Loading…

Sprawdzamy Auto Przed Zakupem

Mechaniki z dojazdem do Auta
Kontakt
HYBRYDA - 143% droższa jazda niż latem. Zasięg 60% mniejszy  .e-Hybrid zimą przy minus 10.

HYBRYDA – 143% droższa jazda niż latem. Zasięg 60% mniejszy .e-Hybrid zimą przy minus 10.



Rzeczywiste zużycie prądu.
Rzeczywista utrata zasięgu względem lata

Zagadka o dwóch drogach – https://youtu.be/NG3m6faVPr0?t=375
Odpowiedź na zagadkę – https://youtu.be/V7snWCVVeYY

Hybryda plug-in, to samochód mogący na krótkim dystansie do 50 km jechać tylko na napędzie elektrycznym.
W tych samych warunkach spalanie paliwa na jeździe na silniku benzynowym – 8,8 l/100 km (latem 7,0)
Można ładować go bezpośrednio z domowego gniazdka elektrycznego jak i też poprzez uliczne ładowarki.
Największą zaletą hybrydy plug in jest, że posiada dwa dużej mocy silniki. elektryczny i benzynowy. Dzięki temu może łączyć zalety obu typów pojazdów.
Napęd benzynowy jest powszechnie znany i dlatego ja w tej serii zajmuję się pokazywaniem zalet i wad napędu elektrycznego.

#hybryda
#PaneleFotowoltaiczne
#fotowoltaika
#Panele⚡Fotowoltaiczne
⚡FOTOWOLTAIKA
⚡Fotowoltaika⚡

Importowane z Youtube Przedmioty które powinny być zauważone przed kupnem samochodu w Warszawie. Zobacz, co nasi mechanicy biorą pod uwagę podczas inspekcji pojazdu.

Szczegóły dotyczące samochodu – Cała dokumentacja sprzedawcy jest sprawdzana, a informacje o samochodzie uzupełnia ekspert.

Stan zdrowia – Nasz ekspert zmierzy grubość lakieru na każdej części karoserii oraz zmierzy odstępy między nowymi a używanymi.

Czy Szkło jest w dobrym stanie. – W ramach kontroli pojazdu sprawdzamy szybę pod kątem uszkodzeń i odnotowujemy datę uszkodzenia.

Warunki oświetleniowe – Oświetlenie pojazdów, w tym reflektory i tylne światła, jest pod naszym ścisłym nadzorem.

Stan kół i opon – Nasz specjalista określa, czy koła i opony mogą być ponownie użyte. Koła i opony to dwie najważniejsze części samochodu.

Co się dzieje w komorze silnika? Nasz mechanik przeprowadzi dokładną kontrolę płynów roboczych, elementów konstrukcyjnych i osiągów silnika pojazdu.

Wyposażenie i wnętrze… Cały sprzęt w Warszawie będzie dokładnie sprawdzany pod kątem prawidłowego funkcjonowania.

Przejedźiemy się samochodem, zrobimy też serię testów – Nasz specjalista przeprowadzi dokładną jazdę próbną, aby upewnić się, że osiągi pojazdu są na najwyższym poziomie.

Kontrola podwozia – Do dokładnego zbadania podwozia wykorzystywana jest niezależna stacja diagnostyczna.

Diagnostyka systemów komputerowych – Do sprawdzenia samochodu zostanie wykorzystany komputerowy test diagnostyczny.

Robienie zdjęć w celu prowadzenia ewidencji – Podczas badania zrobimy wiele zdjęć pojazdu zarówno wewnątrz, jak i na zewnątrz.

Sprawdzone-auto.pl zajmuje się pomocą w sprawdzeniu aut przed zakupem. Zamów opinie i oceny aut. Sprawdzenie auta przed kupnem to pierwsza rzecz, o jakiej powinniśmy pomyśleć, zanim nastawimy się na jazdę nową zdobyczą. Sprawdzanie samochodu z pozoru wydaje prostym tematem ale potrzebny jest mechanik specialista.

