Loading…

Sprawdzamy Auto Przed Zakupem

Mechaniki z dojazdem do Auta
Kontakt
Audi A6 C6 2.7TDI W Poszukiwaniu Mocy - Etap2 Pomiar Ciśnienia i Hamownia

Audi A6 C6 2.7TDI W Poszukiwaniu Mocy – Etap2 Pomiar Ciśnienia i Hamownia



W tym odcinku mierzę ciśnienie sprężania w aktualnym silniku auta oraz pokazuje wyniki z hamowni.

Song: Chris Lehman – Flash (Vlog No Copyright Music)
Music promoted by Vlog No Copyright Music.
Video Link: https://youtu.be/CZbq2c4p0cs

Importowane z Youtube Przedmioty które powinny być zauważone przed kupnem samochodu w Warszawie. Zobacz, co nasi mechanicy biorą pod uwagę podczas inspekcji pojazdu.

Szczegóły dotyczące samochodu – Cała dokumentacja sprzedawcy jest sprawdzana, a informacje o samochodzie uzupełnia ekspert.

Stan zdrowia – Nasz ekspert zmierzy grubość lakieru na każdej części karoserii oraz zmierzy odstępy między nowymi a używanymi.

Czy Szkło jest w dobrym stanie. – W ramach kontroli pojazdu sprawdzamy szybę pod kątem uszkodzeń i odnotowujemy datę uszkodzenia.

Warunki oświetleniowe – Oświetlenie pojazdów, w tym reflektory i tylne światła, jest pod naszym ścisłym nadzorem.

Stan kół i opon – Nasz specjalista określa, czy koła i opony mogą być ponownie użyte. Koła i opony to dwie najważniejsze części samochodu.

Co się dzieje w komorze silnika? Nasz mechanik przeprowadzi dokładną kontrolę płynów roboczych, elementów konstrukcyjnych i osiągów silnika pojazdu.

Wyposażenie i wnętrze… Cały sprzęt w Warszawie będzie dokładnie sprawdzany pod kątem prawidłowego funkcjonowania.

Przejedźiemy się samochodem, zrobimy też serię testów – Nasz specjalista przeprowadzi dokładną jazdę próbną, aby upewnić się, że osiągi pojazdu są na najwyższym poziomie.

Kontrola podwozia – Do dokładnego zbadania podwozia wykorzystywana jest niezależna stacja diagnostyczna.

Diagnostyka systemów komputerowych – Do sprawdzenia samochodu zostanie wykorzystany komputerowy test diagnostyczny.

Robienie zdjęć w celu prowadzenia ewidencji – Podczas badania zrobimy wiele zdjęć pojazdu zarówno wewnątrz, jak i na zewnątrz.

Sprawdzone-auto.pl zajmuje się pomocą w sprawdzeniu aut przed zakupem. Zamów opinie i oceny aut. Sprawdzenie auta przed kupnem to pierwsza rzecz, o jakiej powinniśmy pomyśleć, zanim nastawimy się na jazdę nową zdobyczą. Sprawdzanie samochodu z pozoru wydaje prostym tematem ale potrzebny jest mechanik specialista.

40 thoughts on “Audi A6 C6 2.7TDI W Poszukiwaniu Mocy – Etap2 Pomiar Ciśnienia i Hamownia

  1. jakiego adaptera swiecy zarowej uzyles? lub z jakiego to zestawu?daj link czy cos jak mozesz, bo tez musze u siebie zmierzyc w 3.0tdi a na necie cieko znalezc ktory adapter bedzie pasowal bo albo nie opisane albo byle jak opisane i hooj wiew,wiem ze M10x1.25 ale hooj wiem jaka dlugosc

  2. Myślę że pomiar chujowymi narzędziami nie daje dobrych rezultatów. Honowania w ale nie polepsza sprawy jakby mogło się wydawać bo mimo że tuleja jest zużyte to przez honowanie zbieramy jeszcze dodatkowo materiał. Honowanie ma sens w przypadku kiedy tuleja jest niewiele zużyte ale ma owal. W ten czas można zrobić honowanie . Tuleja zużyte jest do wymiany i tyle.

  3. I dla wszystkich którzy z niewiadomego powodu twierdzą że silnik 2.7 jest gorszy od 3.0 Panowie te dwa silniki są identyczne i różnią się tylko skokiem tłoka w cylindrze, 2.7 byl zaprojektowany z myślą o ekonomi i by mógł pracować z skrzynią CVT Multitronic.

  4. 30 barów a nawet 40 to miały stare silniki z wtryskiem pośrednim.W silnikach TDI ,25 barów to ciśnienie katalogowe.A braku mocy szukaj w o sprzęcie silnika nie w samym silniku.

  5. Te adaptery swiec zarowych do pomiaru cisnienia sprezania są złe trzeba mieć adapter odpowiednich wymiarów takich jak świec oraz adapter powinien być na końcu sfrezowany pod takim samym kątem jak gniazdo świecy żarowej lub miec uszczelnoac bo w przeciwnym razie takim adapterwm można sobie narobić więcej szkody niż dokonać miarodajnego pomiaru. Najlepiej kupić sobie adapter oryginalny lub zamiennik V.A.G 1763/8
    Powinien mieć wymiar od gwintu świecy do końca 57mm i być na końcu odpowiednio sfrezowany lub mieć uszczelniacz.
    Znam przypadki, ze takie nieorginalne adaptery z tanich zestawów uszkodziły gniazdo świecy i auto już w ogóle nie miało kompresji bo były przedmuchy na siedlisku świecy a pomiary takimi adapterami nie jak się miały do rzeczywistości i faktycznej kondycji silnika.

