z prawej strony ktory wyjezdzal za drzew. Ta sekunda nieuwagi ktora spedzilem na lusterku a nie obserwacji taksowkarza prze demna skompensowal system awaryjnego hamowania!.

  12. Ostatnio przez kilka dni jeździłem samochodem z adaptacyjnym tempomatem toyota camry 2021 i niestety jestem zawiedziony tym systemem na autostradzie podczas wyprzedania, wystarczył delikatny łuk oraz samochód na prawym pasie i auto zaczyna samo hamować. Niestety jest to dość niebezpieczne jeśli ktoś by za mną jechał wypadek gotowy. Kolejny problem nie wiem, czy nie ma możliwości włączenia samego tempomatu bez adaptacyjnego hamowania lub jest to nieintuicyjne, szukałem tego podczas jazdy więc nie wykluczam, że jest taka opcja, ale mi nie udało się jej znaleźć

  13. Przez jeden z systemow ktore mam zainstalowane w swojej g30 , system awaryjnego hamowania mialem nie raz sytuacje przez ktora zbieralem kawe z kolan, ale z drugiej striny tylek mi nie raz ten system uratowal gdy automatycznie auto sie zatrzymalo przed przeszkoda gdy sie zapatrzylem, na szczescie badz nie system ten mozna wylaczyc w aucie

  14. W Astrze system awaryjnego hamowania spowodował niemal kolizję, bo zamiast pozwolić mi jechać to zaczął hamować gdy wyprzedzałem, bo zbliżałem się według systemu za szybko do poprzedzającego pojazdu. Za to trzymanie pasa było na tip top.
    W i30 system awaryjnego hamowania jest mega, daje kierowcy jechać, a w naprawdę ekstremalnej sytuacji hamuje sam. Za to trzymanie pasa to walka z autem, bo nie skręca kierownicą lekko tylko mega szarpie.
    W Proceed'ie za to oba systemy są idealnie stworzone, nie agresywne, a pomocne.

  15. Ciekawostka botaniczna. Jeżeli system nie zadziała (np. utrzymanie auta na pasie) i dojdzie do kolizji to winny jest kierowca czy samochód? Wiem głupie pytanie, ale ja do końca bym nie ufał elektronice, podany był przykład auto-hamowania od poprzedzającego pojazdu. W określonych warunkach drogowych (oblodzenie jezdni) taka gwałtowna akcja hamowania, zainicjowana przez komputer jest bardzo niebezpieczna, kierowca prowadząc może na moment odpuścić hamulec aby mógł wykonać manewr wymijający

Dodaj komentarz

Zadzwoń!