47 thoughts on “HYBRYDA – 143% droższa jazda niż latem. Zasięg 60% mniejszy .e-Hybrid zimą przy minus 10.

  1. Auto Mocno zaniża dane na temat "spalania". Przy ładowaniu jednak pochłania duzo więcej energi. A co do sensu aut elektrycznych to trzeba sie mocni zastsnowic. W zimie katastrofa, drogi w uzytkowaniu, drogi w kupnie, zywotnosc aku pod duzym znakiem zapytania, mialo byc tanio a jest… niestety. Koszt energi liczysz bez podatkow i przesylow? Normalnie wychodzi drozej.

  2. Kia hybryda klasyczna – powyżej zera spalanie około 4,2, – 10° około 6, krótkie dystanse, niestety konieczność ogrzania. Na dystansie 100 km non stop wraca do normy. Hybrydy, wbrew temu wcale nie są najlepsze w mieście ale w jeździe podmiejskiej. To nie są błędy tylko warunki pogodowe, benzyna czy diesel też pali więcej zimą, fizyki nie oszukasz.

  3. to sa mrzonki , to mozna szybko policzyc w glowie-cena elektryka/hybrydy-zuzycie paliwa[jak dla mnie rylko DIESEL] i jak dlugo zamierzasz autem jezdzic-wynik jest oczywisty a jezeli kupujesz z glowa /nie w Polsce/ to nie ma o czym mowic

  4. Elektryk z filmu
    Skoda SuperB hybryda
    28 PLN za 100km. Prądu
    VS
    Chevrolet Blazer
    LPG 18l x2.20pln = 39.60pln
    V6 4.3l
    Opory powietrza jak w kiosku ruchu.
    Audi A6 2.8Q LPG
    14lx2.20pln 30,80pln za 100km.

    1kWh prądu to 765g CO2 (tyle w Polsce potrzeba aby wytworzyć)
    1l LPG 1.7kg CO2
    1l Pb95 2.35kg CO2
    1l Ropa 2.7kg CO2

    (Dane forsal.pl)

    I teraz hop: ekologi-ka
    Chevrolet :18l x 1.7kg = 30.6 kg CO2
    Audi 14l x1.7kg = 23.8kg CO2
    Skoda 43kWhx 0.765 = 32.8 CO2

    Wnioski wyciąga każdy sam 😎
    Jeśli źle liczę to proszę o korektę 😁

  5. Dzięki za interesujący filmik. Skoro autor pokazał sprawy związane z zasięgiem, kosztami i zuzyciem energii w porównaniu z latem, jeszcze mozna pokazac róznice w emisji CO2. Uwzgledniajac sposob uzytkowania przez autora samochodu tego typu w zimie, biorac dane z filmu, emisja CO2 jest o 16,5 kg/100km wieksza niz latem (w/g danych o emisji CO2 przez elektryki dla Polski, patrz tabela). Gdyby to porównać np. do mojego auta (kilkunastoletni z silnikiem LPG, droga do pracy 5-6 km w jedna strone) to w porownaniu z latem emituje ok. 5 kg/100km CO2 wiecej. Byłoby ciekawie zrobic jeszcze jeden test. Naładować akumulator, ale zostawic na noc na dworze/polu 😉 i wtedy zrobic test jazdy do pracy, tak aby ludzie którzy nie maja mozliwosci garazowania tez mogli zobaczyc jak wtedy taki pojazd sie zachowuje. Miłego dnia. (łapka w górę, a jakże!) https://elektrowoz.pl/wp-content/uploads/2018/07/Emisja-dla-samochodu-spalinowego-i-samochodu-elektrycznego-w-ca%C5%82ym-cyklu-%C5%BCycia.png

  6. I widać jak wygląda jazda elektrykiem lub hybrydą w warunkach testowych na hali a jak w naszych warunkach klimatycznych. Biorąc pod uwagę że baterie padną po 6latach a ich koszt wyniesie minimum 40procent ceny pojazdu to wyrzucenie kasy w błoto

  7. wiekszy pobór niż wzkazanie zuzycia, to pokazuje jaka jest sprawnośc ładowania/rozładowania akumulatora + energia na podgrzanie akumulatora, tak akumuatory LION są stabilizowane temperaturowo, nie znoszą mrozów ich zywotnośc maleje przy niskiej jak i wysokiej temperaturze,

  8. 0:40 tam jest karygodny bład, w europie od końca 20 wieku nie produkuje i nie sprzedaje sie etyliny, czyli paliwa z dodatkiem czteroetylku ołowiu…z duża korzyścia dla środowiska i zdrowia ludzi wdychających spaliny z ołowiem.