    Trzymam kciuki ze sobie poradzisz ze wszystkim i z niecierpliwością czekam na kolejne odcinki 🤗
    Pozdrawiam😊👍

  6. I tak to bywa – choć wsadzisz całe serce wydasz kasę i zrobisz jak dla siebie to i tak dupa, a jak byś robił dla kogoś to jeszcze by ci dupę obsmarował że cię na koszta naciągnął i dalej nie jedzie.

  7. Sprawdź sobie na vagu, korekty wtrysków. Jeśli są większe niż +- 1.5 to albo wymień końcówki wtryskiwaczy, albo lepiej wyczyść je w myjce ultradźwiękowej (w jakimś płynie do czyszczenia wtrysków), ja swoje czyściłem ok 2 h (moja myjka ma cykl 6 minut, więc trzeba co tyle ją włączać) i korekty wróciły do normy. Co do sprężu, to jeśli nie masz pękniętych pierścieni, to bardzo dobry efekt daje ceramizer z https://www.ceramizer.pl/ (tylko ten konkretny a nie jakiś motodoktor, czy liquid molly). Przetestowałem go już na A6 2.5 TDI i Passacie B4 1.9 TDI. W obu przypoadkach efekty są tak dobre, że zachipawałem auta na więcej mocy i śmigają już od lat.

  8. 1. Wtryski – na stół probierczy zapewne problem z wydatkiem VL
    2. Czy przy pomiarze odpiołeś wtyczkę z wtrysków lub pompy WC, paliwo zmywa film olejowy
    3. wg elsy pomiar poprzez demontaż wtryskiwacza pamietaj jak nie wypełnisz odpowiednio obietości po świecy żarowej masz przekłamanie
    4. pokaż jak na rozgrzanym silniku kurzy z odmy i korka
    5. jak masz automat weź poprawkę na straty na konwerterze

  9. Uważam, że mechanicznie najprawdopodobniej wszystko jest ok (obstawiam jakiśttam błąd pomiaru) i żadnych cudów na tym polu raczej już nie zdziałasz. Diagnostyka (szczególnie dynamiczna) jak najbardziej wskazana jednak i tutaj nie dowiesz się wystarczająco dużo na temat wtryskiwaczy. Na stole dowiedziałbyś się więcej ale ewentualne osiągnięcie stanu nominalnego może pochłonąć nakłady rzędu 50% (lub więcej) wartości auta. Reasumując moim zdaniem nie warto inwestować skoro autko jeździ jak marzenie, a "zaoszczędzone" pieniążki przeznaczyć na nowy projekt (inne auto). Pozdrawiam, życzę celnych decyzji i chylę czoła za dotychczasowy wkład pracy, osiągnięte efekty i cierpliwość w dokumentowaniu 🙂 . Piotr

  10. Ktoś pisał a komentarzach, sporo może powiedzieć log dynamiczny zrobiony w vcds. Jeśli np turbo niedomaga, będzie to widać przy ciśnieniu zadanym/otrzymanym. Nawet głupi zaworek podciśnienia N75 może źle sterować sztanga turbiny powodując że nie osiąga zadanego ciśnienia. Ten sterownik pracuje na MAF, jeśli turbo nie dmucha, to MAF nie pokaże wymaganego przepływu powietrza, a sterownik nie poda pełnej dawki paliwa.

  11. Sprawdź czy sterownik turbiny jest napewno ok, do wywalenia błędu ma bardzo duży margines, przez co turbo może mniej pompować. Miałem tak w 3.0, po wymianie odzyskał buta i przestał dymić.

  12. Masz może dostęp do vcds? Mógłbyś zrobić logi dynamiczne i przyjrzelibyśmy się wartościom, z ciśnieniem też obstawiam błąd pomiarowy, oglądałem Twoje filmy jak składałeś ten silnik i widziałem że przyłożyłeś się do tego bardziej profesjonalnie niż nie jeden mechanik. Co do mocy podejrzewam że coś nie domaga i na logach może udało by się sprawdzić co, pozdro 🙂

  13. Z tego co pamiętam przy remoncie zostały stare wtryskiwacze więc od nich bym zaczął. Bardzo często te silniki nie trzymają mocy przez słabe wtryskiwacze które nie trzymają wydajności. Później turbina i dpf o ile jest.

  14. Sama wartość przy pomiarze ciśnienia sprężania nie jest parametrem który mógł by mówić cokolwiek o kondycji silnika. Jedynie pozwala znaleźć ten cylinder gdzie jest problem. Więc jeśli na wszystkich cylindrach masz niemal tę samą wartość, to znaczy że silnik jest zdrowy i sprawny. Jedynie widziałem odchyłkę 21 bar, kiedy reszta ma około 23. Tak więc jeśli gdzieś jest problem to właśnie na cylindrze 1 🙂 Jednak taka odchyłka to za mało aby cokolwiek z tym grzebać. Na wartość pomiary wpływa objętość układu pomiarowego. Im grubsze/dłuższe węże, im większa pojemność samego manometru, tym wskazówka pokaże mniejszą wartość. Wg. mnie mechanicznie jest ok, zgubione konie to jakieś voodoo szajsy, szkoda czasu/kasy na szukanie problemu.

Dodaj komentarz

Zadzwoń!