Hybryda plug-in, to samochód mogący na krótkim dystansie do 50 km jechać tylko na napędzie elektrycznym.
W tych samych warunkach spalanie paliwa na jeździe na silniku benzynowym – 8,8 l/100 km (latem 7,0)
Można ładować go bezpośrednio z domowego gniazdka elektrycznego jak i też poprzez uliczne ładowarki.
Największą zaletą hybrydy plug in jest, że posiada dwa dużej mocy silniki. elektryczny i benzynowy. Dzięki temu może łączyć zalety obu typów pojazdów.
Napęd benzynowy jest powszechnie znany i dlatego ja w tej serii zajmuję się pokazywaniem zalet i wad napędu elektrycznego.
Importowane z Youtube Przedmioty które powinny być zauważone przed kupnem samochodu w Warszawie. Zobacz, co nasi mechanicy biorą pod uwagę podczas inspekcji pojazdu.
Szczegóły dotyczące samochodu – Cała dokumentacja sprzedawcy jest sprawdzana, a informacje o samochodzie uzupełnia ekspert.
Stan zdrowia – Nasz ekspert zmierzy grubość lakieru na każdej części karoserii oraz zmierzy odstępy między nowymi a używanymi.
Czy Szkło jest w dobrym stanie. – W ramach kontroli pojazdu sprawdzamy szybę pod kątem uszkodzeń i odnotowujemy datę uszkodzenia.
Warunki oświetleniowe – Oświetlenie pojazdów, w tym reflektory i tylne światła, jest pod naszym ścisłym nadzorem.
Stan kół i opon – Nasz specjalista określa, czy koła i opony mogą być ponownie użyte. Koła i opony to dwie najważniejsze części samochodu.
Co się dzieje w komorze silnika? Nasz mechanik przeprowadzi dokładną kontrolę płynów roboczych, elementów konstrukcyjnych i osiągów silnika pojazdu.
Wyposażenie i wnętrze… Cały sprzęt w Warszawie będzie dokładnie sprawdzany pod kątem prawidłowego funkcjonowania.
Przejedźiemy się samochodem, zrobimy też serię testów – Nasz specjalista przeprowadzi dokładną jazdę próbną, aby upewnić się, że osiągi pojazdu są na najwyższym poziomie.
Kontrola podwozia – Do dokładnego zbadania podwozia wykorzystywana jest niezależna stacja diagnostyczna.
Diagnostyka systemów komputerowych – Do sprawdzenia samochodu zostanie wykorzystany komputerowy test diagnostyczny.
Robienie zdjęć w celu prowadzenia ewidencji – Podczas badania zrobimy wiele zdjęć pojazdu zarówno wewnątrz, jak i na zewnątrz.
Sprawdzone-auto.pl zajmuje się pomocą w sprawdzeniu aut przed zakupem. Zamów opinie i oceny aut. Sprawdzenie auta przed kupnem to pierwsza rzecz, o jakiej powinniśmy pomyśleć, zanim nastawimy się na jazdę nową zdobyczą. Sprawdzanie samochodu z pozoru wydaje prostym tematem ale potrzebny jest mechanik specialista.
Related
47 thoughts on “HYBRYDA – 143% droższa jazda niż latem. Zasięg 60% mniejszy .e-Hybrid zimą przy minus 10.”
Dlaczego ani Hołownia ani taki np Tusk nie jeżdżą elektrykami ?
Auto Mocno zaniża dane na temat "spalania". Przy ładowaniu jednak pochłania duzo więcej energi. A co do sensu aut elektrycznych to trzeba sie mocni zastsnowic. W zimie katastrofa, drogi w uzytkowaniu, drogi w kupnie, zywotnosc aku pod duzym znakiem zapytania, mialo byc tanio a jest… niestety. Koszt energi liczysz bez podatkow i przesylow? Normalnie wychodzi drozej.
Czy podziela Pan stwierdzenie – elektryczne/hybrydowe to fajna zabawka do potestowania dobrodziejstwa napędu elektrycznego; ekonomia jest na dalszym planie ?
