Loading…

Sprawdzamy Auto Przed Zakupem

Mechaniki z dojazdem do Auta
Kontakt
[Ep.9] Outlander PHEV - Problem pojemności baterii... To dlaczego go kupiłem?

[Ep.9] Outlander PHEV – Problem pojemności baterii… To dlaczego go kupiłem?



W tym odcinku chcę wskazać na istnienie problemu (błędu?), który dotyczy ciągłego obniżania użytkowej pojemności baterii w Outlanderze PHEV. Problemem tym dotknięte są wszystkie egzemplarze PHEV na świecie, ponieważ jest on efektem celowego działania konstruktorów Mitsubishi. Kilka słów również o tym, co dzieje się w tym temacie na świecie i dodatkowo czy ja wiedziałem o nim przed zakupem i dlaczego zdecydowałem się na zakup używanego, pięcioletniego Outlandera PHEV.

Kanał Andiego „unplugged EV”:
https://www.youtube.com/channel/UCCwvk634ZX1R1_qhfRyczOg

Importowane z Youtube Przedmioty które powinny być zauważone przed kupnem samochodu w Warszawie. Zobacz, co nasi mechanicy biorą pod uwagę podczas inspekcji pojazdu.

Szczegóły dotyczące samochodu – Cała dokumentacja sprzedawcy jest sprawdzana, a informacje o samochodzie uzupełnia ekspert.

Stan zdrowia – Nasz ekspert zmierzy grubość lakieru na każdej części karoserii oraz zmierzy odstępy między nowymi a używanymi.

Czy Szkło jest w dobrym stanie. – W ramach kontroli pojazdu sprawdzamy szybę pod kątem uszkodzeń i odnotowujemy datę uszkodzenia.

Warunki oświetleniowe – Oświetlenie pojazdów, w tym reflektory i tylne światła, jest pod naszym ścisłym nadzorem.

Stan kół i opon – Nasz specjalista określa, czy koła i opony mogą być ponownie użyte. Koła i opony to dwie najważniejsze części samochodu.

Co się dzieje w komorze silnika? Nasz mechanik przeprowadzi dokładną kontrolę płynów roboczych, elementów konstrukcyjnych i osiągów silnika pojazdu.

Wyposażenie i wnętrze… Cały sprzęt w Warszawie będzie dokładnie sprawdzany pod kątem prawidłowego funkcjonowania.

Przejedźiemy się samochodem, zrobimy też serię testów – Nasz specjalista przeprowadzi dokładną jazdę próbną, aby upewnić się, że osiągi pojazdu są na najwyższym poziomie.

Kontrola podwozia – Do dokładnego zbadania podwozia wykorzystywana jest niezależna stacja diagnostyczna.

Diagnostyka systemów komputerowych – Do sprawdzenia samochodu zostanie wykorzystany komputerowy test diagnostyczny.

Robienie zdjęć w celu prowadzenia ewidencji – Podczas badania zrobimy wiele zdjęć pojazdu zarówno wewnątrz, jak i na zewnątrz.

Sprawdzone-auto.pl zajmuje się pomocą w sprawdzeniu aut przed zakupem. Zamów opinie i oceny aut. Sprawdzenie auta przed kupnem to pierwsza rzecz, o jakiej powinniśmy pomyśleć, zanim nastawimy się na jazdę nową zdobyczą. Sprawdzanie samochodu z pozoru wydaje prostym tematem ale potrzebny jest mechanik specialista.

27 thoughts on “[Ep.9] Outlander PHEV – Problem pojemności baterii… To dlaczego go kupiłem?

  1. Cześć, wiem że temat stary i wszechstronnie opisany, ale czy ktoś ma jakieś konstruktywne rady w sytuacji:PHEV 2013 (MY14) 250kkm i po DBCAM w MUT bateria 52.2% (21Ah) – także po resetach i zerowaniach. Pozdr.

