Mogłem pojeździć przez pewien czas Octavią II i porównać do Cromy II.
Octavia nie przypadła mi do gustu. Tandeta w środku i słaby silnik Tdi 1,9…może to dlatego.
Muszę jednak zwrócić trochę honoru silnikowi TDI. Dowiedziałem się już po nagraniu tego materiału podczas wizyty w pewnym warsztacie od diesli, że Croma jest dłubnięta na ok. 150 KM dlatego żeby Octavia odchodziła jak Croma to powinna mieć półtora silnika 😀
Wykorzystano muzykę std. YouTube Chances.
Importowane z Youtube Przedmioty które powinny być zauważone przed kupnem samochodu w Warszawie. Zobacz, co nasi mechanicy biorą pod uwagę podczas inspekcji pojazdu.
Szczegóły dotyczące samochodu – Cała dokumentacja sprzedawcy jest sprawdzana, a informacje o samochodzie uzupełnia ekspert.
Stan zdrowia – Nasz ekspert zmierzy grubość lakieru na każdej części karoserii oraz zmierzy odstępy między nowymi a używanymi.
Czy Szkło jest w dobrym stanie. – W ramach kontroli pojazdu sprawdzamy szybę pod kątem uszkodzeń i odnotowujemy datę uszkodzenia.
Warunki oświetleniowe – Oświetlenie pojazdów, w tym reflektory i tylne światła, jest pod naszym ścisłym nadzorem.
Stan kół i opon – Nasz specjalista określa, czy koła i opony mogą być ponownie użyte. Koła i opony to dwie najważniejsze części samochodu.
Co się dzieje w komorze silnika? Nasz mechanik przeprowadzi dokładną kontrolę płynów roboczych, elementów konstrukcyjnych i osiągów silnika pojazdu.
Wyposażenie i wnętrze… Cały sprzęt w Warszawie będzie dokładnie sprawdzany pod kątem prawidłowego funkcjonowania.
Przejedźiemy się samochodem, zrobimy też serię testów – Nasz specjalista przeprowadzi dokładną jazdę próbną, aby upewnić się, że osiągi pojazdu są na najwyższym poziomie.
Kontrola podwozia – Do dokładnego zbadania podwozia wykorzystywana jest niezależna stacja diagnostyczna.
Diagnostyka systemów komputerowych – Do sprawdzenia samochodu zostanie wykorzystany komputerowy test diagnostyczny.
Robienie zdjęć w celu prowadzenia ewidencji – Podczas badania zrobimy wiele zdjęć pojazdu zarówno wewnątrz, jak i na zewnątrz.
Sprawdzone-auto.pl zajmuje się pomocą w sprawdzeniu aut przed zakupem. Zamów opinie i oceny aut. Sprawdzenie auta przed kupnem to pierwsza rzecz, o jakiej powinniśmy pomyśleć, zanim nastawimy się na jazdę nową zdobyczą. Sprawdzanie samochodu z pozoru wydaje prostym tematem ale potrzebny jest mechanik specialista.
Related
25 thoughts on “Octavia II vs Croma II. Subiektywne odczucia.”
jak sie jedzie skodą która ma 578 tys km mozna odniesc wrazenie ze tandeta, ale jakos przejechala te poł miliona. nie wiem czy ktos z tych wszystkich handlarzy januszy wie ze cofanie licznika jest dosłownie fałszowaniem dokumentu, który podlega kontroli państwowej. po to maszyny maja liczniki roboczo godzin czy przebiegu w km czy milach zeby mozna było miedzy innymi na tej podstawie oceniac czy auto sie nadaje do jazdy. jest jeszcze szereg innych czynników jakie sa istotne dla nie krecenia licznika dlatego taki handlarz jak Wam sprzeda auto z cofnietym licznikiem i dowiecie sie o tym juz po zakupie to takiej łajzie grozi chyba do 8 lat więzienia. sam ostatnio dałem się nabic w butelke. sprawa sie toczy 1,5 roku srednio i zazwyczaj sądy klepią na korzysc kupującego :). Polecam się nie dawać i uczyc ich wszystkich uczciwości
Ja rozumiem tylko minusy pod tym filmem, bo wynikają one z tego, że Croma to rzadkość no i, że większość ma już skodę i trzeba dać minusa, skoro zakupiło się szrota.
