Jak wymienić klemy do akumulatora? Klemy uniwersalne mosiężne zaciski 600A – wymiana klem (+) i (-)
Wymiana klem do akumulatora jest bardzo prosta, jednak warto zwrócić uwagę na szczegóły. Klemy wymienia się wtedy, gdy stare mają znamiona uszkodzenia lub nadmiernie się przegrzewają, przez co generują zauważalne straty na napięciu przez nadmierną rezystancję połączenia przewodu plusowego lub ujemnego (masy) z klemą.
Do wyboru mamy klemy zaprasowywane lub zgniatane przez zacisk śrubowy. W obydwu przypadkach połączenie jest po wymianie mocne i trwałe.
Najlepszym i najbardziej estetycznym rozwiązaniem jest klemą do zaprasowania i wykorzystanie izolacji termokurczliwej na połączenie klemy i przewodu, jednak do tej opcji jest potrzebna praska.
Metoda pokazana na filmie jest najprostsza i najtańsza.
W innym filmie w przeszłości pokażę opcję z klemami do zaprasowania, podobne do tych oryginalnych na filmie.
Wymianę należy przeprowadzić staranie, by uzyskać bardzo mocne i trwałe połączenie.
Zobacz też inne filmy, poradniki, testy o podobnej tematyce:
👉 Jak wymienić akumulator w samochodzie na nowy?
https://youtu.be/amx_n5n5YOM
👉 Rozładowany akumulator samochodowy? Problem z rozruchem silnika? Poradnik dla laika, co zrobić.
https://youtu.be/k5gclxrlsPA
👉 Jak rozpoznać zużyty akumulator samochodowy 12V? Kilka rad i test chińskiego testera TOPDON BT100
https://youtu.be/iaTWG-jp7vg
👉 Wzór na przybliżony czas pracy akumulatora – h=((Ah x V)/W)/1,6
https://youtu.be/hG7s8ZxglLg
👉 Gazowanie akumulatora podczas ładowania. Nie ładuj akumulatora w domu lub mieszkaniu. Detektor gazu
https://youtu.be/QfZvysPktPQ
👉 Przetwornica napięcia, falownik, inwerter SINUS 1500W (peak 3000W) 12V na 230V XIJIA, test, recenzja
https://youtu.be/MqWx8urT9Oc
👉 Przetwornica XIJIA 1500W 12V test przebiegu napięcia dla urządzenia indukcyjnego i rezystancyjnego
https://youtu.be/NuX23QpxAyU
👉 Ile prądu pobiera przetwornica napięcia bez obciążenia? inwerter, falownik XIJIA 12V 1500W, pomiar
https://youtu.be/NWvOliCw9rI
👉 Jak działa automatyczne przywracanie napięcia ARV w przetwornicy napięcia XIJIA 12V 1500W – TEST
https://youtu.be/UobhJSb-j-U
👉 BLACKOUT – sposób na brak prądu. Przetwornica napięcia + Akumulator 12V. Zasilanie awaryjne kotła CO
https://youtu.be/8txo5EiEAhw
👉 Jak wymienić klemy do akumulatora? Klemy uniwersalne mosiężne zaciski 600A – wymiana klem (+) i (-)
https://youtu.be/go0NyVajYpQ
👊 SUBSKRYBUJ YOUTUBE FORUMWIEDZY ► https://bit.ly/2XSLq36 oraz kliknij 🔔
👀 OGLĄDAJ INSTAGRAM FORUMWIEDZY ► https://bit.ly/3aqY3oC
🔴 PINTEREST ► https://bit.ly/2KlMHrk
🔵 FACEBOOK ► https://bit.ly/2RQXiOX
⭐️ TWITTER ► https://bit.ly/2wUQ8SN
👉 WWW ► https://www.forumwiedzy.pl
💡 Pytania, uwagi, wątpliwości, propozycje pisze w komentarzu pod filmem. 😀
❗️ Subskrybuj kanał „ForumWiedzy”, by nie przegapić nowych filmów 👀
🎥 Udostępnij ten film swoim znajomym w mediach społecznościowych 👨👩👦👦
👊 Pozdrawiam
#Klema #Akumulator #Wymiana #Naprawa #ForumWiedzy #Poradnik #Mechanika #Auto #Samochód #Manual
Importowane z Youtube Przedmioty które powinny być zauważone przed kupnem samochodu w Warszawie. Zobacz, co nasi mechanicy biorą pod uwagę podczas inspekcji pojazdu.
Szczegóły dotyczące samochodu – Cała dokumentacja sprzedawcy jest sprawdzana, a informacje o samochodzie uzupełnia ekspert.
Stan zdrowia – Nasz ekspert zmierzy grubość lakieru na każdej części karoserii oraz zmierzy odstępy między nowymi a używanymi.
Czy Szkło jest w dobrym stanie. – W ramach kontroli pojazdu sprawdzamy szybę pod kątem uszkodzeń i odnotowujemy datę uszkodzenia.
Warunki oświetleniowe – Oświetlenie pojazdów, w tym reflektory i tylne światła, jest pod naszym ścisłym nadzorem.
Stan kół i opon – Nasz specjalista określa, czy koła i opony mogą być ponownie użyte. Koła i opony to dwie najważniejsze części samochodu.