  9. zima koszt taki sam jak w moim benzynowym pojeździe…. tutaj widac że ogrzewanie w przypadku silnika spalinowego to odpad, a w przypadku elektrycznego już trzeba korzystać z tego co w akumulatorze, automatycznie to pogarsza sprawnośc energetyczną całego pojazdu i obniża do poziomu pojazdu spalinowego.

  10. Witam , żeby zrobić rzetelne opracowanie mógłby pan użyć GPS który dokładnie pokaże dystans przebyty oraz zewnetrzny dodatkowy termometr dla wiarygodnośći , ta skodzina ma zbyt duże rozbierzności na przykładzie różnic w ładowaniu a wiadomo że auta przekłamują od 2% do 5% ze wskazaniami prędkościomierza tym samym inaczej policzony jest przebyty dystans.

  11. Rozwiązanie zagadki – jaka drogę wskazałaby siostra Sam używam samochód elektryczny. Pierwsza zimę. Ogrzewanie chyba pompa ciepła bo mocno chodzi wentylator. Przyznam uczciwie ze u mnie również spadł zasięg zima ale na pewno nie tak radykalnie. Komputer latem podawał zużycie ok 17 obecnie ok 23 kWh/100km ale przede wszystkim nie widzę jakiś olbrzymich różnic w pokonywaniu tras. Uczciwie przyznam ze myślałem ze będzie gorzej.

  12. Myli się Pan w temacie zaniżania zużycia energii przez samochód. Otóż zużycie jest bardzo dokładnie pokazywane, ale podczas ładowania i transformacji prądu z AC na DC występują straty, które mogą sięgać nawet 30% i to tłumaczy różnicę między energią pobraną z sieci a tym co pokazuje samochód podczas jazdy.
    Ale za wytrwałość w gromadzeniu tych danych i ich publikację naprawdę podziwiam i ode mnie zawsze łapka w górę 🙂 Pozdrawiam!

  13. No czyli widać że w takich zimowych warunkach hybryda wypada słabo a to dlatego że ma małą baterię a tym samym dystans, auto początkowo potrzebuje dużo mocy na ogrzewanie dopiero potem zużycie spada, dlatego w porównaniu z pełnym elektrykiem wypada słabo w takich warunkach. Ja u siebie w elektryku jeszcze nie zużyłem więcej jak 20kWh/100km i to przy tych kilkunastostopniowych mrozach, średnie zużycie jest na poziomie 17kWh/100km liczone od początku grudnia. W użytkowaniu codziennym widać że początkowo grzanie przez kilka km potrafi pobierać do 6kW potem zaczyna spadać i utrzymuje się na 1,5kW i to sprawia że hybryda dostaje mocno po spalaniu, bo jak by już mogła zużywać mniej to jej się kończy bateria. Robiąc różne testy, jadąc bez ogrzewania jestem w stanie osiągnąć 15kWh/100km bez problemu, to nie znaczy że tak jeżdżę, sprawdzam różne możliwości i zachowania auta w tych obecnych ujemnych temperaturach. Auto hyundai ioniq.

  14. Dzień dobry,

    Czy jest szansa skontaktować się z Panem w jakiś sposób? Pragnę monitorować instalację fotowoltaiczną i chciałbym wiedzieć jakie dodatkowe urządzenia pomiarowe zainstalować by móc tak dokładnie monitorować instalację jak robi to Pan.
    Z poważaniem:
    Michał 🙂

Dodaj komentarz

Zadzwoń!