Jedno i drugie auto ma wady i zalety. Octavia się raczej lepiej klei drogi i ma lepszą skrzynię. M32 w Cromie jest toporna, dlugi skok lewarka, malo precyzyjna. Znacznie wplywa na przyjemność jazdy. W Cromie wiecej miejsca i moim zdaniem lepszej jakosci materiały, fotele sztywne nawet po kilku latach. Przynajmniej w wersji po FL nie ma się specjalnie czego czepiać. Kolejna wada Cromy to bagażnik, niestety jak na tę klasę auta kufer nieco mały. Auto lepiej wyciszone niż Octavia, nawet przy wyższych prędkościach nie czuć żadnego wysiłku auta, jest cicho i nie czuć, że się gna np. 150 kmh. Przyzwoite audio ( nie wiem kto jest producentem ), gra bardzo dobrze, znacznie lepiej niż w wiele innych seryjnych zestawow w innych markach pojazdow. Fiat ma lepsze diesle choć średnia kultura pracy. W Skodzie w zasadzie jesli diesel to tylko 2.0 TDI CR. Z benzyniaków u Skody też nie ma co wybrać bez ryzyka, wiadomo TSI. 1.6 MPI to z kolei paliwożerny muł, do tego lubi popić oleju. Croma tańsza w zakupie, koszty napraw nieduże. Octavia z racji popularnosci również nie zrujnuje przy dobrym wyborze silnika, masa części nowych i używanych. Minus Cromy to szybsza utrata wartosci choć niezasadnie e tak jest na rynku postrzegany Fiat i stereotypy. Mogą być też problemy z odsprzedażą, dla ludzi ktorzy niespecjalnie interesują się motoryzacją to egzotyczny pojazd. Nawet mechanicy czasem nie kojarzą tego modelu, dopiero po wyjaśnieniu że to tak naprawdę bliźniak Vectry C widać u nich ulgę.
Powinno się porównywać cromę z passatem a nie z octawią. Tu są różne llasy. A swoją drogą croma to bardzo przyjemne i niedoceniane auto. W moim użytkowaniu 1.9 150 w automacie z 2010 roku. Często zabieram pasażerów z blablacar na naprawdę długich trasach i robią wielkie oczy. Jedyny problem to korozja podwozia. Ale jest on typowy dla wszystkich aut na tej płycie( vestra potem insignia, saab 9.3 i9.5). 261 tyś.km i śmiga.
Chętnie zobaczyłbym porównanie jazdy Cromy z Vectrą C i nie chodzi mi tu o porównanie wnętrz, bo subiektywnie chyba każdy powie że w Cromie jest przyjemniej. Skupiłbym się na niuansach w prowadzeniu mimo teoretycznie tej samej płyty podłogowej.
Mam cromę od 2lat 1.8 benzyna 140km. Stosunek jakość cena, koszty utrzymania na duży plus. Hamulce, wspomaganie i jazda w zakrętach to słabsze strony tego auta ale jak ktoś kupuje rodzinny samochód o takiej sylwetce/gabarytach to powinien się z tym liczyć. Ogólnie jestem zadowolony i jeszcze wiele lat mam zamiar nią jeździć.
Ja natomiast mam porównanie Cromy 1.9 150km automat 2010 rok ze skodą superb 2.0 tdi 140 KM DSG 2013rok. I tu także wygrywa Croma. Croma dynamiką i przyspieszeniem bije na głowę niemiecki silnik. Skoda z tym silnikiem to straszny muł. Croma przy Superbie to rakieta. W Cromie przy prędkościach powyżej 120 km/h jest znacznie ciszej niż w skodzie. Pozycja za kierownicą i fotele Cromy także są o wiele lepsze niż w skodzie. Szkoda tylko że Cromy już nie produkują. To jest bardzo ciekawe oryginalne auto. Skoda wieje nudą i nie budzi żadnych emocji jest nudna bardzo przeciętna i droga jak na to co ma do zaoferowania.
