Opel Ampera, Vauxhall Ampera or Chevrolet Volt are EVs with probably most durable and reliable battery pack. In this video I will …
Importowane z Youtube Przedmioty które powinny być zauważone przed kupnem samochodu w Warszawie. Zobacz, co nasi mechanicy biorą pod uwagę podczas inspekcji pojazdu.
Szczegóły dotyczące samochodu – Cała dokumentacja sprzedawcy jest sprawdzana, a informacje o samochodzie uzupełnia ekspert.
Stan zdrowia – Nasz ekspert zmierzy grubość lakieru na każdej części karoserii oraz zmierzy odstępy między nowymi a używanymi.
Czy Szkło jest w dobrym stanie. – W ramach kontroli pojazdu sprawdzamy szybę pod kątem uszkodzeń i odnotowujemy datę uszkodzenia.
Warunki oświetleniowe – Oświetlenie pojazdów, w tym reflektory i tylne światła, jest pod naszym ścisłym nadzorem.
Stan kół i opon – Nasz specjalista określa, czy koła i opony mogą być ponownie użyte. Koła i opony to dwie najważniejsze części samochodu.
Co się dzieje w komorze silnika? Nasz mechanik przeprowadzi dokładną kontrolę płynów roboczych, elementów konstrukcyjnych i osiągów silnika pojazdu.
Wyposażenie i wnętrze… Cały sprzęt w Warszawie będzie dokładnie sprawdzany pod kątem prawidłowego funkcjonowania.
Przejedźiemy się samochodem, zrobimy też serię testów – Nasz specjalista przeprowadzi dokładną jazdę próbną, aby upewnić się, że osiągi pojazdu są na najwyższym poziomie.
Kontrola podwozia – Do dokładnego zbadania podwozia wykorzystywana jest niezależna stacja diagnostyczna.
Diagnostyka systemów komputerowych – Do sprawdzenia samochodu zostanie wykorzystany komputerowy test diagnostyczny.
Robienie zdjęć w celu prowadzenia ewidencji – Podczas badania zrobimy wiele zdjęć pojazdu zarówno wewnątrz, jak i na zewnątrz.
Sprawdzone-auto.pl zajmuje się pomocą w sprawdzeniu aut przed zakupem. Zamów opinie i oceny aut. Sprawdzenie auta przed kupnem to pierwsza rzecz, o jakiej powinniśmy pomyśleć, zanim nastawimy się na jazdę nową zdobyczą. Sprawdzanie samochodu z pozoru wydaje prostym tematem ale potrzebny jest mechanik specialista.
Related
33 thoughts on “Opel Ampera battery degradation – how to recover capacity and what's the cost of battery replacement”
As usual great information. Keep it coming. Big thanks Kamil.
Dzi3ki bardzo za ten filmik. Mam dwa zestawy baterii z zamiatem zrobienia power wall. Skąd masz informacje z 6:05, czyli ceny używek? 1200e wydaje się być jak za darmo…
Hello, can you give me information about recuperating of battery. For example if you drive on highway with 100-110 km/h how many km or time you have to drive to fill the electric battery back to full? Thanks and great work 👍
Hi there. Recently i bought a 2013 ampera. Yesterday i fully charged it and so far i've done 32.6 km using 5.4 kWh. It was majorlly on highway at about 100/110 kmh. Are this numbers ok concerning the battery usage and battery capacity? Greetings from Portugal.
Tak się zastanawiam nad kupnem ampery tu w UK tylko pytanie co jesli bym chciał jechać do PL kilka razy w roku bo po miescie i do pracy to ok ale jak to sie sprawuje w dłuższej trasie
Why didn't you try with almost full discharge? You need to pull out whole fuel in tank. so when Ampera try to start generator with no fuel, Ampera will switch to electric and use more energy from battery.