Czy podczas ładowania baterii uwzględnia Pan straty energii z tym związane, które w zależności od auta wynosić potrafią nawet 20%? Czy to właśnie jest ta róznica pokazana w filmie?
Kia hybryda klasyczna – powyżej zera spalanie około 4,2, – 10° około 6, krótkie dystanse, niestety konieczność ogrzania. Na dystansie 100 km non stop wraca do normy. Hybrydy, wbrew temu wcale nie są najlepsze w mieście ale w jeździe podmiejskiej. To nie są błędy tylko warunki pogodowe, benzyna czy diesel też pali więcej zimą, fizyki nie oszukasz.
to sa mrzonki , to mozna szybko policzyc w glowie-cena elektryka/hybrydy-zuzycie paliwa[jak dla mnie rylko DIESEL] i jak dlugo zamierzasz autem jezdzic-wynik jest oczywisty a jezeli kupujesz z glowa /nie w Polsce/ to nie ma o czym mowic
7:16 skoda nie jest całkowicie odśnieżona a jedynie nie ma śniegu na szybach. Za ten śnieg na dachu należy się mandat o ile wyjdzie się z nim na drogę.
Elektryk z filmu Skoda SuperB hybryda 28 PLN za 100km. Prądu VS Chevrolet Blazer LPG 18l x2.20pln = 39.60pln V6 4.3l Opory powietrza jak w kiosku ruchu. Audi A6 2.8Q LPG 14lx2.20pln 30,80pln za 100km.
1kWh prądu to 765g CO2 (tyle w Polsce potrzeba aby wytworzyć) 1l LPG 1.7kg CO2 1l Pb95 2.35kg CO2 1l Ropa 2.7kg CO2
(Dane forsal.pl)
I teraz hop: ekologi-ka Chevrolet :18l x 1.7kg = 30.6 kg CO2 Audi 14l x1.7kg = 23.8kg CO2 Skoda 43kWhx 0.765 = 32.8 CO2
Wnioski wyciąga każdy sam 😎 Jeśli źle liczę to proszę o korektę 😁
Dzięki za interesujący filmik. Skoro autor pokazał sprawy związane z zasięgiem, kosztami i zuzyciem energii w porównaniu z latem, jeszcze mozna pokazac róznice w emisji CO2. Uwzgledniajac sposob uzytkowania przez autora samochodu tego typu w zimie, biorac dane z filmu, emisja CO2 jest o 16,5 kg/100km wieksza niz latem (w/g danych o emisji CO2 przez elektryki dla Polski, patrz tabela). Gdyby to porównać np. do mojego auta (kilkunastoletni z silnikiem LPG, droga do pracy 5-6 km w jedna strone) to w porownaniu z latem emituje ok. 5 kg/100km CO2 wiecej. Byłoby ciekawie zrobic jeszcze jeden test. Naładować akumulator, ale zostawic na noc na dworze/polu 😉 i wtedy zrobic test jazdy do pracy, tak aby ludzie którzy nie maja mozliwosci garazowania tez mogli zobaczyc jak wtedy taki pojazd sie zachowuje. Miłego dnia. (łapka w górę, a jakże!) https://elektrowoz.pl/wp-content/uploads/2018/07/Emisja-dla-samochodu-spalinowego-i-samochodu-elektrycznego-w-ca%C5%82ym-cyklu-%C5%BCycia.png
I widać jak wygląda jazda elektrykiem lub hybrydą w warunkach testowych na hali a jak w naszych warunkach klimatycznych. Biorąc pod uwagę że baterie padną po 6latach a ich koszt wyniesie minimum 40procent ceny pojazdu to wyrzucenie kasy w błoto
A tak się przypierdziele inaczej niż technicznie. Weszlo 3 kilowatogodzin a nie 3 kilowata. Każdy wie ale a jednak dobrze jest mówić poprawnie. Zwlaszcza wtedy kiedy wie się o czym mówi.