Co się dzieje w komorze silnika? Nasz mechanik przeprowadzi dokładną kontrolę płynów roboczych, elementów konstrukcyjnych i osiągów silnika pojazdu.
Wyposażenie i wnętrze… Cały sprzęt w Warszawie będzie dokładnie sprawdzany pod kątem prawidłowego funkcjonowania.
Przejedźiemy się samochodem, zrobimy też serię testów – Nasz specjalista przeprowadzi dokładną jazdę próbną, aby upewnić się, że osiągi pojazdu są na najwyższym poziomie.
Kontrola podwozia – Do dokładnego zbadania podwozia wykorzystywana jest niezależna stacja diagnostyczna.
Diagnostyka systemów komputerowych – Do sprawdzenia samochodu zostanie wykorzystany komputerowy test diagnostyczny.
Robienie zdjęć w celu prowadzenia ewidencji – Podczas badania zrobimy wiele zdjęć pojazdu zarówno wewnątrz, jak i na zewnątrz.
Sprawdzone-auto.pl zajmuje się pomocą w sprawdzeniu aut przed zakupem. Zamów opinie i oceny aut. Sprawdzenie auta przed kupnem to pierwsza rzecz, o jakiej powinniśmy pomyśleć, zanim nastawimy się na jazdę nową zdobyczą. Sprawdzanie samochodu z pozoru wydaje prostym tematem ale potrzebny jest mechanik specialista.
No oo nie polecam.
W sumie jak patrze jaką rzeźbę odwaliłeś z tymi sciśniętymi i luźnymi przewodami to stwierdzam, że ja to jednak jestem przewrażliwiony, że jeździłem po sklepach i specjalnie szukałem odpowiedniej końcówki oczkowej i kupiłem praskę i izolację termokurczliwa do tego celu..
Dopiero co wymieniałeś alternator na używkę ale sprawną:) Może trzeba było jednak się szarpnąć na regenerację? A nie teraz wymieniać klemy, sprawdzać straty na przewodach itd?:P
a nie beda sniedziec te wasy bez izolacji?
Klemy to chyba raz na 20 lat sie wymienia
Cześć Forum Wiedzy a czy masz wiedze czy są dostepne ori klemy oplowskie, daj namiar jeśli tak.
Jak zwykle dobre rady 💪 dzięki pozdro 👍
Dramatem to jest zastosowanie kabla plecionki miedzianej zamiast solidcora.
Teraz to się będzie utleniać 😅
Cześć, powiedź mi i co napięcie wzrosło czy jest stabilniej? Czego zauważyłeś nowymi klemami?
A ić pan qrwa fhuj….
Kurde Bodzio ty dalej tą astra jeździsz
6:18 o boże…. nigdy tak nie rób, do konca kabla należy zaprasować (mozna dodatkowo przylutowac) koncówke oczkową + jakis termokurcz, gdyż inaczej to co zrobiłeś będzi śneidzieć i bedzi szybko powtórka z rozrywki. powiem krótko to co widze to niezła partyzantka tak sie robi gdy coś tzreba zrobić na szybko aby póżneij poprawić
A jak dotknę plusa i minusa akumulatora to mnie prund nie kopnie na amen?😂
Możesz nagrać film jak szmatką wyczyścić obudowę akumulatora z białego nalotu? W którą stronę przecierać? Ze wschodu na zachód czy z południa na północ?
Spoko Bogdan
Porażka, nie zostawiaj tak gołej miedzi, bo po zimie lub dwóch będzie cała zielona i wtedy dopiero te klemy się będą grzać. A jak się mocno nagrzeje to się zacznie topić i się urwie. Jak chcesz zrobić dobrze, to zaprasuj te końcówki tak jak to było w oryginale, a między izolację a samo zakucie daj termokurczki. Wiesz jak takie końcówki robić, bo masz filmik jak to robić.
Moim zdaniem wystarczyłoby wyczyścić wszystkie miejsca styku i śruby zaciskowe i zabezpieczyć odpowiednim preparatem. Tulejki kablowe i to zaprasowane to wątpliwa przyczyna wzrostu rezystancji bo wewnątrz nie było widać żadnej korozji tlenkowej.
Wytłumaczone,,jak krowie na rowie"🤣🤣😹😹😜
Wysyp filmikow , czyli juz wrociles z wakacji? 😀🤭
Jak wymieniać przewody, to można patrzeć na przewody spawalnicze, może wyjdzie taniej
Cześć, Bogdan. Jest cikawy gadżet, to telefon komórkowy (smartfon) caterpillar (jak cienżaruwka w usa))) pomimo zabiespueczenia ip68 on ma na pokladzie teplowizor (matrica flir), jak jesteś inżenierem czegoś typu pcb, może przydac sie.
Np. grzeje sie – zwarcie itp. To zabawka typu multitula letherman, albo multimietra appa i metr. Jak nie szkoda 2.800 pln+-, czemu nie)
Temat dla video na twoim kanale)))
Po obcięciu to wcale nie wyglądało źle. Ja bym nie wymieniał. Poza tym kupiłbym klemy do zaprasowania. Tak żeby było jak w oryginale.
I co pomogło coś?
te miedziane kable tak na wierzchu bez niczego? co tu się dzieje xd