  2. Świetna robota. Sam śledziłem Andy'ego do momentu jak przesiadł się na Teslę. Jest nadzieja, tylko nie rozumiem polityki Mitsubishi. Chyba z tego powodu przejmuje go Nissan

  3. Dziękuję Ci EVfun za to co tak dobrze robisz. Dzięki Tobie i Twojej pracy jutro kupuję właśnie mój pierwszy wymarzony PHEV Outlander.
    Od jutra, ja i moja Rodzina rozpoczynamy wsparcie akcji "Save the Planet". Pozdrawiam i życzę nagrywania nadal tak wartościowych filmów!

  4. Witam Panie kolego. Materiał bardzo konkretny i przydatny.
    Kupiłem owe auto dwa miesiące temu z przebiegiem 90tyś z 2016r.
    Wczoraj sprawdziłem Watchdog-em sprawność baterii a tu 73% 😒
    Doczytałem że trzeba zrobić BMU reset. Zrobiłem owy reset w ten sposób jak jest pokazany na filmach na YT, czyli poprzez ściągnięcie klemy z bateri 12v… Reset się raczej nie robi bo sprawność baterii nie wzrasta i nie wyrzuca żadnych błędów na zegarach jak u innych po resecie.
    Moje pytanie czy BMU reset i DBCAM to to samo???
    Gdzie mogę znaleźć informacje na temat DBCAM??? W necie za dużo informacji na ten temat nie znalazłem… Będę wdzięczny za pomoc. Pozdrawiam!

  5. Dzień dobry. Akurat takiego wyjaśnienia szukałem. Chciałbym kupić używanego Outlandera PHEV, ale mam b.mało wiedzy nt baterii i jej "żywotności".
    Dodatkowo mieszkam w malej miejscowości k.Kielc i nie mam kogo zapytać o używanie PHEV.

  6. Hi, you can drive now ~50km in EV mode, did you check what is the voltage of the battery after such a trip, after 2h rest? If the battery has no degradation, after fully consume the 70% battery capacity (~30% SOC), after 2h rest the battery voltage should bounce around or above 3.80v. If it is less then it means real degradation is present in the battery, and your battery now get discharged below the intended level. As well, after this long trip and 2h rest you might notice a "massive" reduction in SOC, and if the car is not plug in, it might start immediately the ICE for charge the battery, since when the SOC is below 25% the ICE kick in automatically for charge

  7. Cześć kolego, świetny opis problemu w naszym pięknym języku! Śledzę poczynania Andy'ego od lutego czyli od mniej więcej momentu zakupu auta ( funkiel nówka) .. Ostatni ep 243 załamał mnie kompletnie. W przeciwieństwie do Ciebie kupując ten produkt nie wiedziałem o problemie, byłem zaslepiony reklamami i bzdetami dealera.. nie podoba mi sie ta cala sytuacja, nie chce juz tego auta. Niestety żonie się podoba, polece jej Twój kanal niech sie uczy jak robić resety 😁, mam nadzieję ze przekonam ją do sprzedaży zanim afere rozdmuchacie i auto zupełnie straci na wartości
    Pozdrawiam!

  8. Well done – great explanation and thanks for the English subtitles.
    I'm getting my second BMU reset done today (including DBCAM)
    My first reset it went from 33Ah to 38 Ah
    15 months later it is back to 33Ah again (22,000km)
    Hopefully this time I will have 40Ah and it will easlily last until next service at a good range.
    If all goes well then next service I'll ask for JUST A RESET as it will know it has 40 Ah and a DBCAM should not be necessary.
    Each year I would expect these figures to be a little worse allowing for some real degradation.
    * on another note.
    DBCAM without a reset will give you similar figures .1 Ah up or down.
    DBCAM WITH reset will give you close to 40Ah
    This only proves one thing as both figures can't be right – a DBCAM on its own is useless and DOES NOT REFLECT the true state of a battery.
    Just to add confunsion to the mix.
    BTW – did a range test after the first BMU reset and it was 74km. So as you say REAL RANGE is restored.

  9. I assume you have MUT device to perform DBCAM. Can you do a review of what you can do with MUT device? For example, if one can read WiFi code using it, program various options into car, etc. It would be a very interesting video I think.

Dodaj komentarz

Zadzwoń!