wiekszy pobór niż wzkazanie zuzycia, to pokazuje jaka jest sprawnośc ładowania/rozładowania akumulatora + energia na podgrzanie akumulatora, tak akumuatory LION są stabilizowane temperaturowo, nie znoszą mrozów ich zywotnośc maleje przy niskiej jak i wysokiej temperaturze,
0:40 tam jest karygodny bład, w europie od końca 20 wieku nie produkuje i nie sprzedaje sie etyliny, czyli paliwa z dodatkiem czteroetylku ołowiu…z duża korzyścia dla środowiska i zdrowia ludzi wdychających spaliny z ołowiem.
zima koszt taki sam jak w moim benzynowym pojeździe…. tutaj widac że ogrzewanie w przypadku silnika spalinowego to odpad, a w przypadku elektrycznego już trzeba korzystać z tego co w akumulatorze, automatycznie to pogarsza sprawnośc energetyczną całego pojazdu i obniża do poziomu pojazdu spalinowego.
Żeby się dowiedzieć o drogę do Krakowa, to trzeba by zapytać tak: "Co by powiedziała twoja siostra, gdybym ją zapytał, która droga prowadzi na manowce?"
Witam , żeby zrobić rzetelne opracowanie mógłby pan użyć GPS który dokładnie pokaże dystans przebyty oraz zewnetrzny dodatkowy termometr dla wiarygodnośći , ta skodzina ma zbyt duże rozbierzności na przykładzie różnic w ładowaniu a wiadomo że auta przekłamują od 2% do 5% ze wskazaniami prędkościomierza tym samym inaczej policzony jest przebyty dystans.
Rozwiązanie zagadki – jaka drogę wskazałaby siostra Sam używam samochód elektryczny. Pierwsza zimę. Ogrzewanie chyba pompa ciepła bo mocno chodzi wentylator. Przyznam uczciwie ze u mnie również spadł zasięg zima ale na pewno nie tak radykalnie. Komputer latem podawał zużycie ok 17 obecnie ok 23 kWh/100km ale przede wszystkim nie widzę jakiś olbrzymich różnic w pokonywaniu tras. Uczciwie przyznam ze myślałem ze będzie gorzej.
Myli się Pan w temacie zaniżania zużycia energii przez samochód. Otóż zużycie jest bardzo dokładnie pokazywane, ale podczas ładowania i transformacji prądu z AC na DC występują straty, które mogą sięgać nawet 30% i to tłumaczy różnicę między energią pobraną z sieci a tym co pokazuje samochód podczas jazdy. Ale za wytrwałość w gromadzeniu tych danych i ich publikację naprawdę podziwiam i ode mnie zawsze łapka w górę 🙂 Pozdrawiam!
No czyli widać że w takich zimowych warunkach hybryda wypada słabo a to dlatego że ma małą baterię a tym samym dystans, auto początkowo potrzebuje dużo mocy na ogrzewanie dopiero potem zużycie spada, dlatego w porównaniu z pełnym elektrykiem wypada słabo w takich warunkach. Ja u siebie w elektryku jeszcze nie zużyłem więcej jak 20kWh/100km i to przy tych kilkunastostopniowych mrozach, średnie zużycie jest na poziomie 17kWh/100km liczone od początku grudnia. W użytkowaniu codziennym widać że początkowo grzanie przez kilka km potrafi pobierać do 6kW potem zaczyna spadać i utrzymuje się na 1,5kW i to sprawia że hybryda dostaje mocno po spalaniu, bo jak by już mogła zużywać mniej to jej się kończy bateria. Robiąc różne testy, jadąc bez ogrzewania jestem w stanie osiągnąć 15kWh/100km bez problemu, to nie znaczy że tak jeżdżę, sprawdzam różne możliwości i zachowania auta w tych obecnych ujemnych temperaturach. Auto hyundai ioniq.