Jak sie sprawuje Croma 1.9 przy spokojnej jezdzie (100 – 130kmh) czy jest cicha I stabilna? A w zakrętach czy czuć mocno masę tego auta czy zachowuje się jakoś nerwowo?
Mam 2 auta I szukam jednego co by był pomiędzy nimi gabarytowo i kosztami utrzymania. Mazdą 6 benzynową I megane 2 w najslabszym dieselku.
Lubię prowadzenie się I moc w obydwu autach, ale megi jest biednie wyposazona, a mazdą juz stówkę zrobiłem i znudziła mi się. Brać Cromę w dieslu gdzie 80% przebiegu robię na autostradzie bez szaleństw, czy szukać innego (nie niemieckiego) auta?
Nie posiadam żadnego z tych aut, nawet zastanawiam się nad Cromą ,ale jak można wziąć bida wersję Octavii z 100 konnym silnikiem i narzekać ,a przechwalać Cromę w full wypasie z silnikiem o połowę mocniejszym,tym bardziej,że jest autem autora filmu… Pełen obiektywizm..🤣
Zgadzam się. Też jakiś czas temu zastanawiałem się nad Octavią, ale po bliższej analizie zdecydowałem się na Cromę, i nie żałuję. Świetny rodzinny samochód na długie trasy.
To nie jest tak, że ja nie lubię skody – ale nigdy bym mnie pomyślał aby zamienić Crome na Octavie. Swego czasu szukaliśmy sobie rodzinnego auta do 10tys, padło na stilo mw, fabie kombi i golfa. Golf w zasadzie odpadł w przedbiegach, skoda również odpadła bo znależć fajny egzemplarz z dobrym wyposażeniem to nie lada wyzwanie, wiec od 2 lat jestem szczęśliwym posiadaczem stilo jtd 🙂
Też użytkuje Crome od jakiegoś czasu, z tym że jtdm 16v i do tego w automacie więc "zmiana" biegów super hehe 🙂 no i póki co seryjne 150 koni ale daje to rade, automat ma też takie przełożenia że w trasie można jechać bardzo szybko na niskich obrotach (nie wiem jak to w manualu). Ogólnie bardzo lubie ten samochód i myśle że troche czasu ze mną zostanie, mało kto zna ten model i każdy kto ze mną jeździ jest mega pozytywnie zaskoczony całokształtem. Fajny kanał tak ogólnie, z wielu wskazówek skorzystam 👍
Jaki silnik lepszy do tego fiata croma 1.9 czy 2.4? Potrzebuje auto z malym silnikiem na dojazdy do pracy i wlasnie croma mi sie podoba niestety musze kupic w pl bo u mnie sa ale jakies benzyny 2.2
Croma jest dłubnięta na 150 kuca, czy siedzi w niej 1.9 jtdm 16V? Ja mam właśnie taką i po przesiadce z 1.9 TDI z 110 KM to rzeczywiście jest przepaść. Croma wymiata, uwielbiam to auto. Pozdrowienia
jak sie jedzie skodą która ma 578 tys km mozna odniesc wrazenie ze tandeta, ale jakos przejechala te poł miliona. nie wiem czy ktos z tych wszystkich handlarzy januszy wie ze cofanie licznika jest dosłownie fałszowaniem dokumentu, który podlega kontroli państwowej. po to maszyny maja liczniki roboczo godzin czy przebiegu w km czy milach zeby mozna było miedzy innymi na tej podstawie oceniac czy auto sie nadaje do jazdy. jest jeszcze szereg innych czynników jakie sa istotne dla nie krecenia licznika dlatego taki handlarz jak Wam sprzeda auto z cofnietym licznikiem i dowiecie sie o tym juz po zakupie to takiej łajzie grozi chyba do 8 lat więzienia. sam ostatnio dałem się nabic w butelke. sprawa sie toczy 1,5 roku srednio i zazwyczaj sądy klepią na korzysc kupującego :). Polecam się nie dawać i uczyc ich wszystkich uczciwości
Mam croma juz niemal 10 lat i mimo awarii drohiazgow ciagle nie mam powodow by ja zmienic na cos innego .