So, did you get more capacity in the long run??Today I tried the switch method (Mountain / Normalmode) and have about the same values in MyVoltCapacity before and after as you have. To me it doesn't matter that much, I hardly drive the car anymore (Bicycle, walk or the bus to work) but it annoys my that GM "stole" 1 kWh…. 🙂
i had a battery replaced of my ampere 2012 with only 120k on it at the time. took almost a year to get a battery from GM me driving the thing on petrol that time. No upgraded battery but just the same. ok with that but a year to wait is crazy so think twice. Seems a temperature sensor in the battery did break causing it to malfunction and didn't allow it to charge. As explained to me the sensor was build within the package and couldn't be replaced so the whole battery pack needed to be replaced. As Opel has been sold to PSA group that doesn't helped my case either. In General about the car. would like to have faster charging possible and twice the e-range. That would make this principle ideal and not consuming all battery resources as with a E-only car does.
Nooooooooo! The battery does not change! You are not going to increase real range!
You are tricking the calculator, and saying him "hey my wheels have been traveling 150km with one charge" (without weight, air, etc) and he says: "yes if you can do It yesterday, you can do It today" and no.
Next time you use the car will travel same km as after.
Looking at a cell voltages display , looks like there's some imbalances among your cells, do you know or the BMS uses active balancing? I am living in the Philippines but have a volt in Holland.
With mine Ampera (2013 model) with 200.000 km, I get like 9.9-10.4 kWh of used battery when empty. And I think that was after softwar update by Opel in previous revision a few months before, so I think that soft update didn't change battery metrics.
On other side that soft update changed the way accelertor actuates some times. Some peiple claimed return to previous version. But that is another history 🙂
Kamil, planuje kupić ampere z 2012 bądź 2013. Boję się jednak ze trafię na zdechła baterie. Oglądałem też twój filmik a oropos wilgoci przez którą auto nie przeskakuje na silnik spalinowy. Trochę mnie to martwi bo mieszkam w kraju w którym wysoka wilgotność jest na porządku dziennym. Masz jakieś tipy którymi mógłbym się posłużyć kupując ampere?
Dzięki. Za wszystkie informacje. Bardzo ciekawe video. Ja od 4 lat jeżdżę Leaf em i zastanawiałem się kiedyś nad zakupem ampery ale ze względu na pojemność bagażnika i mogę pomieścić tylko 4 osoby. Co do degradacji w Leafie to udało mi się podbić z SOH 92% do 100% ale teraz po przejechaniu ponad 60k mil spadło do 85%. Jestem pod wrażeniem jak to jest w Amperze.pozdrawiam
Helpful, Kamil! In my 2013 Volt, my kWh went from 10.5 to 9.4 after the software update, and I still get occasional "propulsion reduced" messages. No worries, however. There is a workaround. Drive the car but hold about 5 miles/kms left in battery and switch to Hold if you have to stop and restart before getting home to charge. This method does not allow the battery to fully discharge and prevents the dreaded "propulsion reduced" messages.
As usual great information. Keep it coming. Big thanks Kamil.
Dzi3ki bardzo za ten filmik. Mam dwa zestawy baterii z zamiatem zrobienia power wall. Skąd masz informacje z 6:05, czyli ceny używek? 1200e wydaje się być jak za darmo…
Hello, can you give me information about recuperating of battery. For example if you drive on highway with 100-110 km/h how many km or time you have to drive to fill the electric battery back to full?
Thanks and great work 👍
Hi there. Recently i bought a 2013 ampera. Yesterday i fully charged it and so far i've done 32.6 km using 5.4 kWh. It was majorlly on highway at about 100/110 kmh. Are this numbers ok concerning the battery usage and battery capacity? Greetings from Portugal.
A new battery for early model 2012 costs about 9000 euros installed in Finland. I have documentation of it if you want proof.
Tak się zastanawiam nad kupnem ampery tu w UK tylko pytanie co jesli bym chciał jechać do PL kilka razy w roku bo po miescie i do pracy to ok ale jak to sie sprawuje w dłuższej trasie
great info
Thanks for information.. From UK. (p.s opel=vauxhall here in the UK)
How old is your car ??
Mines 9 year old and still getting 43-50 miles each charge
I'm in UK btw 🙂
I bought it already, just waiting for papers to get it
Witam Mam pytanie , Jak padnie taki czujnik chłodzenia baterii, to można jeździć na generatorze ?