Czy jest szansa skontaktować się z Panem w jakiś sposób? Pragnę monitorować instalację fotowoltaiczną i chciałbym wiedzieć jakie dodatkowe urządzenia pomiarowe zainstalować by móc tak dokładnie monitorować instalację jak robi to Pan. Z poważaniem: Michał 🙂
Dlaczego ani Hołownia ani taki np Tusk nie jeżdżą elektrykami ?
a gdzie sa odpowiedzi zagadek
Auto Mocno zaniża dane na temat "spalania". Przy ładowaniu jednak pochłania duzo więcej energi. A co do sensu aut elektrycznych to trzeba sie mocni zastsnowic. W zimie katastrofa, drogi w uzytkowaniu, drogi w kupnie, zywotnosc aku pod duzym znakiem zapytania, mialo byc tanio a jest… niestety. Koszt energi liczysz bez podatkow i przesylow? Normalnie wychodzi drozej.
ile dni w roku mamy -10 stopni C
Czy podziela Pan stwierdzenie – elektryczne/hybrydowe to fajna zabawka do potestowania dobrodziejstwa napędu elektrycznego; ekonomia jest na dalszym planie ?
Podziwiam zakup nowego auta i marzniecie w nim 😂😂😂😂🙂
A ja czekam na test, :"przewiercenie akumulatora w aucie elektrycznym wiertłem fi6 mm, co pojawi się na liczniku i jaki ma to wpływ na jazdę? …"
Kto bogatemu katolikowi 🐖 zabroni?🤔
A jak w upały? 40 st
Co powiedziałaby twoja siostra na zadane pytanie. Trzeba wybrać przeciwną drogę
Fajny kanał ten tez mam FW i hybrydę 🙂 lubię oglądać tutaj filmy !
Jakie jest łączne zużycie energii razem z podgrzaniem auta?
Pora przeprowadzić sie z tym cudeńkiem do Afryki równikowej.
dużo lepiej niż przy beznynie. Spalanie wzrosło dwukrotnie.
Czy podczas ładowania baterii uwzględnia Pan straty energii z tym związane, które w zależności od auta wynosić potrafią nawet 20%? Czy to właśnie jest ta róznica pokazana w filmie?
Jak kiedyś pytałem czy będzie dodawana do elektryków kufajka i gumofilce to byłem hejtowany,.☹️
Świetne materiał, oby takich więcej na YT
Kia hybryda klasyczna – powyżej zera spalanie około 4,2, – 10° około 6, krótkie dystanse, niestety konieczność ogrzania. Na dystansie 100 km non stop wraca do normy. Hybrydy, wbrew temu wcale nie są najlepsze w mieście ale w jeździe podmiejskiej. To nie są błędy tylko warunki pogodowe, benzyna czy diesel też pali więcej zimą, fizyki nie oszukasz.
Taka ekologia szkoda gadać
Którą drogę wskazała by Twoja siostra i pojechać w przeciwną.
to sa mrzonki , to mozna szybko policzyc w glowie-cena elektryka/hybrydy-zuzycie paliwa[jak dla mnie rylko DIESEL] i jak dlugo zamierzasz autem jezdzic-wynik jest oczywisty a jezeli kupujesz z glowa /nie w Polsce/ to nie ma o czym mowic
7:16 skoda nie jest całkowicie odśnieżona a jedynie nie ma śniegu na szybach. Za ten śnieg na dachu należy się mandat o ile wyjdzie się z nim na drogę.
Przy niskiej temperaturze baterii chemia wewnątrz jest mniej ruchliwa i mniej chętnie oddaje energię.
Myślę że LPG jest bezkonkurencyjne pod względem ekonomicznym i korzyści dla środowiska biorąc pod uwagę nasz klimat
7 min szyby są od snieżone a auto nie tak wiec przypominam ze auto ma być całkowicie odśnieżone jak nie to może być mandat
Ktroa droga jest poprawna i prowadzi do Krakowa a nie na manowce 🤣😂
chyba sie pomyliles,gdyby wzrosl o143 procent wyniosl by16,44-przemysl przed publikacja/powiem tak delikatnie/
Elektryk z filmu
Skoda SuperB hybryda
28 PLN za 100km. Prądu
VS
Chevrolet Blazer
LPG 18l x2.20pln = 39.60pln
V6 4.3l
Opory powietrza jak w kiosku ruchu.