Ja rozumiem tylko minusy pod tym filmem, bo wynikają one z tego, że Croma to rzadkość no i, że większość ma już skodę i trzeba dać minusa, skoro zakupiło się szrota.
Jak z blachami w Fiacie?
Jedno i drugie auto ma wady i zalety. Octavia się raczej lepiej klei drogi i ma lepszą skrzynię. M32 w Cromie jest toporna, dlugi skok lewarka, malo precyzyjna. Znacznie wplywa na przyjemność jazdy. W Cromie wiecej miejsca i moim zdaniem lepszej jakosci materiały, fotele sztywne nawet po kilku latach. Przynajmniej w wersji po FL nie ma się specjalnie czego czepiać. Kolejna wada Cromy to bagażnik, niestety jak na tę klasę auta kufer nieco mały. Auto lepiej wyciszone niż Octavia, nawet przy wyższych prędkościach nie czuć żadnego wysiłku auta, jest cicho i nie czuć, że się gna np. 150 kmh. Przyzwoite audio ( nie wiem kto jest producentem ), gra bardzo dobrze, znacznie lepiej niż w wiele innych seryjnych zestawow w innych markach pojazdow. Fiat ma lepsze diesle choć średnia kultura pracy. W Skodzie w zasadzie jesli diesel to tylko 2.0 TDI CR. Z benzyniaków u Skody też nie ma co wybrać bez ryzyka, wiadomo TSI. 1.6 MPI to z kolei paliwożerny muł, do tego lubi popić oleju. Croma tańsza w zakupie, koszty napraw nieduże. Octavia z racji popularnosci również nie zrujnuje przy dobrym wyborze silnika, masa części nowych i używanych. Minus Cromy to szybsza utrata wartosci choć niezasadnie e tak jest na rynku postrzegany Fiat i stereotypy. Mogą być też problemy z odsprzedażą, dla ludzi ktorzy niespecjalnie interesują się motoryzacją to egzotyczny pojazd. Nawet mechanicy czasem nie kojarzą tego modelu, dopiero po wyjaśnieniu że to tak naprawdę bliźniak Vectry C widać u nich ulgę.
Croma Aisin +
Czyzby to Plock NŚZ?
Nie kupiłbym cromy drugi raz
Uwielbiam moją Cromę 💛
Powinno się porównywać cromę z passatem a nie z octawią. Tu są różne llasy. A swoją drogą croma to bardzo przyjemne i niedoceniane auto. W moim użytkowaniu 1.9 150 w automacie z 2010 roku. Często zabieram pasażerów z blablacar na naprawdę długich trasach i robią wielkie oczy. Jedyny problem to korozja podwozia. Ale jest on typowy dla wszystkich aut na tej płycie( vestra potem insignia, saab 9.3 i9.5). 261 tyś.km i śmiga.
Chętnie zobaczyłbym porównanie jazdy Cromy z Vectrą C i nie chodzi mi tu o porównanie wnętrz, bo subiektywnie chyba każdy powie że w Cromie jest przyjemniej. Skupiłbym się na niuansach w prowadzeniu mimo teoretycznie tej samej płyty podłogowej.
Mam cromę od 2lat 1.8 benzyna 140km.
Stosunek jakość cena, koszty utrzymania na duży plus.
Hamulce, wspomaganie i jazda w zakrętach to słabsze strony tego auta ale jak ktoś kupuje rodzinny samochód o takiej sylwetce/gabarytach to powinien się z tym liczyć.
Ogólnie jestem zadowolony i jeszcze wiele lat mam zamiar nią jeździć.
Octavia to burakowóz…miałem nówkę z salonu słuzbówkę..nie polecam..