I actually did 131.7km on 11kwh on the road few days ago. 🙂 Cant post links here but check it out on gm volt forum.
Why didn't you try with almost full discharge? You need to pull out whole fuel in tank. so when Ampera try to start generator with no fuel, Ampera will switch to electric and use more energy from battery.
I've put on Conti EcoContact 6 tires yesterday and got 105km from 10.5kwh. Wow. What a brutal difference.
So, did you get more capacity in the long run??Today I tried the switch method (Mountain / Normalmode) and have about the same values in MyVoltCapacity before and after as you have.
To me it doesn't matter that much, I hardly drive the car anymore (Bicycle, walk or the bus to work) but it annoys my that GM "stole" 1 kWh…. 🙂
My ampera is 2012 but it regularly lets me use 11-11,5 kwh, so could be it had battery replaced at some point.
This was very helpful, thank you, greetings from Germany 🙂
Hi Kamil 🙂 Did you repeat this procedure? Like adding this method more kWh? (more than 9kWh)
i had a battery replaced of my ampere 2012 with only 120k on it at the time. took almost a year to get a battery from GM me driving the thing on petrol that time. No upgraded battery but just the same. ok with that but a year to wait is crazy so think twice. Seems a temperature sensor in the battery did break causing it to malfunction and didn't allow it to charge. As explained to me the sensor was build within the package and couldn't be replaced so the whole battery pack needed to be replaced. As Opel has been sold to PSA group that doesn't helped my case either. In General about the car. would like to have faster charging possible and twice the e-range. That would make this principle ideal and not consuming all battery resources as with a E-only car does.
So that thumbnail was complete clickbait and bullshit, a lie.
Nooooooooo! The battery does not change! You are not going to increase real range!
You are tricking the calculator, and saying him "hey my wheels have been traveling 150km with one charge" (without weight, air, etc) and he says: "yes if you can do It yesterday, you can do It today" and no.
Next time you use the car will travel same km as after.
👍 good info, thank you!
Looking at a cell voltages display , looks like there's some imbalances among your cells, do you know or the BMS uses active balancing? I am living in the Philippines but have a volt in Holland.
I spoke to gm, a brand new battery is approximately $3800.00 canadian.
With mine Ampera (2013 model) with 200.000 km, I get like 9.9-10.4 kWh of used battery when empty. And I think that was after softwar update by Opel in previous revision a few months before, so I think that soft update didn't change battery metrics.
On other side that soft update changed the way accelertor actuates some times. Some peiple claimed return to previous version. But that is another history 🙂
You don't look happy
Kamil, planuje kupić ampere z 2012 bądź 2013. Boję się jednak ze trafię na zdechła baterie. Oglądałem też twój filmik a oropos wilgoci przez którą auto nie przeskakuje na silnik spalinowy. Trochę mnie to martwi bo mieszkam w kraju w którym wysoka wilgotność jest na porządku dziennym. Masz jakieś tipy którymi mógłbym się posłużyć kupując ampere?
"watch a 20 minute video to get the answer to a question that would take 5 seconds" yeah no
Nice video
👍👍👍
Dzięki. Za wszystkie informacje. Bardzo ciekawe video. Ja od 4 lat jeżdżę Leaf em i zastanawiałem się kiedyś nad zakupem ampery ale ze względu na pojemność bagażnika i mogę pomieścić tylko 4 osoby. Co do degradacji w Leafie to udało mi się podbić z SOH 92% do 100% ale teraz po przejechaniu ponad 60k mil spadło do 85%. Jestem pod wrażeniem jak to jest w Amperze.pozdrawiam
I just check my capacity with MyVoltCapacity: Hex: 0174. Ah: 37.2. Wh: 12404. The Volt was fully charged and not running. What do these figures mean?
Helpful, Kamil! In my 2013 Volt, my kWh went from 10.5 to 9.4 after the software update, and I still get occasional "propulsion reduced" messages. No worries, however. There is a workaround. Drive the car but hold about 5 miles/kms left in battery and switch to Hold if you have to stop and restart before getting home to charge. This method does not allow the battery to fully discharge and prevents the dreaded "propulsion reduced" messages.