Audi A6 2.8Q LPG
14lx2.20pln 30,80pln za 100km.
1kWh prądu to 765g CO2 (tyle w Polsce potrzeba aby wytworzyć)
1l LPG 1.7kg CO2
1l Pb95 2.35kg CO2
1l Ropa 2.7kg CO2
(Dane forsal.pl)
I teraz hop: ekologi-ka
Chevrolet :18l x 1.7kg = 30.6 kg CO2
Audi 14l x1.7kg = 23.8kg CO2
Skoda 43kWhx 0.765 = 32.8 CO2
Wnioski wyciąga każdy sam 😎
Jeśli źle liczę to proszę o korektę 😁
Z cyklu "Polak potrafi": "Domowa instalacja" ładowania na jednej z ulic warszawskiego Mokotowa. Wtyczka w samochodzie hybrydowym plug-in połączona z domowym gniazdkiem za pomocą ładowarki i przedłużacza." https://ocdn.eu/pulscms-transforms/1/841k9kpTURBXy9jNGYyYzk1N2NlOGI0N2U4MWE4NmE0M2FjMzExYTEzNy5qcGeSlQLNAyAAw8OVAgDNAyDDw4KhMAWhMQE
Dzięki za interesujący filmik. Skoro autor pokazał sprawy związane z zasięgiem, kosztami i zuzyciem energii w porównaniu z latem, jeszcze mozna pokazac róznice w emisji CO2. Uwzgledniajac sposob uzytkowania przez autora samochodu tego typu w zimie, biorac dane z filmu, emisja CO2 jest o 16,5 kg/100km wieksza niz latem (w/g danych o emisji CO2 przez elektryki dla Polski, patrz tabela). Gdyby to porównać np. do mojego auta (kilkunastoletni z silnikiem LPG, droga do pracy 5-6 km w jedna strone) to w porownaniu z latem emituje ok. 5 kg/100km CO2 wiecej. Byłoby ciekawie zrobic jeszcze jeden test. Naładować akumulator, ale zostawic na noc na dworze/polu 😉 i wtedy zrobic test jazdy do pracy, tak aby ludzie którzy nie maja mozliwosci garazowania tez mogli zobaczyc jak wtedy taki pojazd sie zachowuje. Miłego dnia. (łapka w górę, a jakże!) https://elektrowoz.pl/wp-content/uploads/2018/07/Emisja-dla-samochodu-spalinowego-i-samochodu-elektrycznego-w-ca%C5%82ym-cyklu-%C5%BCycia.png
A uwzględnia Pan sprawność ładowarki?
A ja głupi wkurzałem się na drona że ogranicza mi moc przy -10*C
Btw. Beznadziejne te elektyczne autka 😉
I widać jak wygląda jazda elektrykiem lub hybrydą w warunkach testowych na hali a jak w naszych warunkach klimatycznych. Biorąc pod uwagę że baterie padną po 6latach a ich koszt wyniesie minimum 40procent ceny pojazdu to wyrzucenie kasy w błoto
A tak się przypierdziele inaczej niż technicznie. Weszlo 3 kilowatogodzin a nie 3 kilowata. Każdy wie ale a jednak dobrze jest mówić poprawnie. Zwlaszcza wtedy kiedy wie się o czym mówi.
Ciekawe jak z pojemnoscią baterii przy takim mrozie. U mnie w dieslu kwasówka ma wyzsze napiecie po załączeniu świec żarowych.
wiekszy pobór niż wzkazanie zuzycia, to pokazuje jaka jest sprawnośc ładowania/rozładowania akumulatora + energia na podgrzanie akumulatora, tak akumuatory LION są stabilizowane temperaturowo, nie znoszą mrozów ich zywotnośc maleje przy niskiej jak i wysokiej temperaturze,
0:40 tam jest karygodny bład, w europie od końca 20 wieku nie produkuje i nie sprzedaje sie etyliny, czyli paliwa z dodatkiem czteroetylku ołowiu…z duża korzyścia dla środowiska i zdrowia ludzi wdychających spaliny z ołowiem.
zima koszt taki sam jak w moim benzynowym pojeździe…. tutaj widac że ogrzewanie w przypadku silnika spalinowego to odpad, a w przypadku elektrycznego już trzeba korzystać z tego co w akumulatorze, automatycznie to pogarsza sprawnośc energetyczną całego pojazdu i obniża do poziomu pojazdu spalinowego.