Ja natomiast mam porównanie Cromy 1.9 150km automat 2010 rok ze skodą superb 2.0 tdi 140 KM DSG 2013rok. I tu także wygrywa Croma. Croma dynamiką i przyspieszeniem bije na głowę niemiecki silnik. Skoda z tym silnikiem to straszny muł. Croma przy Superbie to rakieta. W Cromie przy prędkościach powyżej 120 km/h jest znacznie ciszej niż w skodzie. Pozycja za kierownicą i fotele Cromy także są o wiele lepsze niż w skodzie. Szkoda tylko że Cromy już nie produkują. To jest bardzo ciekawe oryginalne auto. Skoda wieje nudą i nie budzi żadnych emocji jest nudna bardzo przeciętna i droga jak na to co ma do zaoferowania.
mam cromę 2006 rok, 430k przebiegu, oleje wymieniane jak trzeba i śmiga
Flegma, prezentacja bez sensu
Jak sie sprawuje Croma 1.9 przy spokojnej jezdzie (100 – 130kmh)
czy jest cicha I stabilna?
A w zakrętach czy czuć mocno masę tego auta czy zachowuje się jakoś nerwowo?
Mam 2 auta I szukam jednego co by był pomiędzy nimi gabarytowo i kosztami utrzymania.
Mazdą 6 benzynową I megane 2 w najslabszym dieselku.
Lubię prowadzenie się I moc w obydwu autach, ale megi jest biednie wyposazona, a mazdą juz stówkę zrobiłem i znudziła mi się.
Brać Cromę w dieslu gdzie 80% przebiegu robię na autostradzie bez szaleństw, czy szukać innego (nie niemieckiego) auta?
Nie posiadam żadnego z tych aut, nawet zastanawiam się nad Cromą ,ale jak można wziąć bida wersję Octavii z 100 konnym silnikiem i narzekać ,a przechwalać Cromę w full wypasie z silnikiem o połowę mocniejszym,tym bardziej,że jest autem autora filmu… Pełen obiektywizm..🤣
Jaki sens jest porównywać gołą Octavię z Full opcja w przypadku Cromy ? Octavia II w wersji L&K albo chociaż RS spokojnie może stanąć w szranki;)
Zgadzam się. Też jakiś czas temu zastanawiałem się nad Octavią, ale po bliższej analizie zdecydowałem się na Cromę, i nie żałuję. Świetny rodzinny samochód na długie trasy.
To nie jest tak, że ja nie lubię skody – ale nigdy bym mnie pomyślał aby zamienić Crome na Octavie. Swego czasu szukaliśmy sobie rodzinnego auta do 10tys, padło na stilo mw, fabie kombi i golfa. Golf w zasadzie odpadł w przedbiegach, skoda również odpadła bo znależć fajny egzemplarz z dobrym wyposażeniem to nie lada wyzwanie, wiec od 2 lat jestem szczęśliwym posiadaczem stilo jtd 🙂
Też użytkuje Crome od jakiegoś czasu, z tym że jtdm 16v i do tego w automacie więc "zmiana" biegów super hehe 🙂 no i póki co seryjne 150 koni ale daje to rade, automat ma też takie przełożenia że w trasie można jechać bardzo szybko na niskich obrotach (nie wiem jak to w manualu). Ogólnie bardzo lubie ten samochód i myśle że troche czasu ze mną zostanie, mało kto zna ten model i każdy kto ze mną jeździ jest mega pozytywnie zaskoczony całokształtem. Fajny kanał tak ogólnie, z wielu wskazówek skorzystam 👍
fiat croma 1.9 150 KM cudowne auto czuć moc
Jaki silnik lepszy do tego fiata croma 1.9 czy 2.4? Potrzebuje auto z malym silnikiem na dojazdy do pracy i wlasnie croma mi sie podoba niestety musze kupic w pl bo u mnie sa ale jakies benzyny 2.2
Croma jest dłubnięta na 150 kuca, czy siedzi w niej 1.9 jtdm 16V?
Ja mam właśnie taką i po przesiadce z 1.9 TDI z 110 KM to rzeczywiście jest przepaść. Croma wymiata, uwielbiam to auto.
Pozdrowienia