Zajebiaszcze są te zagadki – bo materiał podstawowy to oczywiście klasa sama w sobie, nie trzeba nawet komentować.
Żeby się dowiedzieć o drogę do Krakowa, to trzeba by zapytać tak: "Co by powiedziała twoja siostra, gdybym ją zapytał, która droga prowadzi na manowce?"
Witam , żeby zrobić rzetelne opracowanie mógłby pan użyć GPS który dokładnie pokaże dystans przebyty oraz zewnetrzny dodatkowy termometr dla wiarygodnośći , ta skodzina ma zbyt duże rozbierzności na przykładzie różnic w ładowaniu a wiadomo że auta przekłamują od 2% do 5% ze wskazaniami prędkościomierza tym samym inaczej policzony jest przebyty dystans.
Rozwiązanie zagadki – jaka drogę wskazałaby siostra Sam używam samochód elektryczny. Pierwsza zimę. Ogrzewanie chyba pompa ciepła bo mocno chodzi wentylator. Przyznam uczciwie ze u mnie również spadł zasięg zima ale na pewno nie tak radykalnie. Komputer latem podawał zużycie ok 17 obecnie ok 23 kWh/100km ale przede wszystkim nie widzę jakiś olbrzymich różnic w pokonywaniu tras. Uczciwie przyznam ze myślałem ze będzie gorzej.
Myli się Pan w temacie zaniżania zużycia energii przez samochód. Otóż zużycie jest bardzo dokładnie pokazywane, ale podczas ładowania i transformacji prądu z AC na DC występują straty, które mogą sięgać nawet 30% i to tłumaczy różnicę między energią pobraną z sieci a tym co pokazuje samochód podczas jazdy.
Ale za wytrwałość w gromadzeniu tych danych i ich publikację naprawdę podziwiam i ode mnie zawsze łapka w górę 🙂 Pozdrawiam!
Bardzo fajny i ciekawy materiał.
No czyli widać że w takich zimowych warunkach hybryda wypada słabo a to dlatego że ma małą baterię a tym samym dystans, auto początkowo potrzebuje dużo mocy na ogrzewanie dopiero potem zużycie spada, dlatego w porównaniu z pełnym elektrykiem wypada słabo w takich warunkach. Ja u siebie w elektryku jeszcze nie zużyłem więcej jak 20kWh/100km i to przy tych kilkunastostopniowych mrozach, średnie zużycie jest na poziomie 17kWh/100km liczone od początku grudnia. W użytkowaniu codziennym widać że początkowo grzanie przez kilka km potrafi pobierać do 6kW potem zaczyna spadać i utrzymuje się na 1,5kW i to sprawia że hybryda dostaje mocno po spalaniu, bo jak by już mogła zużywać mniej to jej się kończy bateria. Robiąc różne testy, jadąc bez ogrzewania jestem w stanie osiągnąć 15kWh/100km bez problemu, to nie znaczy że tak jeżdżę, sprawdzam różne możliwości i zachowania auta w tych obecnych ujemnych temperaturach. Auto hyundai ioniq.
Dzień dobry,
Czy jest szansa skontaktować się z Panem w jakiś sposób? Pragnę monitorować instalację fotowoltaiczną i chciałbym wiedzieć jakie dodatkowe urządzenia pomiarowe zainstalować by móc tak dokładnie monitorować instalację jak robi to Pan.
Z poważaniem:
Michał 🙂
mieszkam w bloku na 4 piętrze więc jak mam je ładować?